Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

    Hello gasten,

    Ik ben van plan een nieuwe lens aan te schaffen voor het fotograferen van kickbox-wedstrijden ed.
    Het moet een allround lens zijn. Ik heb nu de kitlens 18-55 bij mijn eos 500d.
    Ik heb hier al mee gaan shooten, maar kom tot de vaststelling dat ik niet genoeg op de gezichten kan inzoomen. trek nl. graag close-ups en gezichtexpressies.
    Nu had ik zo gedacht aan de canon 18-135 of de tamron 18-200...

    Give me some tips!!!!!

    Ben een beginneling , dus alle uitleg is welkom
    http://www.flickr.com/photos/de_pennings/

  • #2
    Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

    Oorspronkelijk geplaatst door phreakster Bekijk bericht
    Hello gasten,

    Ik ben van plan een nieuwe lens aan te schaffen voor het fotograferen van kickbox-wedstrijden ed.
    Het moet een allround lens zijn. Ik heb nu de kitlens 18-55 bij mijn eos 500d.
    Ik heb hier al mee gaan shooten, maar kom tot de vaststelling dat ik niet genoeg op de gezichten kan inzoomen. trek nl. graag close-ups en gezichtexpressies.
    Nu had ik zo gedacht aan de canon 18-135 of de tamron 18-200...

    Give me some tips!!!!!

    Ben een beginneling , dus alle uitleg is welkom
    Wat je vooral nodig hebt is lichtsterke lenzen voor sport te fotograferen, ik zou je de EF 70-200 f2,8 l USM aanbevelen, die is tweedehands te vinden voor 800 euro en minder.
    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

      als je niet te ver van de aktie zit... een 85mm F1.8 lensje... zal mooie beelden maken! Is een echte portretlens... zoek maar eens op "indoor" of "zaalsport"
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

        Ja, als je een beetje in de buurt kan komen, ben je met een 85 1.8 heel goed af. Prachtig
        voor gezichts-expressies met onscherpe achtergrond. Ik loop er zelf graag mee over straat
        en aan het strand. Beetje discretie en toch kun je er hele fraaie opnames mee maken. Al
        zal zo'n 70-200 2.8 voor jou misschien nog beter zijn, maar ook prijziger.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

          Daarvoor is er echt wel maar één perfecte lens (tenzij je zo rijk bent als de zee diep is)
          en dat is de 85mm f1.8
          niet twijfelen
          vanavond nog gaan halen in de winkel

          en je zal versteld staan van wat dat ding allemaal aankan qua slechte lichtomstandigheden... KLIK en KLIK
          Last edited by Matthias; 6 april 2011, 15:58.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

            Als er nog redelijk wat licht is -> 70-200 f2,8.

            Als er nog minder licht is -> 50mm f1,4 / 85mm f1,8 / 135mm f2 L / 200mm f2 L IS (de laatste is voor de meeste "amateurs" wel net iets te duur).

            Met een 18-125 of 18-200 zal je geen aanvaardbare resultaten krijgen, of er zou héél veel licht moeten zijn.

            Je zal zelfs met die lichtsterke lenzen nog het uiterste uit je camera moeten halen, en dat lukt het best als je weet waarmee je bezig bent. De camera gebruiken op de automatische standen is voor dat soort foto's meestal niet de beste keuze.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

              Ofwel de 85mm f1.8 ofwel de Sigma (of canon) 70-200mm f2.8.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

                hola, ik had niet gezien dat je een All round lens wilde...

                Dan treed ik de anderen bij; 70-200 2.8.
                Maar eh, imo, veel meer plezier met de 85mm f1.8 en eens er te weinig licht is voor de 70-200 f2.8, blijft de 85mm gewoon doorschieten

                en wees maar zeker, indoor sports, daarbij zit je héél snel tegen/boven de limieten van een f2.8 lens. Tenzij het schaken is...
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

                  dan is toch mijn eerste vraag wat is je budget ?

                  Gezien de twee objectieven die TS noemt. Krijg ik het idee dat de 70-200 f/2.8 te hoog gegrepen is kwa prijs ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Gezien de twee objectieven die TS noemt. Krijg ik het idee dat de 70-200 f/2.8 te hoog gegrepen is kwa prijs ?
                    ik vrees het ook
                    vandaar, 85mm f1.8!!
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Daarvoor is er echt wel maar één perfecte lens (tenzij je zo rijk bent als de zee diep is)
                      en dat is de 85mm f1.8
                      niet twijfelen
                      vanavond nog gaan halen in de winkel

                      en je zal versteld staan van wat dat ding allemaal aankan qua slechte lichtomstandigheden... KLIK en KLIK
                      Kan ik alleen maar beamen
                      Ik ken niks van kickboxen, maar is de 70-200 2.8 lichtsterk genoeg?
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor "binnen sport-fotografie"

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Kan ik alleen maar beamen
                        Ik ken niks van kickboxen, maar is de 70-200 2.8 lichtsterk genoeg?
                        Hangt allemaal af van de sportzaal... In de ene kan je perfect overweg met een f2.8 en nog superkorte sluitertijden halen. In de andere zit je te sukkelen op enorm hoge iso's en heeft de AF moeite met tracking.

                        Kickboxen is een snelle sport razendsnelle bewegingen naar alle kanten dus een snelle AF en korte sluitertijd zijn maar daarvoor kan je lens niet lichtsterk genoeg zijn. En dan kan ik me echt geen enkele andere lens inbeelden als de 85mm 1.8:
                        -Snelle AF (85mm 1.2 is onbruikbaar voor sport)
                        -compact, handelbaar voor snelle acties
                        -groot f1.8 diafragma voor perfecte isolatie van je onderwerp

                        voorbeeldje van in een héél slecht verlichte sporthal met de 85mm 1.8. Iso stond echt wel hoog (heb geen exif meer inzitten en de raw is verwijderd

                        Last edited by Matthias; 6 april 2011, 23:23.
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment

                        Working...
                        X