Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Viewen, printen op lokatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Viewen, printen op lokatie

    Hallo,

    ik ben op zoek naar software om foto's te bekijken, maar dan net iets anders...
    Ik neem regelmatig foto's op locatie, en heb vaak mijn Sony UP DR-200 printer, en een groot scherm en laptop bij.
    Om nu niet telkens zelf door al die foto's voor mijn klanten door te moeten scrollen, ben ik op zoek naar software om de klant zelf te laten scrollen. De software "op zich" moeten werken, zonder dat je het operating system ziet. Zonder dat je foto's kan "deleten", zonder dat ze in windows andere dingen kunnen doen. De klante zien dus enkel de viewer. Als ze de foto van hun voorkeur zien, noteren ze de nummer, en die kan ik dan afdrukken.

    Hopelijk begrijpen jullie de bedoeling.

    In het paarden-milieu hebben de mensen van Galop hebben iets gelijkaardig.

    Alvast bedankt voor de feedback.

    Ivan.

  • #2
    Re: Viewen, printen op lokatie

    Verplaatst naar geschikter forum . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Viewen, printen op lokatie

      Is het met Windows misschien mogelijk om een useraccount aan te maken waarvan je
      vervolgens alle rechten/permissies afneemt behalve van de pictureviewer.
      En daarbij één map (met daarin de foto's dus) als read-only instelt?

      Comment


      • #4
        Re: Viewen, printen op lokatie

        Ik ben juist naar hetzelfde opzoek. Een viewer waarbij geen opties tot doorsturen naar mobiele telefoon/mail mogelijk is. De startbalk uitschakelen is volgens mij inderdaad een optie die je als admin van het systeem kan uitzetten voor een gast account. Zou de rechtermuis optie ook op die manier uitgeschakeld kunnen worden? Welke programma's zouden tegenwoordig als viewer geschikt zijn?

        Dan het volgende: Juist voor de paardensport ben ik opzoek naar een geschikte printer. Bijvoorkeur 1 die 13x18 tot 30x45 kan afdrukken. Normaal besteed ik het printen uit aan een professionele drukker, maar de formule 'via de webshop bestellen' is al dusdanig misbruikt dat ik voor een nieuwe methode wil gaan. (Ik ben dan geen beroepsfotograaf meer, maar om 3 dagen voor nop te werken gaat me ook te ver.)
        Wie kan mij tips geven tot een deftige printer voor een normale prijs, die prints levert waarbij het geoorloofd is geld voor te vragen? En welk fotopapier past het beste bij de printer?

        Hartelijk dank!

        Comment


        • #5
          Re: Viewen, printen op lokatie

          En als je nu de beelden is laat zien op een iPad !
          Staat los van je systeem, alleen de nummers van de foto's zijn hetzelfde.
          Een iPad is makkelijk om gebruiken en om te bladeren, heeft een prachtig
          Retina scherm en is meer dan draagbaar !

          Met vriendelijke groeten, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Viewen, printen op lokatie

            Kijk eens naar Camranger.
            Dat is een tethering systeem dat draadloos werkt.
            Dat heeft ook een modus dat klanten door je foto's kunnen bladeren zonder zelf iets te kunnen doen.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #7
              Re: Viewen, printen op lokatie

              Ik ben net vandaag gevraagd om deze zomer op het vlaamse dressuurevent te komen fotograferen, en daar zouden wij ook onze foto's kunnen verkopen. Ben dus ook op zoek naar een geschikte printer die verschillende formaten kan afdrukken... Toevallig enige aanbevelingen?

              Ook vroeg ik me af of er al een goede viewing-software gevonden was? en is het mogelijk om foto's zo snel van computer op een ipad over te zetten?

              Heel erg bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Viewen, printen op lokatie

                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                Comment

                Working...
                X