Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vernieuwing Canon materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vernieuwing Canon materiaal

    Hey

    laatste dagen zit ik serieus te denken om al mijn fotomateriaal te verkopen en om te zetten in andere lenzen en body.
    Ik bezit momenteel dit allemaal:

    Canon EOS 40D
    Sigma 8-16mm
    Canon 24-70 F2.8 L
    Canon 70-200 F2.8 L IS

    Helaas zie ik dat al mijn foto's of met de 8-16 getrokken worden of met de 24-70 maar in dit geval vooral op 70mm. Wat ik overweeg om me aan te schaffen zou dit allemaal zijn:

    Canon EOS 5D mkII ( mischien zelfs een 5D maar ik hou niet van zijn lcd scherm )
    Canon 35 f/1.4 L
    Canon 50 f/1.4 ( indien budget over de Sigma 50 f/1.4 deze komt goed over in reviews )
    Canon 85 f/1.8 ( eventueel indien er nog budget over is de Sigma 85 f/1.4 )
    Helaas ga ik dan wel de 8mm op aps-c sensor missen en zou in mijn ogen enkel v ervangen kunnen worden door een 16-35mm lens.
    Ik neem vooral foto's op feestjes, portret, huwelijk zou ik me wat meer willen in verdiepen ( ik heb al verscheidene huwelijken gedaan en mijn 40D kwam daar toch wel wat tekort aan beeldkwaliteit vandaar de 5D mkII )
    Ik ken de lenzen een beetje qua reviews en dergelijke maar zou toch nog eens van jullie willen horen of dit een goeie zet zou zijn. Ik heb vroeger nog de 50mm f/1.8 mkI gehad maar deed die weer gauw weg omdat deze zoveel lawaai maakte en traag focused.

    Alvast dank voor de reacties
    Oh ja kan iemand me zowat laten weten wat ik nog voor mijn huidige lenzen en body zou kunnen krijgen in losse stukken natuurlijk geen vol pakket.

    Mvg
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: vernieuwing Canon materiaal

    Zonder al te veel na te denken over je post (zit op mn werk, vanavond mss wat meer)
    valt me alvast één ding op:

    wat doet die 35mm f1.4L ertussen?
    Heb je die echt nodig (de L variant) of heb je al genoeg met een goedkopere? En heb je daarbij dan echt nog een 50mm f1.4 nodig?

    Een 16-35 f2.8 + 35mm f1.4 + 50mm f1.4 lijkt me vrij redundant (tenzij je geld teveel hebt, òf als je 150% zeker weet dat je echt DIE lenzen hebben moet)

    De keuze voor een 5DmkII, daar ga je mij geen slecht woord over horen zeggen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: vernieuwing Canon materiaal

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      ..........

      De keuze voor een 5DmkII, daar ga je mij geen slecht woord over horen zeggen
      mee eens en gewoon je huidige lenzen houden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: vernieuwing Canon materiaal

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mee eens en gewoon je huidige lenzen houden.
        grt,bouk.
        Mee eens, met de uitzondering van die Sigma 8-16.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: vernieuwing Canon materiaal

          gewoon je 40D vervangen door 5D2 en die 8-16 door een 17-40 of een 16-35 (als je 2.8 nodig hebt) en je hebt een KICKASS kit
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: vernieuwing Canon materiaal

            ik zou er wel iets echt lichtsterk tussen steken. f/2.8 is goed voor een zoom maar vis noch vlees. f/1.4 laat 4x meer door he. Dat kan het verschil maken tussen bijna scherp en vlijmscherp, als ze volopen scherp genoeg zijn tenminste.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: vernieuwing Canon materiaal

              keuzen van lenzen is heel persoonlijk.
              Er zijn verschillende beroepsfotografen die niet willen werken met de 24-70 van Canon omdat die niet haarscherp is volopen. Maar dan zijn er weer andere die zweren bij een 24-70. Dat is de werkpaard voor hun. Je moet dus zien wat werkt in uw geval.

              40D zou ik niet wegdoen, je hebt die zeker nodig als backup. Huwelijken doen zonder backup body is vragen naar problemen. Dan mag je nog zoveel lenzen hebben als je wil.

              Ergens maak je nu dus een keuzen tussen zoom shooter of prime shooter. De meeste prime shooter gebruiken 2 body's simultaan.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: vernieuwing Canon materiaal

                @Matthias: de 35L zit ertussen omdat deze lens ... jah tis een beauty en razorsharp op f/1.4 de 35mm geeft ook weer wat het oog ziet. Ik dacht ook al dat de 5D mkII bij jou geen negatieve feedback ging krijgen De 16-35 om het gemak te hebben op feestjes maar dat moet ik eens zien door de lens te huren samen met de 8-15 en zien welke ik het meeste op de body zou zetten.

                @bouk & lesc & hans: ja body vervangen en lenzen behouden dacht ik ook al aan, maar ik ervaar dat ik op de 24-70 99% van mijn foto's neem op 70mm en op de 70-200 dat die de laatste tijd enorm vaak in mijn tas blijft, toch is het een prachtige lens maar ik haal er precies niet alles uit zoals het zou moeten, kan natuurlijk zoals jullie al vermelden liggen aan de body zelf. Maar die zooms zorgen voor minder creativiteit, en f/2.8 vs f/1.4 ... dat scheelt hem in sluitersnelheid en dof

                @ putor: inderdaad

                @ hung: mijn 24-70 is scherp, heel scherp zelf maar om deze lens altijd op 70mm te laten ... Ik heb hier ook nog een 50D staan dat als backup kan dienen

                de 16-35 zou ik eventueel zelfs kunnen laten vallen voor een meer fun lens zoals de 8-15 f/4.0 L die me ongelooflijk aangenaam lijkt qua bereik op een FF vooral voor feestjes dan. Het is een fisheye en een gewone UUUUUUUWA lens voor FF
                Last edited by Oli; 11 april 2011, 23:45.
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment

                Working...
                X