Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CRT of TFT ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CRT of TFT ?

    Hoi

    Ik had een vraag in verband met de weergave van foto's op een CRT of TFT scherm. Waar heb je het beste beeld nu eigenlijk ? Ik zou me een TFT scherm willen aankopen maar omdat ze altijd zeggen dat de CRT schermen nog steeds de bovenhand hebben op kleurweergave ben ik een beetje terughoudend... Is er iemand onder jullie die werkt met een TFT scherm ? Indien Ja, welk merk, type, resolutie en zijn bevinding hiermee...In Netwerk stond hieromtrend een reuze test en de Sony kwam er als beste uit voor videobewerking en grafische toepassingen...

    Help aub

    Groetjes,

    Den Door.
    My site : http://www.photografie.be

  • #2
    De TFT schermen zijn de laatste jaren wel veel beter geworden. 2 jaar geleden kocht ik een 17" TFT (Vibrant), en na een hele avond geprobeerd te hebben om toch maar redelijke kleuren op dat scherm te krijgen heb ik de volgende dag naar die winkel gebeld om te vragen of ik dat kon omruilen. Van dat geld heb ik toen een 19" Sony Trinitron CRT (volledig vlakke beeldbuis) gekocht, en daar heb ik nog geen spijt van
    Er zullen nu ondertussen ook wel TFT's zijn met een betere kleurweergave, contrast, en kijkhoek. In de winkels zetten ze doorgaans niet gemakkelijk CRT's en TFT's naast elkaar, en daardoor is het niet gemakkelijk om te vergelijken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Duidelijk beter met de duurdere TFT's zonder twjfel. Daarenboven veel rustiger en beter voor de ogen.
      (heb 14-dagen geleden bv nog vastgesteld dat je op een CRT niet eens een slechte pixel zag die je wel ziet op een (goed) TFT-scherm)
      Maar ok ongetwijfeld zijn er andere meningen.
      Er is hier al méér dan één vraag over gesteld geweest zoek maar eens met de woorden CRT en TFT.

      Comment


      • #4
        De hele dure tft's zijn evengoed als een crt, echter heb je voor die prijs bijna 2 crt's

        Comment


        • #5

          Originally posted by nnf
          De hele dure tft's zijn evengoed als een crt, echter heb je voor die prijs bijna 2 crt's
          ja en dan.....als je twee CRT's koopt heb je nog altijd geen TFT

          Comment


          • #6
            Ik heb een paar weken geleden een 15 inch Iiyama TFT scherm aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Kleuren zijn zeker niet minder dan op mijn vorige CRT scherm en het beeld is een stuk rustiger. Wel is het zo dat de prijs van dit scherm inderdaad ongeveer een faktor 2 hoger ligt dan van een vergelijkbaar CRT scherm, maar het beeld en de ruimte die je er voor terugkrijgt op je buro wegen hier voor mij zeker tegenop.
            Groeten, Eric

            Nikon Coolpix 8800
            Fuji S602 Zoom

            Comment


            • #7
              Bekijk dit topic eens: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=24941

              Daar vind je heel wat meer informatie!
              Canon Powershot G5

              patrickvdhul.fotopic.net

              Comment


              • #8
                Ik heb mij een Philips 19 in crt 109P4 brilliance overlaatst aangekocht.
                Ik ben er zeer tevreden over. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een tft.
                Kostprijs 360€

                Comment


                • #9
                  Ik heb sinds drie jaar een TFT en sinds verleden jaar twee TFT's.
                  Wel de huidige TFT's zijn de CRT's voorbijgestoken.
                  Dit op alle gebied. Zowel in kleurkwaliteit als in resolutie en vooral in plaatsbesparing.
                  Ik ben zeer blij met m'n TFT's die zeer weinig plaats innemen tegen die appelsienkisten van vroeger.
                  Ook in de winkels zal je merken dat er nog zeer weinig CRT's aangeboden worden... (BV Mediamarkt 2 CRT's en 26 TFT's voor de 17 inch)
                  Natuurlijk is er ondering in de TFT's ook zeer veel verschil in beeldkwaliteit, maar dat was vroeger bij de CRT's ook zo.
                  Een goedkope merkloze TFT zal veel minder in beeldkwaliteit weergeven dan bv een Eizo. Maar dan weer veel beterkoop zijn.
                  Het is idd nog altijd zo dat een goede TFT veel meer centen kost dan een CRT.
                  De huidige TFT's zijn hun kinderziekten ontgroeid en kunnen alles aan. Het "naijlen" is volledig verdwenen.
                  Ik zou nooit meer terug naar zo'n appelsienkist willen...
                  En dat er (nu nog) mensen zijn die beweren dat een CRT beter is in beeldkwaliteit...???
                  Tja, er zijn ook nog mensen die DOS beter vinden dan windows XP.
                  Ik bedoel je zal altijd mensen vinden die niet willen meegaan met hun tijd en in DOS blijven werken, zo zijn er ook mensen die met een CRT zullen blijven werken. En dat zal nog jaren duren tot ze echt geen CRT meer in de winkels meer vinden.

