Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webruimte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webruimte

    Tijdens de AV-dag in Walshoutem kwamen de hosting-problemen van de laatste weken ter sprake.
    In onze helpdesk, onder de rubriek downloads, hebben we ooit een verzameling webhosts aangebracht, al of niet betalend.
    We willen deze rubriek updaten met recente informatie.
    Hierbij kunnen jullie vele BD-ers helpen om een goede, betrouwbare, kwalitatieve keuze te maken.

    1. Waar plaats jij je foto's die je naar BD linkt?
    2. Is deze webruimte gratis of betalend?
    3. Plaats eventueel een link naar info omtrent deze webhost?
    4. Misschien wens je wel je persoonlijke ervaring over je keuze mee te delen om andere BD-ers te helpen kiezen.

  • #2
    Re: Webruimte

    telenet : 50 mb gratis ( niet voor de "lite" abonnementen )

    Comment


    • #3
      Re: Webruimte

      Hoi,

      hier :

      One.com webhosting
      3000 MB ruimte
      Ombeperkte upload en download
      verkrijgen van .be, .com, .nl, .net , .....

      prijs : ongeveer 28€ per jaar

      geen noemenswaardige problemen
      Jos
      Site

      Comment


      • #4
        Re: Webruimte

        Nadat Fotopic verdwenen was heb ik mijn foto's op www.smugmug.com geplaatst, en van daaruit link ik de foto's ook naar BD.

        Smugmug is niet gratis, maar je kan de website wel 14 dagen gratis uitproberen.
        Kostprijs en de verschillende mogelijkheden kan je hier bekijken: http://www.smugmug.com/photos/photo-sharing-features/

        Smugmug is voor mij waarschijnlijk de beste oplossing, geen upload limiet (buiten een maximale grootte van 24MB per fotobestand, maar zo'n grote foto's zet je normaalgezien toch nooit online), snel, en heel erg handig aan te passen.
        Foto's uploaden is heel gemakkelijk, en het is mogelijk om onderverdelingen te maken waardoor de boel wat overzichtelijker wordt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Webruimte

          Daar help ik graag aan mee...
          Dit is niet als reclame bedoeld...iedereen maakt maar z'n eigen keuze...
          Ik plaats m'n foto's via deze host. Omdat ik persoonlijk vind als je duizend(den) pleuros aan fotomateriaal kunt spenderen het wel niet meer op die paar meer zal aankomen...
          Om je foto's hier online te krijgen hoef je echt geen website-bouwer te zijn (foto album is geïntegreerd en linken is poepsimpel) en belangrijkst van al...er wordt niets van het formaat afgepietst zoals bij sommige niet betalende host's.
          Nogmaals, dit is geen reclame...er zijn voldoende andere providers die net hetzelfde bieden. Iedereen moet maar zelf eens prijzen vergelijken en...juist, ja uitmaken of het sop de kool waard is...

          Zie net dat er mij iemand voor was

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Webruimte

            ik gebruik al van in het begin photobucket

            en is geheel gratis
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

            Comment


            • #7
              Re: Webruimte

              Sinds de problemen qua compressie met Photobucket en later ook Tinypic, nu Dropbox geïnstalleerd. Bij Dropbox moet je wel ervoor zorgen dat op je eigen harde schijf evenveel ruimte vrij blijft als je oplaadt naar de Dropbox server, maar op zich vind ik dat hoegenaamd geen probleem. Dropbox is trouwens voor nog andere zaken te gebruiken dan enkel voor foto's, wat niet het geval is voor de meeste reeds genoemde gratis hosts.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Webruimte

                heb sinds 2006 een eigen domeinnaam en betaalde serverruimte bij een Vlaamse hostingfirma :
                www.luckywebbing.be
                kan ik zeker aanraden, nooit enig probleem mee gehad.

                Comment


                • #9
                  Re: Webruimte

                  Ik gebruik IX webhosting in Amerika. Ongelimiteerde ruimte en trafiek + domein voor 4 dollar per maand. Kan je hier niet veel voor vinden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Webruimte

                    1. Flickr
                    2. betalend maar het kan gratis, maar dan ben je beperkt qua aantal
                    3. www.flickr.com
                    4. jammer dat Flickr en BD niet beter overeen komen, iedereen blijft maar zagen om grotere foto's terwijl dat grotere formaat van Flickr te groot is voor BD. Maar de community van Flickr is en dikwijls zelfs meer dan BD.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Webruimte

                      Foto's op een laptop met IIS erop als server en 24/7 aan, wordt ook voor andere server doeleinden gebruikt. Staat gewoon in het netwerk, dus van elke pc kun je zo'n een foto online zetten.

