Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500D close up lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 500D close up lens

    Ik overweeg deze te kopen (77)

    wat zou het effect zijn met de 17-55 2.8 en met de 10-22

    heeft iemand hier voorbeeld foto's van

    mvg
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

  • #2
    Re: 500D close up lens

    Gebruik wordt pas zinvol vanaf 100/200mm en verder (imho).
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: 500D close up lens

      Ik heb de 17-55 2.8 nog gebruikt met een 350D en was daar danig van onder de indruk. En
      nog, als ik de foto's terugzie. Dus met een opvolger zal dat wel niet minder zijn...

      Comment


      • #4
        Re: 500D close up lens

        Doudeke, de 500D is zowel de opvolger van de 350D (wat jij hier dus denkt) en een voorzetlens, om bv met een tele toch macro-opnames te kunnen maken. Beetje gek dat Canon dezelfde terminologie gebruikt voor totaal uiteenlopende dingen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: 500D close up lens

          Hoe groter je brandpuntsafstand, hoe meer je het effect zal hebben
          Dit door de optische constructie
          vb een 28mm F2.8 en een 200mm F2.8 hebben een vergrotingsfactor van 0.16, met de 500D zan de 28mm een ~0.20 halen en de 200mm een ~0.55
          Last edited by saphi; 27 maart 2011, 13:21.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: 500D close up lens

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Doudeke, de 500D is zowel de opvolger van de 350D (wat jij hier dus denkt) en een voorzetlens, om bv met een tele toch macro-opnames te kunnen maken. Beetje gek dat Canon dezelfde terminologie gebruikt voor totaal uiteenlopende dingen.
            Inderdaad. Sorry. Had ook iets aandachtiger kunnen lezen.

            Comment


            • #7
              Re: 500D close up lens

              Als je een macro-voorzetlens gebruikt op een breedhoeklens, dan moet je met het voorste lenselement (de voorzetles zelf dus) tot bijna tegen het onderwerp komen om nog scherp te kunnen stellen.

              Die combinatie is dus niet aan te raden, op een tele werkt zo'n voorzetlens heel wat beter.

              Ik heb die 500D close-up lens ooit getest op de 100-400, de beeldkwaliteit was vrij goed. Maar het probleem is dat de werkafstand heel beperkt is, je kan alleen maar foto's maken op een bepaalde afstand. Wil je wat verder af blijven om een iets groter onderwerp in beeld te brengen, dan kan je niet meer scherpstellen.
              Dat is de reden waarom ik die voorzetlens al snel terug heb verkocht.

              Maar het kan een handig hulpmiddel zijn voor iemand die maar eens af en toe foto's wil maken van kleine onderwerpen. Als je op reis gaat, dan kan je die voorzetlens meenemen in plaats van een veel zwaardere macrolens.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X