Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canvas druk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canvas druk

    Ik zou voor de eerste keer op canvas laten drukken, maar nu toch een paar vraagjes waar ik via de zoekfunctie toch geen antwoord op lijk te vinden.

    1. waarop moet ik vooral letten bij canvas druk. ik vermoed dat er wel wat andere eisen zijn dan een foto-afdruk. Ivm resolutie heb ik al een en ander gelezen, maar als ik het bv. goed begrijp moet ik mijn canvas (fotogrootte bedoel ik dan) vergroten om zo de randen mee te hebben?

    2. 2cm, 4cm dikte, wat is het verschil en waarom zou je voor 4cm kiezen

    3. ik las ergens (maar vind niet meer terug waar) dat er op canvas lichter of donkerder (weet het dus niet meer) gedrukt wordt dan bij een foto-afdruk en je dus bij je finale foto voor een canvas afdruk een lichtere (of donkerder) versie moet hebben dan voor een foto-afdruk.

    4. zijn er verschillen kleur of zwart/wit op canvas.

    5. eventueel nog andere punten waar ik rekening mee moet houden.

    Over waar drukken zal ik maar geen vraag stellen aangezien wel 738 sites aanbevolen worden...
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Canvas druk

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ik zou voor de eerste keer op canvas laten drukken, maar nu toch een paar vraagjes waar ik via de zoekfunctie toch geen antwoord op lijk te vinden.

    1. waarop moet ik vooral letten bij canvas druk. ik vermoed dat er wel wat andere eisen zijn dan een foto-afdruk. Ivm resolutie heb ik al een en ander gelezen, maar als ik het bv. goed begrijp moet ik mijn canvas (fotogrootte bedoel ik dan) vergroten om zo de randen mee te hebben?

    2. 2cm, 4cm dikte, wat is het verschil en waarom zou je voor 4cm kiezen

    3. ik las ergens (maar vind niet meer terug waar) dat er op canvas lichter of donkerder (weet het dus niet meer) gedrukt wordt dan bij een foto-afdruk en je dus bij je finale foto voor een canvas afdruk een lichtere (of donkerder) versie moet hebben dan voor een foto-afdruk.

    4. zijn er verschillen kleur of zwart/wit op canvas.

    5. eventueel nog andere punten waar ik rekening mee moet houden.

    Over waar drukken zal ik maar geen vraag stellen aangezien wel 738 sites aanbevolen worden...
    Je moet idd extra voorzien aan de randen, zodat je geen witte rand krijgt.
    probeer zo'n 5cm in de breedte en 5cm in de hoogte te voorzien.
    Verschil tussen 2cm en 4cm is er niet echt. Enkel voorkeur
    de kleuren verschillen inderdaad een beetje van een fotoafdruk, dacht dat het lichter werd. Maar elke goede drukker voorziet altijd een testdruk, en past evt zelf een beetje aan
    ( Sepia of Z/W drukken op canvas is niet altijd even gemakkelijk )
    Hellinx.be --> Beste prijzen, goede kwaliteit en service.

    gr

    Comment


    • #3
      Re: Canvas druk

      1. Foto moet je niet echt op voorhand aanpassen. Meestal kan je met hun software bepalen wat er op de voorkant moet gedrukt worden. Je moet er dus wel rekening mee houden dat er niets cruciaals aan de randen van je foto staat want dat komt op de zijkanten (en soms een beetje op de achterkant) van de canvas terecht.
      Door de oneffen textuur van de canvas kan je een foto op canvas op een groter formaat afdrukken dan op fotopapier. De eventuele onscherpte die zou ontstaan valt immers veel minder op.

      2. dikte : imho kwestie van smaak. Als je 4cm neemt gaat er wel meer van je foto aan de zijkant zitten.

      4. er zijn firma's die speciale drukprocessen hebben om zw/w als echt zw/w af te drukken, anders heb je veel kans dat het een "zw/w" met kleurzweem wordt.

      5.
      - Vochtbestendigheid ! Als er geen vernislaagje op de canvas aangebracht wordt, moet je (bij bvb uitpakken of ophangen) opletten voor sporen van je (vochtige) vingers of andere lichte "beschadigingen". Vooral in effen zwarte zones zullen die opvallen....
      - Sommige firma's voorzien hun canvassen zelf van ophangsystemen, andere niet.
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment

      Working...
      X