Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe puppy fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe puppy fotograferen?

    sinds gisteren heb ik een nieuwe hond in huis, een puppy berner sennen :-)
    natuurlijk super schattig, lief en mooi maar als je je bukt voor een foto is ze daar :-)
    commando's zoals zit en blijf moet ze nog allemaal leren, zal ze leren, maarja dan wordt ze al groter natuurlijk

    hebben jullie tips en tricks om toch mooie shoots van haar te kunnen maken? :-)

  • #2
    Re: hoe puppy fotograferen?

    Met een fototoestel

    Weglokken met een speeltje, koekje, roepen van op afstand, ..
    En snel afduwen natuurlijk

    Comment


    • #3
      Re: hoe puppy fotograferen?

      Reeksen maken met burst mode, en hopen dat er een / enkele goeie tussen zitten ?

      Comment


      • #4
        Re: hoe puppy fotograferen?

        Met heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld

        Er zit niets anders op dan

        1) je camera goed in te stellen (ik gebruik dan meestal AI Servo als AF en een 70-200 zodat ik toch op een bepaalde afstand kan blijven)

        2) beroep doen op een 2de persoon die zich kan focussen op de pup en de aandacht van de fotograaf kan afleiden

        3) zoals reeds gezegd: Patience is a virtue and a little more won't hurt you...


        Veel succes in ieder geval

        Wij zitten thuis ook met een pup sinds een dikke week
        -=_-__________________________________________________ __-_=-
        Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
        -=_-__________________________________________________ __-_=-

        Comment


        • #5
          Re: hoe puppy fotograferen?

          ok, blijven proberen dan maar hihi :-)
          ik heb het daar ook geprobeer met de nest maar amai! die vliegen allemaal op u en u langs alle kanten aflekken! :-)
          maar tis zooo super een pup! :-)
          spijtig dat een mens moet gaan werken en er niet een hele dag kan bij zijn :-)

          als het me ooit lukt een mooie foto te maken dan post ik hem hier zeker! :-)

          Comment


          • #6
            Re: hoe puppy fotograferen?

            groothoek gebruiken en laat ze maar likken aan de camera; ondertussen regelmatig afdrukken en hopen op superplaatje.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: hoe puppy fotograferen?

              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              groothoek gebruiken en laat ze maar likken aan de camera; ondertussen regelmatig afdrukken en hopen op superplaatje.

              Henri
              een goede tip, reken hierbij nog veel geduld en probeer toch ook wel eens een laag standpunt
              Steven

              Comment


              • #8
                Re: hoe puppy fotograferen?

                alleen is dat bijna niet te doen , zorg voor assistentie , zo doe ik het altijd....
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: hoe puppy fotograferen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  groothoek gebruiken en laat ze maar likken aan de camera; ondertussen regelmatig afdrukken en hopen op superplaatje.

                  Henri
                  beikes!!! hondenkwijl hoort in een hondenmuil, niet daarbuiten.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe puppy fotograferen?

                    hondenkwijl van een pup? neenee dat bestaat niet :-)
                    ik heb in beginnershoek twee fotokes van haar geplaatst voor geïnteresseerden :-) om te kijken e hihi ni om over te nemen haha
                    commentaar welkom

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe puppy fotograferen?

                      Puppy's kun je het beste fotograferen nadat je eerst met ze gespeeld hebt. Doordat ze dan moe zijn, blijven ze makkelijker stil zitten of liggen. Ik gebruik zelf altijd een 70-200mm lens, mits ik genoeg ruimte heb. De beeldhoek wil ik namelijk niet al te groot hebben, vandaar dat de groothoek afvalt voor mij. Daar komt nog bij dat een beperkte scherptediepte ook een plus kan zijn en dat verkrijg je veel makkelijker met een beetje tele.

                      Geduld is met dierfotografie in het algemeen, maar met jonge dieren in het bijzonder, heel noodzakelijk.
                      www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                      Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                      Comment

                      Working...
                      X