Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret zeearend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret zeearend

    Dit portret van een prachtige amerikaanse zeearend maakte ik in het Wildgehege Hellenthal, een wildpark net over de Duitse grens met heel uitgebreid roofvogelbestand.
    Met alle roofvogels waaronder valken, uilen, woestijnbuizerds, amerikaanse- en de nog grotere europese zeearend, wordt gevlogen tijdens een uitgebreide maar kleinschalige vogelshow.
    Zeker een bezoekje waard

    Voor ze vliegen zitten de vogels te wachten op hun stok (boomstronk) waar je er naar hartelust fotos van kan nemen zonder storende draad ervoor.
    Deze foto is dan ook niet bewerkt of uitgeknipt, de achtergrond is echt zo donker.


    Nikon D90
    70-300VR @ 260mm
    ISO800
    1/200s
    F/8

  • #2
    Re: Portret zeearend

    Zonder de technische kwaliteiten van deze foto in twijfel te trekken, (ben nog niet onderlegd genoeg om het technische aspect van foto's te beoordelen) mis ik iets in dit portret. Om een of andere reden komt deze majestueuze vogel mij niet als dusdanig voor. 't Is gewoon een gevoel...

    Comment


    • #3
      Re: Portret zeearend

      Ferme kop, het lijkt erop dat hij niet echt tevreden was dat je een foto nam.
      grt, TROPCAL
      www.tropcal.be

      Comment


      • #4
        Re: Portret zeearend

        Ik vind het best wel knap...

        Kan je wat meer vertellen over het wildpark? Ik had er nooit van gehoord en het ligt op slechts 108 km van waar ik woon...

        Is het de moeite om eens een (halve) dag eop uit te trekken met het gezin?
        Slechts 8 euro inkom per volwassene... Dat valt ook al mee!
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

        Comment


        • #5
          Re: Portret zeearend

          K'vind het een zeer mooie foto vooral dan het contrast tussen de witte kop en de donkere achtergrond

          Mvg Neil
          Canon. http://www.500px.com/nds

          Comment


          • #6
            Re: Portret zeearend

            Ik vind 'm knap...hij lijkt te denken: 'allee daar is er weer eentje se...zou'k lachen? Neen begot'

            Comment


            • #7
              Re: Portret zeearend

              @Onar
              Ja er zit misschien een beetje weinig diepte in de foto, komt door de lange brandpuntsafstand en het gebrek aan achtergrond.

              @Tropcal
              Ze kunnen inderdaad enorm streng kijken die arenden.

              @Phenix
              Het Wildgehege Hellenthal is zeer zeker de moeite om eens te bezoeken.
              Zoals je zelf al zegt is het helemaal niet duur en er is best veel te zien.
              Als je gaat buiten de vakanties (wij waren er de week na het herfstverlof) is het bijna verlaten.
              Toen we aankwamen waren we ALLEEN op het domein.
              Tijdens de volgende uren is er hoop en al 10 a 15 man geweest nog.
              Dus heel veel tijd om mooie fotos te maken in alle rust

              Wat er zoal zit: Roofvogels allerlei (valk, sneeuwuil, oehoe, amerikaanse zeearend, europese zeearend, woestijnbuizerd, gier en nog vele anderen, ken ze ook niet allemaal bij naam), lynxen, wilde katten, hangbuik- en everzwijnen, reeën en edelherten, wasberen (die je kan voederen uit de hand, zeker doen !), bruine beer en nog wat andere dieren.
              Vooral de grote collectie roofvogels is indrukwekkend, heb nog niet vaak zo veel verschillende vogels samen gezien. Ze hebben ook meerdere exemplaren zelfs van de grotere vogels.
              Voor de geinteresseerden staan hier nog wat extra fotos KLIK

              Zeker een aanrader om een halve dag naartoe te gaan, en als je nog tijd over hebt kan je eens rondwandelen in Burg Reifferscheid (burchtdorp), in Einruhr langs de Rursee of als je nog niet genoeg wild hebt gezien in Hochwildpark Rheinland Mechernich-Kommern
              Dat laatste is een 30 km verderop, maar zeker ook de moeite waard.
              Daar kan je vrij rondlopen tussen honderden herten en moeflons, velen komen uit je hand eten. (zonder hekken dus)

              Superleuke regio om te bezoeken, de Eifel

              Bedankt voor de comments alvast

              Comment


              • #8
                Re: Portret zeearend

                Dat park klinkt erg leuk! De roofvogels daar zou ik het niet speciaal voor doen, maar die wasbeertjes...

                Je foto heeft idd zoals jezelf ook al aangeeft wat weinig diepte. Aan de andere kant kan ik de doordringende stuurse blik wel waarderen! Ik zou de foto alleen wel verder bewerken. Met name de gele kleurwaas vind ik toch wel jammer. Wat extra structuur toevoegen aan de foto komt hem ook ten goede. Ik zou je kunnen laten zien wat ik bedoel, maar ik ben nog maar een newbie hier op het forum en ik weet helemaal niet of dat hier gewaardeerd wordt of niet en ik weet natuurlijk ook niet of je überhaupt wil dat een ander jouw foto bewerkt.
                www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                Comment


                • #9
                  Re: Portret zeearend

                  Ja hoor je mag die foto een beetje bewerken als je mogelijkheden ziet voor verbetering.
                  De gele waas waarover je spreekt zag ik eerst niet maar als ik de kleurbalans wat meer blauw maak zie ik het verschil wel.
                  Als je het wit echt spierwit wil krijgen heeft het de neiging om wat blauwig uit te slaan en dat is ook weer niet mooi.

                  De wasbeertjes zijn inderdaad verschrikkelijk schattig om te zien

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portret zeearend

                    Ik zou hem ongeveer zo bewerken:




                    Mocht je het niets vinden, dan haal ik hem weg hoor!
                    Last edited by Soeki Wan; 1 april 2011, 18:44.
                    www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                    Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portret zeearend

                      Zalige 'mug-shot'.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portret zeearend

                        Kleur is mooi wit alleszins.
                        'k vind hem wel een beetje "hard" overkomen.
                        Misschien wat teveel verscherpt ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portret zeearend

                          Het harde komt denk ik meer door de structuur dan door het verscherpen. Ik houd daar zelf wel van bij deze vogel.
                          www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                          Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                          Comment

                          Working...
                          X