Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen op station toegestaan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen op station toegestaan?

    Hallo allemaal,

    Dit weekend ga ik van hoog noord Nederland naar het zuiden met een kameraad. Om wat foto's te maken..

    Nu weet ik dat ik in Nederland op stations mag fotograferen. Zolang het geen commerciele doeleinden heeft.

    Maar kan ik en mag ik ook op stations in België fotograferen?? Of is dit niet toegestaan.

    Zou zonder zijn als we hier staan met onze statief en camera, en dat we weg worden gestuurd..

    Met vriendelijke groet,

    Jelle Ruben

  • #2
    Re: Fotograferen op station toegestaan?

    vooraf vragen aan stationschef kan geen kwaad
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen op station toegestaan?

      [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets te maken heeft met het fototijdschrift Shoot.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen op station toegestaan?

        Het mag ook in Belgie zolang Belgie nog aan elkaar hangt LOL
        Maar als je echt op je gemak wil zijn best goedkeuring vragen aan stationsverantwoordelijken. Ze vallen je dan ook niet lastig als je helemaal op het einde van een perron gaat staan of zo. En met wat geluk gaan er op verzoek deuren open die anders niet toegankelijk zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen op station toegestaan?

          Wel zonder statief hé

          Als je gaat fotograferen met statief dan vorm je een hindernis en moet je eerst toestemming voor vragen.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Fotograferen op station toegestaan?

            Ook dit is misschien interessante leesvoer...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Fotograferen op station toegestaan?

              Aan de ostch van de Nmbs Holding vragen.

              Niet aan de Nmbs zelf of Infrabel...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Fotograferen op station toegestaan?

                Ik heb ook eens in een station foto's willen maken en volgens de stationchef op dat moment mocht dat niet zonder vooraf toestemming te vragen en mocht het personeel niet op de foto... Heb het dan maar zo gelaten, ik weet dus niet wat er officieel mag maar mogelijks krijg je hier of daar geen toestemming...

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograferen op station toegestaan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Aan de ostch van de Nmbs Holding vragen.

                  Niet aan de Nmbs zelf of Infrabel...
                  Ik denk dat je lang gaat moeten zoeken voor een onderstationchef van de Holding te vinden... Aangezien enkel Infrabel en NMBS die hebben. Daarnaast zijn niet alle stations van de Holding...

                  Dit onderwerp is al enkele malen voorgekomen (de zoekfunctie kan een hint zijn ), maar in principe mag je niet. Nu zullen er niet veel personeelsleden over vallen.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograferen op station toegestaan?

                    Zelf al 2 maal in het centraal station van Antwerpen gaan fotograferen. Geen problemen gehad. En we zijn echt op stille plekken geweest enz.
                    EMBLEMATA.BE
                    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograferen op station toegestaan?

                      Het MAS, het museum aan de stroom in Antwerpen, vergoelijkte onlangs hun fotoverbod door in de Knack op te merken dat op het station van Leuven ook beeldrechten staan. En dat is niet eerlijk, oh nee. Over het Antwerps nieuwe gerechtgebouw, zeiden ze niets. Ik weet echter niet of je die gebouwen kunt zien vanop het Antwerps station.

                      Comment

                      Working...
                      X