                  Zelfs de kranten (Het Belang van Limburg) werkt met TFT"'s


                  en mijn pc met een lekker breed buroblad


                  Comment


                  • #10
                    Ben Nu van plan om een Lacie monitor 19" (18"VIS) CRT te kopen
                    Bij deze monitor zijn de kleuren hardwarematig te callibreren, wat nog altijd het bete resultaat geeft. Het bijkomend voordeel van dit scherm is ook nog de lichtkap die het overbodige licht weghoud van uw scherm. Heb een CRT (Lacie 22") en een TFT (van hogere prijscategorie) naast elkaar gezien, en het verschil was verbluffend.

                    Groetjes
                    Werner
                    Canon 5D MkII+30D, EF70-200L, EF24-70L, EF50 1.4, EFS 10-22, Sigma 18-50 2.8, 580EX
                    http://photo.wvesoft.com

                    Comment


                    • #11
                      Ikzelf werk eveneens met de Lacie 22". Die koste mij een kleine 900 euro (zonder BTW). Het alternatief, de apple cinema 23" TFT kost een goeie 1900 eur (zonder BTW). Als ik ze naast elkaar zag in de winkel, dan haalt de CRT het van de TFT bij ontwerptoepassingen. Maar zelfs als ze evenwaardig zouden geweest zijn, dan had mijn geldbeugel wel gesproken. Voor mij is TFT nog steeds een beetje over-hypet.

                      Maar ik ben inderdaad iemand die DOS ook beter vindt dan Windows XP...
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                      Comment


                      • #12
                        HELA ???
                        Je gaat de LACIE niet vergelijken met gewone monitors, zowel CRT als TFT. Dat gaat niet, dit is een andere katagorie.
                        Je gaat een Volkswagen ook niet met een Rolls vergelijken, al zijn het alle twee auto's.
                        Zo'n Lacie is veel duurder maar ook voor proffessioneel gebruik en heeft niets te maken met een gewone monitor.
                        Je hebt bij Eizo ook een PhotoPro serie in de TFT maar die kosten meer dan 2000 Euro. (per stuk zonder BTW)

                        Comment


                        • #13
                          erg de laatste tijd Mic, joeng joeng toch, miserie, miserie.
                          het gaat nog zo ver komen dat niemand nog een antwoord geeft, ik zit er in elk geval aan te twijfelen....

                          Comment


                          • #14
                            Eindelijk,

                            Ik ben tot de aankoop overgegaan van CRT naar TFT en moet zeggen AMAI ! Het is de Sony HX-73 geworden die in Netwerk magazine eruit kwam als beste voor foto en videobewerking. Kleuren zijn inderdaad zeker CRT waardig en meer detail. Natuurlijk de rust die het beeld uitstraalt spreekt boekdelen... Blij dat ik dit heb gedaan !

                            Iedereen mercikes voor de info !

                            Groetjes,

                            Den Door.
                            My site : http://www.photografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mic
                              HELA ???
                              Je gaat de LACIE niet vergelijken met gewone monitors, zowel CRT als TFT. Dat gaat niet, dit is een andere katagorie.
                              Je gaat een Volkswagen ook niet met een Rolls vergelijken, al zijn het alle twee auto's.
                              Zo'n Lacie is veel duurder maar ook voor proffessioneel gebruik en heeft niets te maken met een gewone monitor.
                              Je hebt bij Eizo ook een PhotoPro serie in de TFT maar die kosten meer dan 2000 Euro. (per stuk zonder BTW)
                              en

                              erg de laatste tijd Mic, joeng joeng toch, miserie, miserie.
                              het gaat nog zo ver komen dat niemand nog een antwoord geeft, ik zit er in elk geval aan te twijfelen....
                              oei ... heb ik iets verkeerd gezegd? In dat geval mijn excuses.

                              @ Den Door: proficiat! Het belangrijkste is dat je iets aankoopt waar je achteraf tevreden over mag zijn.
                              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                              Comment

                              Working...
                              X