Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoverhalen: op zoek naar portretten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoverhalen: op zoek naar portretten

    Hallo iedereen,

    Het liefste van al fotografeer ik mensen met hun eigen verhaal. Meer bepaald vaak oudere mensen die met een unieke uitstraling/uiterlijk een verhaal kunnen overbrengen adhv een foto.
    Nu ga ik in het stad (woon in Antwerpen) de straat op en probeer ik interessante figuren te fotograferen maar ik mis het Vlaamse karakter bij deze mensen. Ok je hebt een mooie foto van een karakterkop maar ik wil meer mensen in hun leefwereld benaderen en hun (levens)verhaal overbrengen adhv een aantal shots. Dus niet enkel over de looks.. Het is vaak in een of ander dorp dat je een dorpsfiguur kan vinden en ook vaker zijn deur wil openen om zijn ding te doen.
    Ik ben zo jaloers op een researchteam van Man bijt hond, vrolijk vlaanderen, ... omdat die bv een maand de tijd hebben om dergelijke figuren in een dorp terug te vinden. Vanzelfsprekend is hun database topsecret:-)

    Als druk bezet stadsmens vind ik het heel moeilijk om lukraak op pad te gaan en mensen terug te vinden. Is hier een of andere planning bij mogelijk?

    Mijn vraag is eigenlijk.. Wat voor tips heb je om dergelijke personen terug te vinden of te benaderen? Of ken je misschien iemand:-)

    BV de reportage Belgica van Stephan Vanfleteren vind ik de portretten schitterend.. Vele vond hij terug in de Marollen (Brussel) maar ook andere mensen die zomaar ergens werkten in het Vlaamse land.

    Alvast bedankt hoor..

    Groetjes
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

  • #2
    Re: Fotoverhalen: op zoek naar portretten

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze topic niets te maken heeft met het fototijdschrift Shoot.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Fotoverhalen: op zoek naar portretten

      Oorspronkelijk geplaatst door elvinio Bekijk bericht
      Als druk bezet stadsmens vind ik het heel moeilijk om lukraak op pad te gaan en mensen terug te vinden. Is hier een of andere planning bij mogelijk?
      heel eenvoudig... je stapt de marollen binnen, 't eerste beste cafe, en je stelt de mooiste karakter kop voor om een fotoshoot te houden voor 100 luttele eurootjes...

      of wel...

      stap je dat cafe binnen, maak je contact met de bezoekers... babbel/drink... ga naar huis, kom terug, babbel/drink... kom terug... breng je camera mee... babbel/drink... begin foto's te maken...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Fotoverhalen: op zoek naar portretten

        effe op je site geweest en begrijp niets van je verzoek.
        prachtige beelden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Fotoverhalen: op zoek naar portretten

          Hallo,
          Verleden jaar heb ik een tentoonstelling gegeven van mensen in mijn dorp die hier meer dan 40 jaar wonen....heb gebruikt voor mijn eindwerk als 4 de jaar fotografie.
          Nu....er kruipt daar enorm veel tijd in....daar ik ook geen adressen had heb ik dan maar deur aan deur gebeld....mensen daarover aangesproken....hen op hun gemak stellen....een babbeltje slaan en een afspraak gemaakt om dan nog eens langs te komen voor de shoot....ook dan weer wat babbelen. Ik reken ongeveer in totaal zo'n 2 uren per persoon....soms kan het minder zijn....soms zelfs meer. Het is niet de bedoeling om zo maar binnen te gaan....een fotooke nemen en weg.....dan zal je ook niet het "natuurlijke" zien van die mensen.
          Ik heb de inwoners gefotografeerd met hun dagelijkse bezigheden, hun hobby.....enz.
          Ik heb er zo een 142 mensen gefotografeerd over een periode van 5 mnd.
          Nu ben ik bezig met een ander deelgemeente.....ga op dezelfde manier te werk.

          Misschien niet zo gemakkelijk voor jou in Antwerpen....maar misschien kan jij enkele straten aflopen en zien als dit resultaat geeft.
          Meestal zullen die mensen je dan door verwijzen naar andere mensen.....bij mij is het toch zo!!
          Mag ik dan ook vragen wat je met die foto's zal doen?
          Ook tentoonstellen voor het publiek.....want bij zo'n tentoonstelling krijg je heel veel voldoening van je werk!!

          Ik zou zeggen.....succes ermee!
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Fotoverhalen: op zoek naar portretten

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            heel eenvoudig... je stapt de marollen binnen, 't eerste beste cafe, en je stelt de mooiste karakter kop voor om een fotoshoot te houden voor 100 luttele eurootjes...

            of wel...

            stap je dat cafe binnen, maak je contact met de bezoekers... babbel/drink... ga naar huis, kom terug, babbel/drink... kom terug... breng je camera mee... babbel/drink... begin foto's te maken...
            Ja die 2e manier dat is de manier die ik natuurlijk nu gebruik maar misschien iets te ongeduldig wegens vergankelijkheid. Duidelijk goed kiezen waar je dit doet is precies belangrijk. Idd de Marollen lukt dit al heel wat vlotter dan pakweg aan de groenplaats.

            Het is gewoon dat ik niet enkel een foto wil in het café maar die mensen in hun andere habitat buiten hun 6 uur durende cafébezoek;-)

            Is idd aftasten en wat meer geduld hebben.
            --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

            Comment


            • #7
              Re: Fotoverhalen: op zoek naar portretten

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              effe op je site geweest en begrijp niets van je verzoek.
              prachtige beelden.
              grt,bouk.
              Bedankt om mijn amateur website te bezoeken en het compliment. Dat doet altijd deugd hé!

              Voorlopig is mijn vraag nog niet verbonden met mijn verzoek. De focus moet nog komen;-)

              Ik heb net een andere afbeeldingsviewer erop kunnen plaatsen. Amai weer serieus wat prutswerk maar zo zijn we bezig hé!

              Groetjes

              Vince
              --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

              Comment

              Working...
              X