Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quintens oog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Quintens oog

    Benieuwd of jullie deze foto kunnen waarderen.




    Update:

    Last edited by Soeki Wan; 16 april 2011, 23:25.
    www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
    Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

  • #2
    Re: Quintens oog

    Mooi moest het dekentje (of kussentje) er niet hebben bijgestaan.
    Ik heb zo ooit voor iemands hond eenzelfde close-up gemaakt, ik had hem toen rechtgezet (de hond) met een mooie BG, kwam beter uit dan deze waarop hij neerligt.
    Tevens zit er volgens mij iets te veel blauw in de foto, dus blauwe waas eruit halen.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Quintens oog

      Ik volg Sieg ivm met het kussentje/dekentje - dat trekt gigantisch de aandacht en is me te storend. In dit geval zou ik zelfs de foto vierkant croppen zodat het oog op een sterk punt komt te liggen - een hond blijft erin herkenbaar. (Zeker omdat de neus er niet helemaal opstaat en het topje zelfs OOF is)
      Belichting vind ik goed en tenzij je ondertussen de foto aangepast hebt heb ik geen last van een blauwzweem (zoals Sieg), maar lijken de kleuren me helemaal correct (gecalibreerde schermen)
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Quintens oog

        Sieg en saphi beide bedankt voor jullie reacties!

        Goed gezien dat er een kleurzweem in zat Sieg! Het was mij zelf niet opgevallen, maar ik ben even gaan controleren en er bleek idd een hele lichte cyaanzweem te zijn (dus niet echt blauw, maar het komt in de buurt ). Ik heb een update geplaatst (heb de eerste plaatsing gewoon laten staan, anders hebben jullie reacties geen nut meer voor andere kijkers).

        De achtergrond is gewoon de vaste vloerbedekking. Het is geen officiële shoot geweest, maar gewoon een foto van mijn eigen hondebeest.

        Ik vind zelf juist de neus op deze manier op de foto erbij leuk, aangezien het de lengte van zijn snuit benadrukt en door de onscherpte toch de aandacht niet afleidt van het oog.
        www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
        Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

        Comment


        • #5
          Re: Quintens oog

          Oorspronkelijk geplaatst door Wolves fotografie Bekijk bericht
          .., maar gewoon een foto van mijn eigen hondebeest.
          Ik hoop dat die toch een extra kluif voor de inzet gekregen heeft

          Oorspronkelijk geplaatst door Wolves fotografie Bekijk bericht
          Ik vind zelf juist de neus op deze manier op de foto erbij leuk, aangezien het de lengte van zijn snuit benadrukt en door de onscherpte toch de aandacht niet afleidt van het oog.
          In die logica zou ik dan toch voor de volledige snoet gaan. Want nu leid het me eigenlijk wel af van het oog; ik wil continue kijken naar wat ik niet zie
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment

          Working...
          X