Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuut in de ochtendmist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuut in de ochtendmist

    Een plaatje van enkele weken geleden.
    Deze fuut baande zich een weg door de dikke mist en naderde mij redelijk dicht zodat ik dit plaatje kon maken.
    Ik heb redelijk aan de schuivertjes moeten trekken om de details en kleuren vanwege de dikke mist er terug door te krijgen.




    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Fuut in de ochtendmist

    Wel erg flets, ik zou toch zorgen voor wat meet contrast en verzadiging van de kleuren. Pas wel op dat je blauw aan de rechterkant van de histogram niet teveel in de verzadiging trekt.
    De mist voegt niet iets toe aan de foto en maakt het op deze manier eigenlijk een mislukte foto. De mist had ook in de foto verwerkt kunnen worden. Nu moet je het erbij zeggen dat het mistig was. Als er iets op de voorgrond had gestaan dan was er meer diepte in de foto gekomen en misschien ook zichtbaar geworden dat het mistig was.
    Niet echt een foto voor de showcase, sorry, volgende keer beter!
    Jacques Bakker
    www.fotohandig.be

    Comment


    • #3
      Re: Fuut in de ochtendmist

      Eerlijk gezegd: Ik zit hier een beetje met een dubbel gevoel. Enerzijds: Details en kleuren er door krijgen doorheen de mist is toch aardig gelukt, vind ik. Anderzijds: bij het aanklikken van Sieg verwacht ik weer een mooi, helder, scherp... plaatje.En dat is hier wat minder. Maar misschien bekijk ik deze foto op een andere manier dan wat de bedoeling is en ik heb dan ook alle begrip voor andere meningen.
      Grt. Jef

      Comment


      • #4
        Re: Fuut in de ochtendmist

        Toch leuk hé Jef om eens wat reacties uit te lokken door een compleet andere foto te plaatsen dan men van mij gewend is, daarvoor heb ik het dan ook gedaan
        Op die manier krijg je dan ook eens een reactie van iemand die anders nooit reageert als je een "betere" foto post. (niet op U bedoelt hé Jef)

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 15 april 2011, 05:40.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Fuut in de ochtendmist

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
          Wel erg flets, ik zou toch zorgen voor wat meet contrast en verzadiging van de kleuren. Pas wel op dat je blauw aan de rechterkant van de histogram niet teveel in de verzadiging trekt.
          De mist voegt niet iets toe aan de foto en maakt het op deze manier eigenlijk een mislukte foto. De mist had ook in de foto verwerkt kunnen worden. Nu moet je het erbij zeggen dat het mistig was. Als er iets op de voorgrond had gestaan dan was er meer diepte in de foto gekomen en misschien ook zichtbaar geworden dat het mistig was.
          Niet echt een foto voor de showcase, sorry, volgende keer beter!
          Leuke reactie

          Volgens mij zit er meer dan genoeg contrast en kleur in de foto, het is een fuut en deze hebben nu eenmaal die kleur

          Het is net de mist die deze foto anders maakt dan al mijn andere foto's (als je die al gezien hebt tenminste) Het was dus ook niet mijn bedoeling om de mist volledig uit de foto te halen.

          Een "mislukte" foto ken ik wel en deze hoort daar volgens mij niet bij, of hij in SC thuishoort, tjah.... dat moet ieder voor zich uitmaken niet waar ?

          Iets op de voorgrond brengen had absoluut geen meerwaarde gegeven, integendeel zelfs ...

          "Volgende keer beter" .... mijn worige foto's van futen waren ook al goed denk ik.

          In ieder geval bedankt voor uw reactie fotohandige Jacques

          ps. Kunnen we uw werk ook ergens bekijken ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Fuut in de ochtendmist

            De foto wordt geplaatst in de ShowCase, dan kun je ook commentaren krijgen. Ik heb nog eens opnieuw gekeken. De natuurlijke kleuren van de Fuut zijn toch wel meer levendig (meer verzadigd).
            Waar ik meer problemen mee heb is de mist. Hoe kan ik aan de foto zien dat het mistig is. Ik stelde mij de vraag: Hoe kun je de ideale foto maken waarop de combinatie mist en vogel tot uiting komt.
            Ik kon alleen maar bedenken dat er meer diepte in de foto moet zijn waardoor de mist duidelijker zichtbaar wordt. Dus iets op de voorgrond en een betere indicatie in de foto dat het mistig is, dus hoe verder de onderwerpen naar achteren liggen des te onduidelijker worden deze vertoond.
            Ik heb niet zo een foto waar ik de eigenaar van ben.... misschien komt het ooit nog eens.
            Jacques Bakker
            www.fotohandig.be

            Comment


            • #7
              Re: Fuut in de ochtendmist

              weet het niet goed hier. De foto is omdat je meld dat er veel mist was. Maar als ik het niet geweten had is het een foto getrokken bij donkere regenhemel.
              Misschien iets minder aan de schuivertjes trekken zodat de mist tussen u en de fuut beter te zien is? Ik weet dat dan de kleuren wat gaan verdwijnen, maar scherpte is er genoeg om dit eens te proberen, naar mijn gevoel.

              Comment


              • #8
                Re: Fuut in de ochtendmist

                Bedankt voor de reacties, ik zal de foto eens opnieuw bewerken als ik eens wat meer tijd heb, ik zal eens proberen om er iets van te maken zoals U bedoelt Jacques
                Nu eerst een andere foto oploaden in een nieuw topic over een onrustiger onderwerp en deze keer zonder mist

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X