Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cokin overgenomen door ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cokin overgenomen door ...

    Een vriend van me had net wat Cokin materiaal besteld en die bestelling bleef maar in backorder zitten. Hebben ze vandaag gebeld en blijkbaar zou Cokin overgenomen zijn door een nieuwe eigenaar?

    Na wat opzoeking vind ik enkel dit terug > nieuwsbericht op dlsr.nl

    Iemand die meer weet?
    Last edited by xafke; 28 april 2011, 23:49.

  • #2
    Re: Cokin overgenomen door ...

    de link werkt niet

    Comment


    • #3
      Re: Cokin overgenomen door ...

      aiaiiaaii, ben ik weer aan het prutsen geweest
      bedankt voor de opmerking, link is fixed nu.

      Comment


      • #4
        Re: Cokin overgenomen door ...

        er zijn erger dingen in het leven, maar toch vind ik dit erg nieuws.
        ik heb altijd de (amateur)filters van Cokin gebruikt omdat ze een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben.
        De Lee filters zijn beter (en vooral duurder) omdat ze in de massa gekleurd zijn, en van glas.
        de Cokin filters zijn van kunsthars en de kleuring is erop gespoten.
        zo heb ik onthouden van de uitleg van de verkopers.
        waardoor Cokin op het beeld afwijkingen kan geven, die een Leefilter niet veroorzaakt.
        maar vooral het veelzijdige systeem met de filterhouders is een plus bij Cokin.
        Je koopt maar één keer de filterhouder (voor kleinbeeld of midden/grootformaat) en die past dan via een aparte verloopring op elke lens.
        Hopelijk wordt dus het systeem overgenomen door een andere firma en loopt de productie ervan verder.

        Comment


        • #5
          Re: Cokin overgenomen door ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          er zijn erger dingen in het leven, maar toch vind ik dit erg nieuws.
          ik heb altijd de (amateur)filters van Cokin gebruikt omdat ze een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben.
          De Lee filters zijn beter (en vooral duurder) omdat ze in de massa gekleurd zijn, en van glas.
          de Cokin filters zijn van kunsthars en de kleuring is erop gespoten.
          zo heb ik onthouden van de uitleg van de verkopers.
          waardoor Cokin op het beeld afwijkingen kan geven, die een Leefilter niet veroorzaakt.
          maar vooral het veelzijdige systeem met de filterhouders is een plus bij Cokin.
          Je koopt maar één keer de filterhouder (voor kleinbeeld of midden/grootformaat) en die past dan via een aparte verloopring op elke lens.
          Hopelijk wordt dus het systeem overgenomen door een andere firma en loopt de productie ervan verder.
          Zat er eigenlijk aan te komen, voor hun (nieuwere) systeem Z-pro enkel zaken besteld en indien niet op voorraad een wachttijd van 8maanden en een van meer dan een jaar
          Dit is niet meer van deze tijd.
          Alhoewel ik denk dat er toch nog een toekomst in zit, want analoog begint meer en meer terug in de lift te zitten
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

          Comment


          • #6
            Re: Cokin overgenomen door ...

            Ik dacht eerlijk dat ze al langer out-of-business waren. Cokin moest het voornamelijk hebben van goedkope effect filters, waar nu op dit moment met PS 80% van kan geimiteerd worden. Eigenlijk, persoonlijk, vind ik de verloopfilters van hun de enige interessante.

            YMMV, Nerdi
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment

            Working...
            X