                      Op vakantie koppel ik de laptop direct aan het internet en start een FTP-server en kan dan vanuit het vakantieadres foto's online zetten en een website actueel houden.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Webruimte

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Foto's op een laptop met IIS erop als server en 24/7 aan, wordt ook voor andere server doeleinden gebruikt. Staat gewoon in het netwerk, dus van elke pc kun je zo'n een foto online zetten.

                        Op vakantie koppel ik de laptop direct aan het internet en start een FTP-server en kan dan vanuit het vakantieadres foto's online zetten en een website actueel houden.
                        Dat is inderdaad een goede oplossing ... maar officieel mag dit niet hoor !
                        Zowel bij Belgacom als bij Telenet mag je zelf geen ISP spelen zonder hiervoor een speciaal abo aan te vragen, en dat is steen duur (heb ik al eens aangevraagd), ik heb nu een volledig CMS backend op mijn site, kan ik waar ook ter wereld via internet foto's uploaden, albums aanmaken, teksten aanpassen ... zonder ftp connectie.

                        Ik heb sites in de VS staan bij Bluehost.com, in Europa bij one.com en bij antagonist.be ... en nergens noemenswaardige problemen ... luckywebbing mag dan goed zijn ... als je veel ruimte nodig hebt (zoals wij dus) is die veel te duur vergeleken met de rest : 2.5Gb space kost €20/maand, en je krijgt maar 25Gb bandwidth ... bij one.com betaal je dit per jaar en je krijgt meer ruimte en meer bandwidth ... dus waarom dan bij luckywebbing gaan ? (PS : mijn hoofdsite verbruikt meer dan 150Gb bandwidth per maand trouwens ... maar staat niet bij one.com hoor, deze zit in de VS)

                        Je moet maar met één ding rekening houden, als ze in de VS hun servers updaten doen ze dit mooi tijdens de nacht ... nacht in de VS hé, dus overdag hier, maar verder is het in de VS wel stukken goedkoper voor méér power en bandwidth.

                        Hou ook in je achterhoofd dat 'unlimited' niet bestaat, als je te veel bandwidth of CPU time gaat innemen wordt je afgestraft ... en uiteindelijke buiten ge-bonjourd
                        Last edited by LamboCars; 1 mei 2011, 16:12.
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Webruimte

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Sinds de problemen qua compressie met Photobucket en later ook Tinypic, nu Dropbox geïnstalleerd. Bij Dropbox moet je wel ervoor zorgen dat op je eigen harde schijf evenveel ruimte vrij blijft als je oplaadt naar de Dropbox server, maar op zich vind ik dat hoegenaamd geen probleem. Dropbox is trouwens voor nog andere zaken te gebruiken dan enkel voor foto's, wat niet het geval is voor de meeste reeds genoemde gratis hosts.
                          Ik gebruik ook nog maar pas dropbox, maar ben er super tevreden van Gewoon de foto naar de desbetreffende map kopiëren en je kan hem zo linken. Misschien niet onbelangrijk, 2 gigabyte gratis ruimte, en je kan 250mb bijverdienen door vrienden lid te maken van dropbox (en zo tot 8gb gratis ruimte in totaal verdienen). Ook meer opslagruimte kan, maar dat is betalend.

                          Y.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Webruimte

                            Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                            Hoi,

                            hier :

                            One.com webhosting
                            3000 MB ruimte
                            Ombeperkte upload en download
                            verkrijgen van .be, .com, .nl, .net , .....

                            prijs : ongeveer 28€ per jaar

                            geen noemenswaardige problemen
                            idem hier

                            je hebt de kwaliteit van je foto's zelf in de hand.

                            ze worden niet verkleind door de host, verdwijnen niet wegens niet toegelaten/niet comform met regels

                            ...
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Webruimte

                              vroeger nog een webshopke gehad en de hosting aangehouden nadien



                              Heel gemakkelijk in gebruik, niet duur (goedkoopste is €2.41 per maand)
                              Wel niet vergeten , als je via een hostingfirma een site/je foto's wil plaatsen, komt er per jaar nog een domeinnaam bij en de daaraan verbonden kosten (tussen € 12 en €15 per jaar)
                              Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                              Comment

                              Working...
                              X