Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot op locatie (filmische stijl), belichting, enz...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shoot op locatie (filmische stijl), belichting, enz...

    k ben al enige tijd aan het plannen om een fotoshoot te doen in concept. Ik noem het meer scenografie. (of misschien bestaat het woord).

    Het concept: Roodkapje in een apocalyptische leefwereld. Ik was dit al van plan voor ik nog maar wist dat er een verfilming kwam van roodkapje.

    Ik wil zowizo op meerdere locaties schieten.
    Hiervoor wil ik een volledige dag voor uittrekken en wil dus niets over het hoofd zien.

    Dus ik ben bezig met te zien wat ik nodig heb.

    Eerst en vooral een model. Op dit moment zal mijn vriendin dat zijn. Ze zal niet meteen gedwongen posities moeten aannemen als in modelleren. Dan zal ik moeten beschikken over kledij. Ik ga hier in de buurt een rode mantel halen (of ja, de stof). Iemand zal deze voor me nog naaien. Botinnen. Make-up. Het model zal vrij wit zijn (bleek) en donker omrande ogen hebben (moeheid). Daarna heb ik ook nog een rieten mand nodig. En een mes/dolk.

    Het is niet zo zeer Roodkapje maar details moeten gelinkt aan elkaar zijn.

    Voor fotomateriaal ga ik mijn materiaal gebruiken dat ik ter beschikking heb. Dus dat is body, lenzen, flitser (EX580), statief,....

    Materiaal is:

    Canon 40D
    objectieven:
    canon 50mm 1.8
    canon 24-135 3.5-5.6
    tamron 17-50mm 2.8
    canon 580EXII
    manfrotto statief

    Omdat ik ook binnenlocaties doe (verlaten kasteel) en mogelijke donkere bossen denk ik eraan om een lichtopstelling te gebruiken. Maar dit zou op locatie moeten zijn. Het zou tevens mijn eerste volledige ervaring zijn met externe lichtgebruik. Wat denken jullie hierover?

    Zijn er dingen: Practisch gezien en technisch die ik mogelijk over het hoofd zie? Zal de flitser bij mogelijke donkere binnenlocaties genoeg soelaas bieden, zeker daar ik zachte en zo mogelijk natuurlijk belichting wil bereiken.

    Ik probeer me constant verder in te lezen, waar moet ik zeker nog op letten?

    Groetjes,

    Neil
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Shoot op locatie (filmische stijl), belichting, enz...

    Veel succes
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    YMMV Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Shoot op locatie (filmische stijl), belichting, enz...

      Lees de Shoot van deze maand eens
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Shoot op locatie (filmische stijl), belichting, enz...

        nog iets gedaan met roodkapje...?
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Shoot op locatie (filmische stijl), belichting, enz...

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          nog iets gedaan met roodkapje...?
          Nee, plannen ga ik vooruitschuiven. Tot ik meer inzicht heb op gebied van portret fotografie. :-)
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Shoot op locatie (filmische stijl), belichting, enz...

            heel mooi concept, ik werk ook altijd zulke concepten uit, je moet het beeld echt helemaal in je hoofd hebben zitten..

            toch denk ik dat je mss best eerst beetje oefent met makkelijkere concepten. spreek idd vriendinnen van je aan waarvan je vindt dat ze fotogeniek zijn, en probeer steeds mooiere dingen uit te werken; leer gaandeweg en wil niet alles van de eerste keer doen. dat is enorm vermoeiend. en als het dan niet meteen lukt best wel frustrerend.

            als je geoefend hebt met vriendinnen, en je hebt dus al een klein portfoliotje, kan je via verschillende netwerken, denk aan FB, modellennet, modelmayhem, op zoek naar meisjes met echte modellenambities of beginnende modellen.

            zij willen heel vaak gratis model zijn in ruil voor enkele digitale bewerkte foto's. TFCD 'time for CD' wordt het genoemd.
            via die weg kan je dan ook weer op zoek naar een (semi)professionele visagiste, die het ook gratis doet, in ruil voor, ja de foto's;

            als je goed bent en de mensen geloven dat jouw foto's een meerwaarde kunnen zijn voor hun portfolio (resp. model en visagiste), ben je vertrokken :-)
            Ook voor kledij, aka styling, werkt dat zo. Maar dat is meestal het moeilijkere luik, heb ik al ondervonden.

            Je kan altijd proberen natuurlijk!

            Veel succes!
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment

            Working...
            X