Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bamboe-adder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bamboe-adder

    Een foto van de Witlipbamboe-adder, oftewel de Trimeresurus albolabris.


    Last edited by Wolves fotografie; 4 april 2011, 21:05. Reden: naam correctie n.a.v. reactie Pabl0°D
    www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
    Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

  • #2
    Re: Bamboe-adder

    Mooie kleuren en aan scherpte ontbreekt het ook niet
    Nogthans vind ik de compo wat moeilijk kijken, had graag de eerste krul na de kop er wel volledig op zien staan. Onderkant mocht er voor mij af.
    Heb je er geen met de tong eruit ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Bamboe-adder

      Deze keer ben ik eens niet akkoord met jou, Sieg.
      Ik vind de compo zelfs prachtig en heel evenwichtig.
      Topplaat

      Comment


      • #4
        Re: Bamboe-adder

        Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
        Deze keer ben ik eens niet akkoord met jou, Sieg.
        Ik vind de compo zelfs prachtig en heel evenwichtig.
        Topplaat
        We moeten het niet steeds eens zijn hé, fotografie zou anders saai worden
        Compositie is iets persoonlijk, wat bij de ene compleet in de smaak valt doet het bij iemand anders niet
        Even mijn reactie verduidelijken; Niettegenstaande dat ik dit een prachtige plaat vind, vind ik dat de kop net iets te gedrongen in de linkerhoek zit. Moest daarentegen er meer plaats zijn rond de kop en ook rechtsboven de krul er dan ook op staat denk ik dat 'm nog sterker wordt.
        Maar dan krijg je natuurlijk een gans andere foto.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Bamboe-adder

          Sterk, strak shot! Doordat de kop wat in de hoek zit verdoken, zorgt dit voor extra dreiging ...Kleuren zijn prachtig!
          grtz, Groentje

          Comment


          • #6
            Re: Bamboe-adder

            WOOW. Een ongebruikelijke compo, maar deze laat mijn ogen wel van links naar rechts en van boven naar onder en nog eens van hier naar daar over de foto gaan. Boeiend!
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #7
              Re: Bamboe-adder

              Mag linksboven misschien iets ruimer.
              Lief beestje deze witlip!
              Niet de giftigste soort, maar ze zijn wel snel geirriteerd en hebben een pijnlijke beet. Maar meestal niet levensgevaarlijk.


              Een paar jaar geleden in Nederlandf een akefietje geweest met onstsnapte jonge exemplaren bij iemand die op vakantie was...
              https://www.naturephotoportal.com/

              Comment


              • #8
                Re: Bamboe-adder

                Heel spannende, gedurfde compositie. Kleuren, scherpte en belichting zijn optimaal. Mag voor mij zo in de HOF
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #9
                  Re: Bamboe-adder

                  Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties. Dat er verschillende opvattingen zijn over de compositie, vind ik alleen maar positief. Ik ben het namelijk helemaal met Sieg eens wanneer hij schrijft:
                  We moeten het niet steeds eens zijn hé, fotografie zou anders saai worden
                  Ik heb ook één foto waar hij zijn tong uit zijn bek had, maar die vind ik verder wat minder.

                  Lief beestje deze witlip!
                  Niet echt hoor! Deze was vrij agressief. Tijdens het fotograferen moest ik echt wel genoeg afstand bewaren, anders viel hij aan. En idd de beet is niet dodelijk, maar wel pijnlijk.


                  @ ericvanhout: dat zou wel heel leuk zijn, mijn eerste foto die ik hier plaats, gelijk in de HOF. Dank voor je compliment!
                  www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                  Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bamboe-adder

                    Ik vind dit echt een topfoto
                    Vind de compo oké en tof dat de staart er nog bij staat. Kleuren en scherpte
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bamboe-adder

                      Heel mooi plaatje! Heel fraai hoe kleurrijk en scherp al die schubbetjes daar op staan! En dan die dreigende kop! Echt angstaanjagend! Knap!
                      Grt. Jef

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bamboe-adder

                        scherpte en kleur ontbreken zeker niet.

                        Maar ook ik vind de compo iets minder geslaagd. Ik vind de kop een beetje verloren gaan in de donkere linker bovenhoek. Een beetje meer uimte had gemogen naar mijn smaak.
                        Maar zoals jezelf al aanhaalde: ieder zen eigen ding.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bamboe-adder

                          Wauw prachtige foto! Kleuren zijn echt prachtig :-)
                          Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bamboe-adder

                            heel mooi maar twijfel over de staart.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bamboe-adder

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              heel mooi maar twijfel over de staart.
                              grt,bouk.
                              Dat had ik ook, maar heb er een paar keer een zwart stukje over gehouden en de foto wordt er m.i. niet beter op. Denk dat het te maken heeft met de kleurcombinatie. Je hebt die prachtige groene tinten en dan het roodbruine wat terugkomt in de ogen én de staart. Op die manier wordt er in die spannende compositie toch een soort evenwicht gecreëerd. Bovendien is rood de complementaire kleur van groen en dat is een garantie voor een spanningsveld als ze in een niet evenredige verhouding gebruikt worden in een beeldcompositie.
                              Ik kan het nogal uitleggen hé (uiteindelijk werpen die 6 jaar avondschool schilderkunst toch nog hun vruchten af)
                              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                              Flickr - JAlbum

                              Comment

                              Working...
                              X