Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anser anser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anser anser

    Last edited by Soeki Wan; 27 maart 2011, 22:00.

  • #2
    Re: Anser anser

    Heb je goed vastgelegd, staat er goed scherp op alleen de compo ben ik niet zeker van, ik zou bovenaan meer ruimte laten en onder minder.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Anser anser

      Lijkt wel precies te waterskiën. Dit actiemoment heb je heel goed vastgelegd! Scherp en goed de details zichtbaar!
      Grt. Jef

      Comment


      • #4
        Re: Anser anser

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Heb je goed vastgelegd, staat er goed scherp op alleen de compo ben ik niet zeker van, ik zou bovenaan meer ruimte laten en onder minder.
        Ik denk dat TS voor deze compo heeft gekozen vanwege de weerspiegeling. Al ben ik wel akkoord dat de compo een beetje raar kijkt nu. Iets meer ruimte in het algemeen kan misshien ook een oplossing zijn, zodat de vleugel en de spiegeling niet zo gevangen zit.


        Wel prachtig hoe deze skieër er zo scherp op staat en met mooi licht.

        Comment


        • #5
          Re: Anser anser

          Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
          Ik denk dat TS voor deze compo heeft gekozen vanwege de weerspiegeling. Al ben ik wel akkoord dat de compo een beetje raar kijkt nu. Iets meer ruimte in het algemeen kan misshien ook een oplossing zijn, zodat de vleugel en de spiegeling niet zo gevangen zit.
          Inderdaad, ik vind de weerspiegeling in het water met alle details zoveel interessanter dan de nietszeggende egale waterpartij boven de grauwe gans...

          Bovendien is dit geen statische studio-opname, maar een vluchtshot uit de losse hand met 420mm tele in de vrije natuur... Dergelijke opname maak je in een fractie van een seconde...

          Thx voor de reacties!

          Comment


          • #6
            Re: Anser anser

            een heel mooie opname.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Anser anser

              Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Inderdaad, ik vind de weerspiegeling in het water met alle details zoveel interessanter dan de nietszeggende egale waterpartij boven de grauwe gans...

              Bovendien is dit geen statische studio-opname, maar een vluchtshot uit de losse hand met 420mm tele in de vrije natuur... Dergelijke opname maak je in een fractie van een seconde...

              Thx voor de reacties!
              Daar ben ik mezelf zeker van bewust. Maar het kon zijn dat het een crop was. En als dat zo was, was er de mogelijkheid iets minder te croppen om ruimte te creëën.

              Comment


              • #8
                Re: Anser anser

                Heel knap vastgelegd
                Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                Comment


                • #9
                  Re: Anser anser

                  Mooie scherpe opname zoals reeds hierboven vermeldt
                  Maar wat me opvalt is dat nog niemand de opmerking heeft gegeven dat de foto enorm scheef staat, volg de lijn op het water of trek een lijn tussen bek en weerspiegeling en je merkt overduidelijk dat de foto afhelt naar links

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Anser anser

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Mooie scherpe opname zoals reeds hierboven vermeld
                    Maar wat me opvalt is dat nog niemand de opmerking heeft gegeven dat de foto enorm scheef staat, volg de lijn op het water of trek een lijn tussen bek en weerspiegeling en je merkt overduidelijk dat de foto afhelt naar links
                    grts
                    Sieg
                    Grappig!... De "invlieg-lijn" op het water wàs inderdaad ook "scheef"....
                    "Lijnen" op het water zijn geen referentie wanneer de oever niet zichtbaar is...
                    Er zat nog ander wild op het water en dat veroorzaakt oncontroleerbare "golfjes" of "lijnen" die niet steeds evenwijdig met de horizon lopen.
                    De gans kwam bovendien ook niet bepaald mooi parallel aan mij voorbijvliegen, maar schuin van rechts naar me toe... Ik concentreer me op het onderwerp en wanneer dàt goed staat, dan is de rest van minder belang...
                    Moest de gans echter zélf "enorm scheef" hebben gestaan, dan zou ik je opmerking natuurlijk wél begrijpen... Toch bedankt om mijn foto zo kritisch te hebben bekeken
                    Grtz,
                    Luc

                    Comment


                    • #11
                      Re: Anser anser

                      Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                      Grappig!... De "invlieg-lijn" op het water wàs inderdaad ook "scheef"....
                      "Lijnen" op het water zijn geen referentie wanneer de oever niet zichtbaar is...
                      Er zat nog ander wild op het water en dat veroorzaakt oncontroleerbare "golfjes" of "lijnen" die niet steeds evenwijdig met de horizon lopen.
                      De gans kwam bovendien ook niet bepaald mooi parallel aan mij voorbijvliegen, maar schuin van rechts naar me toe... Ik concentreer me op het onderwerp en wanneer dàt goed staat, dan is de rest van minder belang...
                      Moest de gans echter zélf "enorm scheef" hebben gestaan, dan zou ik je opmerking natuurlijk wél begrijpen... Toch bedankt om mijn foto zo kritisch te hebben bekeken
                      Grtz,
                      Luc
                      U vind mijn opmerking "Grappig"
                      Men doet de moeite om een gefundeerde opmerking te geven en krijgt zo'n reactie terug...
                      Kijk gewoon naar de afscheiding bek-kop en trek deze lijn naar hetzelfde punt in het spiegelbeeld en U zult me gelijk moeten geven

                      Bij deze excuseer mij voor de gefundeerde opmerking die niet als zodanig "grappig" was bedoelt maar gewoon als tip om de foto aan te passen.

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 28 maart 2011, 16:04.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Anser anser

                        Van Harte hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Anser anser

                          Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                          Grappig!... De "invlieg-lijn" op het water wàs inderdaad ook "scheef"....
                          "Lijnen" op het water zijn geen referentie wanneer de oever niet zichtbaar is...
                          Een invlieglijn kan inderdaad "scheef" zijn, rimpelingen op het water zijn inderdaad ook geen referentie en zelfs een oever niet altijd...

                          Sieg heeft gelijk want als je een weerspiegeling hebt is dat de perfecte methode om na te gaan of je beeld al dan niet recht staat. Elk voorwerp wordt op een spiegelend oppervlak loodrecht gespiegeld en bijgevolg staat je foto dus scheef (tenzij de gans landde op een leeglopende vijver of een waterval).

                          Of jij wil dat deze foto perfect recht staat dat is natuurlijk een andere discussie....
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

                          Comment


                          • #14
                            Re: Anser anser

                            Deze staat er mooi op. en van de weerspiegeling, hellingsgraad, enz...
                            is genoeg gezegd.
                            http://500px.com/lishapics

                            Comment

                            Working...
                            X