Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's plaatsen

    Hoi ben Fergor , en totaal nieuw hier .
    Kan er mij iemand uitleggen hoe ik foto's kan verkleinen , ik werk met Mac maar vind geen goed programma om dit te doen .
    In welke afmetingen mogen de foto's hier geplaats worden ?

    Mvg
    Fergor

  • #2
    Re: Foto's plaatsen

    Kan gemakkelijk in iPhoto, --> archief --> exporteer --> dan groote aanpassen --> aangepast,
    jpeg kwaliteit aanpassen zodat de 900 Kb niet overschreden wordt. Of heeft iemand de link nog naar BDsizer of IDsizer voor Mac, die mag dat laten weten. Dit werkt ook prima.

    Albert
    Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's plaatsen

      Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
      ........ Of heeft iemand de link nog naar BDsizer..

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Foto's plaatsen

        Bouk, dit is niet het juiste adres voor Mac. Het heeft er eens opgestaan, en is nog in proefversie.

        Albert
        Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's plaatsen

          Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
          Bouk, dit is niet het juiste adres voor Mac.
          je schrijft toch of....of?
          sorry.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Foto's plaatsen

            Juiste adres gevonden: van in een bericht van Hert.

            Iedereen kan nu de trial versie voor IDsizer voor Mac uitproberen. Deze versie is nog niet te koop, maar verder zou alles moeten werken. Als er nog dingen niet goed gaan dan hoor ik het graag zodat dat dan nog aangepast kan worden.


            (verplaats de applicatie uit de zip eventueel naar de Applications folder)

            groeten

            Hert
            Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's plaatsen

              D'er is inderdaad een trialversie voor IDSizer voor Mac beschikbaar. Uitgeprobeerd en werkt zoals het hoort... alleen ben ik andere programma's gewend en houd ik mij voor verkleinen liefst bij Photoshop (voor single foto's) of Lightroom (voor een batch van foto's). Naast het verkleinen doe ik namelijk in de "eindafwerking" nog meer: verscherpen, kader... Dat kan natuurlijk ook allemaal met IDSizer.
              Zou voor de Mac toch op z'n minst een fotobewerkingsprogramma als Photoshop Elements aanbevelen, en -zodra je wat verder staat op het gebied van fotobewerking- Aperture, dat nu via de App Store verkrijgbaar is tegen een zeer scherpe prijs van €62,99.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Foto's plaatsen

                Kan er mij iemand uitleggen hoe ik foto's kan verkleinen
                met IRFANVIEW.
                gratis.
                en je kan er nog veel meer mee dan verkleinen. ook de exifs lezen bijvoorbeeld.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's plaatsen

                  IrfanView is een heel goed programma dat veel kan, alleen is er geen Macversie. Voor windows is het te weinig bekent en dat is spijtig.

                  Albert
                  Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's plaatsen

                    Bedankt iedereen , heb het met isizer gedaan .

                    Comment

                    Working...
                    X