Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens mee op verlof?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens mee op verlof?

    goedemiddag

    ik ga in de zomer drie weken naar ijsland

    ik heb vijf lenzen:
    18 - 55
    55 - 200
    18 - 200
    macro
    200 - 500

    ik ben rugzakreiziger dus ik neem er 1 mee, welke en waarom?

    ik heb voorkeur voor 18 - 200 (maar weegt veel) en 55 - 200

    met vriendelijke groeten pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: welke lens mee op verlof?

    Als je een 18-200mm hebt, waarom neem je die dan niet gewoon mee?
    Op vakantie is zowat het enigste moment dat ik zo'n lens zou gebruiken...
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: welke lens mee op verlof?

      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Als je een 18-200mm hebt, waarom neem je die dan niet gewoon mee?
      Op vakantie is zowat het enigste moment dat ik zo'n lens zou gebruiken...
      gewicht !!!
      groetjes pieter
      Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

      Comment


      • #4
        Re: welke lens mee op verlof?

        Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
        gewicht !!!
        groetjes pieter
        naar ijsland ga je alleen met je beste lenzen... 't is gewoon onverantwoord om daar op te besparen... dan laat je maar een broek, een boek of een pul uit je rugzak... en meer dan één lens... stel dat je daar toekomt en je lens werkt niet meer... pfff... zonde... levenslange ban op BD
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: welke lens mee op verlof?

          Wat wil je doen tijdens deze trip, vakantie houden en thuiskomen met vakantie snapshots en verder genieten ... of werken en foto's maken ?

          In het eerste geval neem je mooi de 18-200 mee, is die stuk als je ginder aankomt heb je serieus pech, en daarom zou ik nog een kleine compact meenemen ook, of zelfs alleen een degelijke compact en geen dslr.

          Wil je foto's maken dan zal het sleuren worden en achteraf pas genieten worden als je naar de foto's kijkt, dan zou ik de 18-55, de 55-200, en zeker je 200-500 meenemen, maar zoals ik zei, dan ben je aan het werken en heb je geen vakantie gehad dus
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: welke lens mee op verlof?

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Wat wil je doen tijdens deze trip, vakantie houden en thuiskomen met vakantie snapshots en verder genieten ... of werken en foto's maken ?

            In het eerste geval neem je mooi de 18-200 mee, is die stuk als je ginder aankomt heb je serieus pech, en daarom zou ik nog een kleine compact meenemen ook, of zelfs alleen een degelijke compact en geen dslr.

            Wil je foto's maken dan zal het sleuren worden en achteraf pas genieten worden als je naar de foto's kijkt, dan zou ik de 18-55, de 55-200, en zeker je 200-500 meenemen, maar zoals ik zei, dan ben je aan het werken en heb je geen vakantie gehad dus
            merci lambocars

            groetjes pieter
            Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

            Comment


            • #7
              Re: welke lens mee op verlof?

              Het is simpel, ga je op reis om foto's te maken, dan zorg je ervoor dat je het best mogelijke materiaal meeneemt.
              Ga je op reis, en wil je daar af en toe wel eens een foto maken, dan neem je de camera + 18-200 lens mee, dan is de fototas wat lichter.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: welke lens mee op verlof?

                nooit de contactlenzen vergeten.

                voor de rest hangt het er van af wat voor soort foto's je maakt.
                ik vind het dus een rare vraag, die een ander moeilijk in jouw plaats kan beantwoorden.
                kijk eens naar wat voor soort foto's je in het verleden vooral maakte op reis, en of je daarvan tevreden bent.

                ik zou alleen een groothoek meenemen. de rest laat ik allemaal thuis

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens mee op verlof?

                  hallo

                  sorry dat ik een stomme vraag stel he, ik dacht dat het een gewone vraag was
                  Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens mee op verlof?

                    de 18-200 zal het worden en ne compact

                    mijn fototas moet zo i zo thuis blijven, het is een reis met de rugzak, slaapzak, eten, kledij,.. moet allemaal mee he, dus veel fotografiemateriaal KAN niet mee

                    als je 25 a 30 km wandelt op een dag in een heuvelomgeving ga ik best mijn sigma telezoom niet meesleuren

                    groetjes pieter
                    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens mee op verlof?

                      Dan zou ik me een hele goede compact aanschaffen. Iets als de G12 of LX5. Dan ben je en
                      lichtbepakt (qua fotogerief) en toch verzekert van goede kwaliteit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens mee op verlof?

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Dan zou ik me een hele goede compact aanschaffen. Iets als de G12 of LX5. Dan ben je en
                        lichtbepakt (qua fotogerief) en toch verzekert van goede kwaliteit.
                        +1 ja, een nikon P7000 zou ook prima geschikt zijn...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens mee op verlof?

                          merci aan de makers van de nieuwe SHOOT voor het artikel omtrent de vraag van hierboven
                          Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                          Comment

                          Working...
                          X