Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger kitlens 18-55 sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger kitlens 18-55 sony

    Wat zou een betere lens zijn om deze 18-55 te vervangen voor stadsfotografie dus toch wat breedhoek. Of is de kitlens toch ook ideaal.
    Ik bezit nu de 18-55 ; 55-200 van sony en de 35-105 minolta .
    Wat ontbreekt volgens jullie nog in het plaatje?

  • #2
    Re: Vervanger kitlens 18-55 sony

    Een groothoeklens, bv Sigma 10-20mm, vooral handig bij architectuur en interieurshots.
    Als je veel portretten doet, de Sony 50mm/F1.8, een zeer goede lens voor weinig geld.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger kitlens 18-55 sony

      Op zich is de kitlens voor stadsfotografie wel OK hoor. Qua bereik is er niets mis mee, en ze wordt in dat geval bovendien ook niet volopen gebruikt veronderstel ik, dus zeker meer dan scherp genoeg ook.

      Als je natuurlijk onder stadsfotografie "zo breed mogelijk" verstaat, dan is er inderdaad een Sigma 10-20. Een Tamron/KM 11-18 is tweedehands dikwijls wel goedkoper te vinden dan die Sigma.

      Of een Sony 16-105 of CZ16-80 kunnen natuurlijk ook perfect.

      Wil je echt architectuur gaan doen, dan ga je best voor een goeie prime omdat nogal wat zooms serieus wat vervorming kunnen geven, afhankelijk van het brandpunt.

      Kijk wat dat betreft eens op www.photozone.de. Daar vind je voor elke lens een mooie weergave van de te verwachten vervorming op verschillende brandpunten.
      Nu is die vervorming achteraf waarschijnlijk wel weer weg te werken (in sommige gevallen gemakkelijk, in andere heel moeilijk, afhankelijk van het patroon van vervorming), maar persoonlijk heb ik het dan liever meteen goed.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment

      Working...
      X