Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief mechanisch niet in orde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectief mechanisch niet in orde

    Hallo

    wat gebeurt er indien men iets 2de hands koop op het db forum en het objectief is niet in orde ?de verkoper is op de hoogte maar wil het geld niet teruggeven aan de koper komen de moderatoren tussen om te bemiddelen of niet

    mvg Glenn
    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

  • #2
    Re: objectief mechanisch niet in orde

    Het forum is zoals een cafe heh, wat de klanten onder elkaar regelen heeft de cafebaas niets mee te zien tenzij het zijn probleem zou worden natuurlijk.

    Probeer de zaken onderling te regelen door te praten.
    Mss is de verkoper bereid een tussenkomst te doen nog.

    Maar net zoals met de aankoop van een zetel bij de buren, moet je niet komen klagen als je thuis erdoor zakt denk ik.
    Goed testen op voorhand is meestal de boodschap, en ook een beetje geluk hebben natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: objectief mechanisch niet in orde

      Maar net zoals met de aankoop van een zetel bij de buren, moet je niet komen klagen als je thuis erdoor zakt denk ik.
      Goed testen op voorhand is meestal de boodschap, en ook een beetje geluk hebben natuurlijk.
      ja, maar ik vind het not done dat je iets verkoopt waarvan je heimelijk weet dat het niet deugt. dat is toch bedriegerij?

      waarmee ik niet wil zeggen dat het in dit geval zo is. ik ken de concrete situatie niet.

      Comment


      • #4
        Re: objectief mechanisch niet in orde

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        ja, maar ik vind het not done dat je iets verkoopt waarvan je heimelijk weet dat het niet deugt. dat is toch bedriegerij?

        waarmee ik niet wil zeggen dat het in dit geval zo is. ik ken de concrete situatie niet.
        het is bedriegerij
        de verkoper wist dat er speling op het uitschuifbare gedeelte zat
        de koper zei ik betaal het objectief nu maar als het niet in orde blijkt te zijn zou ik graag mijn geld terug hebben
        dat was geen probleem vertelde de koper,tot het de dag erna zover was
        het objectief mag geen speling vertonen dus is het mechanisch niet in orde

        de verkoper weigert het objectief terug te nemen

        wat nu er valt met de verkoper niet te praten en zegt tegen de koper verkoop het objectief terug op kapaza of zodat moet je durven

        iets verkopen dat zichtbaar niet in orde is

        hopelijk lappen ze dat nooit met mij want dat komt echt niet goed het zijn trouwens voor iedereen zuurverdiende centen of niet soms
        Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

        Comment


        • #5
          Re: objectief mechanisch niet in orde

          Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
          ......... komen de moderatoren tussen om te bemiddelen of niet
          5. Koop en Verkoop

          Belgiumdigital is op geen enkele manier betrokken bij dergelijke transacties onder individuele vzw-leden of forumgebruikers, en kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor de juistheid van de informatie, de toestand en goede werking van de aangeboden goederen, of de correcte afhandeling van verkoop en betaling.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: objectief mechanisch niet in orde

            Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
            het is bedriegerij
            de verkoper wist dat er speling op het uitschuifbare gedeelte zat
            de koper zei ik betaal het objectief nu maar als het niet in orde blijkt te zijn zou ik graag mijn geld terug hebben
            dat was geen probleem vertelde de koper,tot het de dag erna zover was
            het objectief mag geen speling vertonen dus is het mechanisch niet in orde
            Is dat allemaal zo? Alles wat schuift zal iets van speling moeten hebben anders kan het niet schuiven. Het is ook belangrijk wat er schuift en hoeveel spelig erop zit, dit kan voor de één een probleem zijn en voor ander niet.

            Hoe weet de koper dat de verkoper wist dat er speling op zat.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: objectief mechanisch niet in orde

              als ik 2de hands spullen verkoop geef ik ook geen garantie. Ik geef kopers ruim te tijd om het gerief te bekijken, bepotelen, besnuffelen zoveel als ze maar willen. Wie raprap iets wil verkopen heeft meestal iets te verbergen.

              Eén keer vond iemand het nodig met een zaklamp in de lenzen te schijnen om zeker te zien dat er geen enkel stofje in zat.

              Als je iemand de kans geeft alles grondig te bekijken dan koopt die wat ie ziet en is hij zelf verantwoordelijk voor de aankoop. Ik ben dat ook als ik 2de hands spullen koop en ben nog nooit bedrogen uitgekomen. Ik vind dat meestal een heel gezellig en gemoedelijk gebeuren.

              En wat Hjanssen zegt klopt. Wat moet kunnen bewegen, dat moet kunnen bewegen en dat houdt in dat er speling op zit.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: objectief mechanisch niet in orde

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Is dat allemaal zo? Alles wat schuift zal iets van speling moeten hebben anders kan het niet schuiven. Het is ook belangrijk wat er schuift en hoeveel spelig erop zit, dit kan voor de één een probleem zijn en voor ander niet.

                Hoe weet de koper dat de verkoper wist dat er speling op zat.
                omdat de koper het meteen gezegd heeft tegen de verkoper en hij had het nog nooit gemerkt zei hij die was idd nog niet dood van zijn eerste leugen
                Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  Re: objectief mechanisch niet in orde

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Is dat allemaal zo? Alles wat schuift zal iets van speling moeten hebben anders kan het niet schuiven. Het is ook belangrijk wat er schuift en hoeveel spelig erop zit, dit kan voor de één een probleem zijn en voor ander niet.

