Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstelling theepot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opstelling theepot

    Omdat er vraag naar is wil ik hier de opstelling geven van mijn challengefoto.

    Een blad die gebogen overloopt van ondergrond naar achtergrond. Er hangen nog wat bladen naast elkaar voor de achtergrond omdat je anders de muren en rommel zag reflecteren in de theepot. Een flitser achter der achtergrond (niet te zien op de foto)met de "Vieuwfinder-Mini-Beautydish" met blauwfilter. Eigenlijk was het de bedoeling om de achtergrond egaal blauw te hebben maar door het te dicht opstellen van de flitser kreeg ik dit effect wat ik beter vond.
    Links-voor de theepot werd een tweede flitser geplaats (wel te zien op de foto) om nog wat detail te hebben in de visjes en toebehoren. Doordat deze ook duidelijk te zien was in de reflecties van de theepot heb ik een groote plexiplaat met de witte beschermfolie er schuins boven gezet en daar door geflits.
    Nog wat karton rond de flitser gedaan om enkele lichtplekken af te schermen en dit was de opstelling.
    De ondergrond was ook een toevalstreffer: Ik had eerst en matte plexi gebruikt, maar dit was niet mooi en (uit luiheid zeniet weggenomen) heb ik er dan een blinkende boven gelegd wat een eigenaardige weerspiegeling gaf. Deze werd wel nog wat verminderd door het gebruik van een polarisatiefilter.



    Eigenlijk ging alles heel vlug, en de moeilijkste was de reflecties niet te hebben want zo'n ronde theepot is als een fischeye (heel toepasselijk hier) van 360°. Het grootste probleem kwam echter helemaal op het laatst toe de visjes erin zaten. Als deze te dicht bij een of andere rand zwommen werden ze extra vervormd en vergroot. Daarom was het wel eventjes wachten en proberen tot ze juist in het midden zwommen.

    Het idee kwam er nadat ik mijn keuken aan het afzoeken was naar inspiratie. Ik had een stenen theepot en vond deze wel gepast door de mooie vormen. Ging er eerst bloemetjes in planten. Toen kwam ik op het idee om eventueel een aquariumpje te maken in de glazen kan van de koffiezet. Dan heb ik beide zaken gecombineerd en op zoek gegaan naar een mooie ronde glazen theepot.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

  • #2
    Re: Opstelling theepot

    Knap! En met een mooi resultaat waarvoor proficiat!

    Comment


    • #3
      Re: Opstelling theepot

      Ha, dan heb je ook weer een nieuwe en mooie theepot
      Niet simpel hé, om reflecties te voorkomen, maar jou is het uitstekend gelukt, met héél mooie en originele foto tot gevolg Proficiat!
      Ik dacht wel dat er met een blauwfilter gewerkt was
      Grts Maddy
      zero

      Comment


      • #4
        Re: Opstelling theepot

        Mooie uitleg dat getuigt van geduld gepaard gaande met een logisch denken en het uitproberen van ideeën.

        Voor deze foto zou ik zeggen is de glazen theepot de moeder van de glazenkast

        In ieder geval een resultaat die mag gezien worden.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Opstelling theepot

          goed gedaan, knappe opstelling.
          en het idee is gewoon super .proficiat

          Comment

          Working...
          X