Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge backup camera - kleur of zwart wit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge backup camera - kleur of zwart wit?

    Hallo,
    Deze zomer mag ik tweede fotograaf zijn op een trouw. Om niet al teveel lenzen te moeten wisselen dacht ik de oude analoge camera van mijn vader vanonder t stof te halen en er een groothoek erop te zetten. Nu vroeg ik mij af of ik beter een zwart wit film of kleurenfilm erop plaats, kwaliteit, kost achteraf, praktisch, ...

    Ik kan kleur altijd omzetten in zwart wit, digitaal, of is de kwaliteit minder van die kleurenfilms? Ook dacht in dat de kost om een kleurenfilm tegenwoordig ferm lager ligt dan zwArt-wit..

    Of hebben jullie nog andere opmerkingen? Ik weet dat het een enorme aanpassing zal zijn, maar zie er wel uitdaging in... Voornamelijk omdat in steeds kan overschakelen naar mijn digitale camera...

    Dank!

  • #2
    Re: Analoge backup camera - kleur of zwart wit?

    hoe ga jij de kleuren van een analoge foto omzetten in z/w? de foto's Scannen?
    Heb je veel ervaring met fotografie? Weet dat je het resultaat van je foto's niet onmiddellijk kan zien bij analoge fotografie.
    Je bent wel met een huwelijk bezig, zal is het maar als tweede fotograaf.
    Murphy.

    Comment


    • #3
      Re: Analoge backup camera - kleur of zwart wit?

      't Grootste deel van de foto's zal uiteraard digitaal gebeuren, ik heb wel enige ervaring met analoge fotografie (hoe ik de basisprincipes geleerd heb, van kleinsafaan). Ik zorg zeker dat ik eerst het toestel wat leer kennen... (en het niet onmiddellijk de foto kunnen inspecteren, daar ben ik mij zeker van bewust).

      Ik heb het koppel van in het begin duidelijk gemaakt dat ik zeker niet de "eerste" fotograaf wil zijn; om de eenvoudige reden dat ik daar te weinig ervaring mee heb en ook niet het meest geschikte materiaal.

      Ik weet nog op het eind van de analoge compacte camera die ik gebruikte, dat men steeds een digitale kopie van de foto's meegaf. Ik dacht daar eventueel lichte bewerkingen op te doen (groot verschil met RAW. ben ik mij ten volle van bewust).

      Bedankt voor reactie, al was het maar om te tonen dat je twijfels hebt...

      Comment


      • #4
        Re: Analoge backup camera - kleur of zwart wit?

        op zich helemaal geen slecht idee.

        ook helemaal niet nodig om op je scherm te kijken. Als je belichting op je digitale camera goed zit, is dat analoog ook (als je in dezelfde situatie dezelfde instellngen neemt). Ik zou wel goed nadenken over de film die je zou gebruiken.
        400 iso steken en als dat niet genoeg is pushen naar 800 of onmiddellijk voor de 800 gaan.

        ik zou wel kleur nemen. Je kan er altijd zwart wit van maken en ik hoor van de meeste mensen dat ze hun trouw toch echt in kleur willen.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Analoge backup camera - kleur of zwart wit?

          Ik dacht ook om eerder voor kleurenfilm te gaan, dus bedankt voor de bevestiging.

          De ceremonie is waarschijnlijk buiten (afhankelijk van het weer), dus naar ISO waarden zal het afhangen van 't moment zelf (weersvoorspelling goed in de gaten houden). Had dit zeker ook in rekening gebracht.

          Comment

          Working...
          X