                  Hoe weet de koper dat de verkoper wist dat er speling op zat.
                  alles wat schuift zit idd speling op dat klopt maar het uitschuifbare gedeelte beweegt ongeveer een halve cm noem je dat nog speling
                  Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: objectief mechanisch niet in orde

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    als ik 2de hands spullen verkoop geef ik ook geen garantie. Ik geef kopers ruim te tijd om het gerief te bekijken, bepotelen, besnuffelen zoveel als ze maar willen. Wie raprap iets wil verkopen heeft meestal iets te verbergen.

                    Eén keer vond iemand het nodig met een zaklamp in de lenzen te schijnen om zeker te zien dat er geen enkel stofje in zat.

                    Als je iemand de kans geeft alles grondig te bekijken dan koopt die wat ie ziet en is hij zelf verantwoordelijk voor de aankoop. Ik ben dat ook als ik 2de hands spullen koop en ben nog nooit bedrogen uitgekomen. Ik vind dat meestal een heel gezellig en gemoedelijk gebeuren.

                    En wat Hjanssen zegt klopt. Wat moet kunnen bewegen, dat moet kunnen bewegen en dat houdt in dat er speling op zit.
                    ik ben tot nu toe ook nog nooit bedrogen geweest maar het zit er altijd in natuurlijk
                    we zijn allemaal volwassen mensen denk ik dus .....de koper stelde voor om de lens te testen en de eerstvolgende dag te laten weten aan de verkoper of alles in orde was
                    de koper heeft zijn woord gehouden maar de verkoper zegt gekocht is gekocht

                    Ik zou het echt niet durven hoor stel jezelf in de plaats ....tenzij je graag het dat ze je bedriegen he

                    als je da lens beweegt rammelt ze
                    Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: objectief mechanisch niet in orde

                      Alle leugenaars en bedriegers zijn de wereld nog niet uit hé.
                      En daarmee verwijt ik noch koper, noch verkoper, noch iemand anders!!
                      Maar, zoals Control-Z al schreef : wij kennen niet alle omstandigheden.
                      Misschien is de lens gevallen tijdens de verzending ... ?

                      Op je eerste vraag over eventuele tussenkomst door moderators werd ook al een antwoord geformuleerd.

                      En misschien is het deze keer een dure les, maar zelf koop ik geen objectief of eender welk fotografiemateriaal zonder ter plaatse te testen.

                      Hopelijk komen jullie alsnog tot een akkoord.


                      greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: objectief mechanisch niet in orde

                        Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
                        als je da lens beweegt rammelt ze
                        zijn de foto's goed?

                        er zijn genoeg lenzen die niet goed in elkaar steken en gewoon rammelen. Hoeft niet te betekenen dat er iets mis is.

                        Glenn
                        de koper zei ik betaal het objectief nu maar als het niet in orde blijkt te zijn zou ik graag mijn geld terug hebben
                        was de verkoper daarmee akkoord? Ik zou zoiets niet toestaan als verkoper en er als koper niet om vragen. Als ik iets verkoop en stel dat die pipo thuis die lens laat vallen en mij de volgende dag belt dat er speling op zit, ga ik geen geld teruggeven.

                        wie is er nu eigenlijk bedrogen of gaat het hier allemaal om een fictieve en hypothetische zaak?
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: objectief mechanisch niet in orde

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                          Alle leugenaars en bedriegers zijn de wereld nog niet uit hé.
                          En daarmee verwijt ik noch koper, noch verkoper, noch iemand anders!!
                          Maar, zoals Control-Z al schreef : wij kennen niet alle omstandigheden.
                          Misschien is de lens gevallen tijdens de verzending ... ?

                          Op je eerste vraag over eventuele tussenkomst door moderators werd ook al een antwoord geformuleerd.

                          En misschien is het deze keer een dure les, maar zelf koop ik geen objectief of eender welk fotografiemateriaal zonder ter plaatse te testen.

                          Hopelijk komen jullie alsnog tot een akkoord.


                          greetz
                          Cheeta
                          De verkoper is de lens persoonlijk komen brengen naar de koper
                          En voor alle duidelijkheid gaat het niet over mij ik heb momenteel nog geen miskoop gedaan

                          De koper is er mee naar een canoncenter geweest en daar hebben ze bevestigd dat de lens slijtage vertoond
                          Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: objectief mechanisch niet in orde

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            zijn de foto's goed?

                            er zijn genoeg lenzen die niet goed in elkaar steken en gewoon rammelen. Hoeft niet te betekenen dat er iets mis is.



                            was de verkoper daarmee akkoord? Ik zou zoiets niet toestaan als verkoper en er als koper niet om vragen. Als ik iets verkoop en stel dat die pipo thuis die lens laat vallen en mij de volgende dag belt dat er speling op zit, ga ik geen geld teruggeven.

                            wie is er nu eigenlijk bedrogen of gaat het hier allemaal om een fictieve en hypothetische zaak?
                            De foto's zijn goed
                            het gaat om een L lens van canon
                            De koper is iemand waar ik al een 11 tal jaren naast woon en die zeer goed voor zijn materiaal zorgt

                            De verkoper wist van die speling af dus.....
                            Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: objectief mechanisch niet in orde

                              Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
                              alles wat schuift zit idd speling op dat klopt maar het uitschuifbare gedeelte beweegt ongeveer een halve cm noem je dat nog speling
                              Ik heb het nooit nagemeten bij mijn Nikkor 18-200, maar dat zat ook in de richting van de 3 á 4mm en is normaal bij die lens, ook mijn Nikkor AFS 24-85 hangt iets door. Maar bij beide lenzen heb ik het nog nooit op de foto teruggezien. Opmerkelijk vind ik dat bij de Tamron superzooms dit verschijnsel niet of vele male minder optreedt, mijn 28-300 is kaarsrecht.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X