Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's versmelten plotseling ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's versmelten plotseling ?????

    Ik heb een aantal foto's op harde schijf staan die voorbereid zijn om naar de fotograaf te gaan (gecropt). Nu zie ik plots dat een aantal foto's versmolten zijn (zie foto). Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

    This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
    My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

  • #2
    Harde schijf fout? Scan je schijf eens op fouten, dan weet je het. Is anders wel een zeer raar probleem.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Is het enkel zichtbaar met de Windows Viewer of ook in bv Photoshop?

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        In de Windows verkenner is er niets te zien als je naar de pictogrammen kijkt. In photoshop : "het document is mogelijk beschadigd"... Zou dus aan de HD liggen. Hoe verifieer ik dat in XP? Ik ben geen echte leek, dus je hoeft geen omstandige uitleg te geven (mag wel natuurlijk ).
        This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
        My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

        Comment


        • #5
          Originally posted by FireFox
          Zou dus aan de HD liggen. Hoe verifieer ik dat in XP? Ik ben geen echte leek, dus je hoeft geen omstandige uitleg te geven (mag wel natuurlijk ).
          Klik in deze computer rechts op de schijf die je wilt controleren, dan op eigenschappen en vervolgens op Tools (of hoe dat in t nederlands ook mag noemen). Daar kan je je schijf scannen.
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • #6
            Bedankt, heb het geprobeerd en ik denk dat dat gelukt is, want ik kreeg geen melding van XP (ofwel is dat weer een programmeerfoutje van goede oude Bill )
            This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
            My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

            Comment


            • #7
              Originally posted by FireFox
              Bedankt, heb het geprobeerd en ik denk dat dat gelukt is, want ik kreeg geen melding van XP (ofwel is dat weer een programmeerfoutje van goede oude Bill )
              En is je foto nu terug in orde?
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment


              • #8
                Nope, maar heb die nog "onbeschadigd" op CD.

                Denk ik...

                Hoop ik...
                This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

                Comment


                • #9
                  Misschien een handige tip om te weten of directories, cd, dvd,... fouten bevatten. Met het programma QuickSFV kan je een controlebestand maken die werkt met pariteitscontrole. Dit bestandje laat je dan bij de files opslaan en later kan je met de SFVchecker heel snel nagaan of alle files nog in tact zijn.

                  De warez scene gebruikt deze methode al jaren met succes
                  Hier kan je het downloaden: http://www.geocities.com/SiliconValley/Mouse/4668/

                  PS: de freaks kunnen uiteraad ook een MD5 checksum maken

                  Comment

                  Working...
                  X