Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor autoshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor autoshoot

    Hallo allemaal.
    Bij deze wil ik even jullie kennis aanspreken. Volgende week mag ik mijn nieuwe auto ophalen. Deze wil ik natuurlijk vastleggen op de gevoelige plaat..nuja, sd kaart..
    Ook wil ik graag 2 van mijn hobbys combineren. Namelijk auto's en fotografie. Met het nieuwe (auto)meetingseizoen in aantocht wil ik me graag toeleggen op autoshoots.
    Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die daarin al ervaring hebben en me wat tips zouden kunnen geven?
    (het zou voornamelijk gaan over stilstaande wagens)
    Het materiaal dat ik gebruik is de Nikon D3000 met een 18 - 55 kitlens. (ben nog maar een beginner)

    Hopelijk hebben jullie bruikbare tips voor me. Al bedankt!
    Gr. Jarno

  • #2
    Re: Tips voor autoshoot

    De juiste omgeving doet het meeste...
    Verder kan je enkele foto's van de volledige wagen nemen en enkele details...
    Vergeet niet dat je jezelf ook in de hoogte kan verplaatsen
    Wees trots op het kind in jezelf en koester het!!!

    Canon 450D + 28-135 + 55-250

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor autoshoot

      Polarisatiefilter kopen, statiefje kopen en foto's beginnen nemen. Natuurlijk niet vergeten hier regelmatig te posten en opbouwende kritiek incasseren... zo geraak je er zeker
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor autoshoot

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Polarisatiefilter kopen, statiefje kopen en foto's beginnen nemen. Natuurlijk niet vergeten hier regelmatig te posten en opbouwende kritiek incasseren... zo geraak je er zeker

        En heb je enig voorstel van polarisatiefilter icm deze lens? Er is namelijk nogal veel te vinden op de markt heb ik de indruk..
        Al bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor autoshoot

          Oorspronkelijk geplaatst door Juvke Bekijk bericht
          En heb je enig voorstel van polarisatiefilter icm deze lens? Er is namelijk nogal veel te vinden op de markt heb ik de indruk..
          Al bedankt!

          Ik zou voor een tiffen of Hoya gaan als ik van u was. Is niet de duurste filter, maar toch degelijke kwaliteit...

          http://www.fotokonijnenberg.be/produ...larisatie.html
          http://www.digicamshop.be/product/83...ital-58mm.html
          Wees trots op het kind in jezelf en koester het!!!

          Canon 450D + 28-135 + 55-250

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor autoshoot

            Neem eens een kijkje op mijn tutorial site : CarPhotoTutorials, ik denk dat je meer dan genoeg tips en tricks zal vinden om je auto goed in beeld te brengen. (ik ben trouwens bezig een serieuze update/upgrade van deze site uit te voeren nadat ik als enigste overgebleven ben in het 'team' ...)

            Nog een tip : laat die Hoya en Tiffen filters in de winkel liggen en koop een B&W filter, niet goedkoop, maar beter vind je niet, en op een circular polar filter mag je gewoon niet besparen want elk extra glas je voor je lens zet vermindert de kwaliteit van die lens ... B&W geeft je mooie, gesatureerde kleuren als er voldoende zon is, dus koop gelijk de beste. (heb ze ook allemaal gehad hoor, eBay filters, Tiffen en Hoya Pro ... gaande van slecht naar beter tot redelijk in die volgorde terwijl B&W gewoon de beste is ! ... en niet veel duurder dan een Hoya Pro filter trouwens, ga wel voor een B&W met MRC, die heeft het minst last van flare)

            Mark
            Last edited by LamboCars; 20 april 2011, 13:29.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment

            Working...
            X