Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2dehands 60D: doen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2dehands 60D: doen of niet?

    Ik zit met een dilemma. Ik heb de kans om een 60D over te nemen voor 700 euro, maar eigenlijk was het mijn plan om te wachten tot juli, in de hoop dat de winkelprijs dan nog wat zou zakken. De laagste prijs die ik vandaag vind, is die van Foto Konijnenberg: 875,00 euro.

    Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er in het verleden nooit zo op gelet heb hoe snel de prijzen van een camera dalen. Veel besef heb ik daar dus niet van. De vraag is dan ook wel duidelijk denk ik... denken jullie dat deze camera binnen een 4-tal maanden aan minder dan 700 euro aangeboden zal worden? Want dan wijk ik liever niet af van mijn plan. Ik zou het natuurlijk wel fantastisch vinden om hem nu al te hebben, maar ik ben nu eigenlijk al zo danig ingesteld op dat aftellen... dat ik het wachten niet meer zó erg vind.

    Maar als ik een mooi aanbod links laat liggen (en ik denk toch dat het een mooi aanbod is, voor een camera van 4 maand oud), dan gaat ik het mij binnen 4 maanden flink beklagen vrees ik.

  • #2
    Re: 2dehands 60D: doen of niet?

    De 60D is bij Booms in Amsterdam iets goedkoper.
    Dit terzijde.

    Kijk eens op tweakers.net bij pricewatch.
    Daar kun je van allerlei fotospullen zien hoe de prijs wijzigt in de loop van de tijd.
    Kun je ook zien dat het niet altijd goedkoper wordt.

    Hier een voorbeeld van de 50D

    Canon EOS 50D Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.


    Of de 2e hands 60D een goede deal is durf ik niet te zeggen.
    € 700,- lijkt me niet veel.
    Maar misschien is er iets mee.

    Ik denk niet dat de 60D over 4 maanden al gezakt zal zijn naar een nieuwprijs van€ 700,-

    Comment


    • #3
      Re: 2dehands 60D: doen of niet?

      Lijkt me wel een goede deal voor zo'n recent toestel.

      Vergeet niet dat de 60D de laatste DSLR in de rij is van Canon. Het is ondenkbaar dat dit toestel over 4maanden 700 euro zal kosten! Naar mijn aanvoelen zit die over ten vroegste een jaar aan een bodemprijs van 750 euro. De tijd zal het echter uitwijzen...

      Comment


      • #4
        Re: 2dehands 60D: doen of niet?

        ook al kost die over 4 maand nieuw 700€. Ik wil vandaag foto's maken en niet over 4 maand.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: 2dehands 60D: doen of niet?

          Je kan altijd blijven wachten op een beter model volgend jaar of een model dat minder kost voor dezelfde specificaties, maar zo kan je blijven wachten...

          Ga ervoor !

          Toen ik 10 jaar terug een pc met monitor kocht, kostte die 75.000 fr (bijna 2000 euro), maar die was tergend traag ! Mijn nieuwe pc (2 pc's verder) kost 700 euro en is veel sneller. Moest ik dan 10 jaar wachten ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: 2dehands 60D: doen of niet?

            effe reageren...
            gezien de situatie in Japan, qua leveringstermijnen van recente toestellen, zou ik je aanraden om het nu aan te kopen. Ik vernam vorige week in een fotozaak dat verschillende onderdelen (zowel body's, objectieven, als accessoires) een (lange) tragere leveringstermijn veroorzaken.
            Ofwel wacht je op een prijsverhoging?...
            Be carefull !!

            Piet uit Brugge
            Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

            Comment


            • #7
              Re: 2dehands 60D: doen of niet?

              Gezien de huidige situatie in Japan verwacht ik ook eigenlijk eerder prijsverhogingen dan prijsverlagingen de komende periode.....
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: 2dehands 60D: doen of niet?

                Ik ben hem deze morgen gaan ophalen! Gisterenavond maar net op tijd beslist (dankzij jullie overtuigende reacties) of hij was aan mijn neus voorbij gegaan. Waarvoor dank!

                Hij is echt spiksplinternieuw, geen krasje/veegje of wat dan ook te bespeuren. Alles zat terug in zijn originele verpakking (en elk kabeltje weer in zijn eigen plastiek zakje, mooi opnieuw toegeplakt ), op het juiste plekje in de doos. Papieren zitten erbij, ik heb zelf nog 20 maanden garantie. Én ik kreeg er een 16GB transcend kaartje bij, voor 20 euro extra.

                Wat een compleet verschil trouwens. Ander gevoel (en gewicht), andere interface, andere geluidjes... 't zal nog even duren eer ik er aan gewend ben, maar ik voel de "verbetering" nu al!

                Comment

                Working...
                X