Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

    Ik ben dus op zoek naar zoiets

    Find solid muslin photography backdrops for your next shoot at Backdropsource. We offer green, blue, black, and white muslin backgrounds in many sizes.


    Een goedkopere lichttent kocht ik ooit maar ik was helemaal niet tevreden van de kwaliteit.
    Ik denk dat bovenstaand artikel mij perfect zou kunnen helpen.

    Enig probleem, ik vind die dingen niet bij ons of in omringende buurlanden. En als je er vind zijn de prijzen serieus overdreven.

    450 USD of een goede 300 euro wil ik er gerust aan geven, ware he tniet dat er nog eens 250 USD transport bijkomt

    Ik moet het dus hier ergens vinden

    Dus als iemand een gelijkaardig toestel weet te vinden aan een prijs tot max +/- 400 euro, laat het mij aub weten.
    Ik googelde er mij al zot op, en helaas nog steeds zonder resultaat

    BEDANKT

  • #2
    Re: kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

    Kan je niet helpen met zo'n toestel en vraag me af of je het echt nodig hebt -
    't is niet omdat het duur is dat het een wonderoplossing is.

    Denk dat je je geld dan bv beter investeert in 2 softboxen die je links en rechts zet van een witte achtergrond (of naast je goedkope lichttent).

    Of probeer zoiets:
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

      Een belangrijk voordeel voor mij is dat het makkelijk transporteerbaar is
      Het weegt dan wel 12 KG maar met afmetingen van 30 op 30 is het wel handig.
      Ook geen tijd te verliezen met zelf vanalles op te moeten zetten, gewoon een stopcontact in de buurt en het is binnen de 10 seconden klaar voor gebruik.

      Het toestel lijkt (voor mij) echt wat ik zoek

      Toch bedankt voor uw reactie !

      Comment


      • #4
        Re: kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

        Lijkt me een indrukwekkende doos eerlijk gezegd, maar 30x30 cm zou voor mij te klein zijn, en eerlijk gezegd als je hier goed over nadenkt is het toch belachelijk veel geld voor een simpel concept hoor.

        Dit maak je op een namiddag in mdf platen zelf hoor, zorg voor dichtingstrips langs de naden door ze met een dun streepje houtlijm tegen elkaar te zetten en dan met schroeven vastmaken, schroeven 'inboren' en dan wat mastiek erover ... eindresultaat mooi schilderen, twee handvaten ertegen en klaar ... en het zal je een stuk minder kosten en kan gewoon op 220V werken

        Oorspronkelijk geplaatst door bart500 Bekijk bericht
        Ook geen tijd te verliezen met zelf vanalles op te moeten zetten, gewoon een stopcontact in de buurt en het is binnen de 10 seconden klaar voor gebruik.
        Ik zou toch even de specs nog eens nalezen, vermits ze spaarlampen gebruiken voor hun 5000k kleurtemperatuur moet je toch al 2 minuten wachten voordat de lampen de juiste temperatuur bereikt hebben, dus 10 seconden opzet is lichtjes optimistisch hier vrees ik !?

        Ik gebruik voor mijn schaalmodellen een 80x80x80cm licht tent die ik op eBay.de gevonden heb, samen met drie daglicht lampen, werkt perfect, maar ik heb sluitertijden van 2 seconden en meer ... met een krachtige flits set zou je uit de hand kunnen werken denk ik ?

        Stacking is een perfecte oplossing om heel het product scherp te krijgen, maar dat duurt te lang en wordt dikwijls te duur voor de klant, dus daar begin ik maar uitzonderlijk aan.
        Last edited by LamboCars; 22 maart 2011, 08:15.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

          Volgens mij is dit echt een commercieel oplossing die enkel handig is voor juweliers..
          Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

          Comment


          • #6
            Re: kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Lijkt me een indrukwekkende doos eerlijk gezegd, maar 30x30 cm zou voor mij te klein zijn, en eerlijk gezegd als je hier goed over nadenkt is het toch belachelijk veel geld voor een simpel concept hoor.

            Dit maak je op een namiddag in mdf platen zelf hoor, zorg voor dichtingstrips langs de naden door ze met een dun streepje houtlijm tegen elkaar te zetten en dan met schroeven vastmaken, schroeven 'inboren' en dan wat mastiek erover ... eindresultaat mooi schilderen, twee handvaten ertegen en klaar ... en het zal je een stuk minder kosten en kan gewoon op 220V werken



            Ik zou toch even de specs nog eens nalezen, vermits ze spaarlampen gebruiken voor hun 5000k kleurtemperatuur moet je toch al 2 minuten wachten voordat de lampen de juiste temperatuur bereikt hebben, dus 10 seconden opzet is lichtjes optimistisch hier vrees ik !?

            Ik gebruik voor mijn schaalmodellen een 80x80x80cm licht tent die ik op eBay.de gevonden heb, samen met drie daglicht lampen, werkt perfect, maar ik heb sluitertijden van 2 seconden en meer ... met een krachtige flits set zou je uit de hand kunnen werken denk ik ?

            Stacking is een perfecte oplossing om heel het product scherp te krijgen, maar dat duurt te lang en wordt dikwijls te duur voor de klant, dus daar begin ik maar uitzonderlijk aan.

            LOL
            Als ik zoeits zelf moet maken kost he tmij geen middag maar 2 weken, en het materiaal dat ik verprutste kost alles bij elkaar veel meer

            je zei ook 'en het zal gewoon op 220V werken' ... deze doos toch ook ?

            Ter info, een vriend van mij informeerde bij een bekende Belgische fotowinkel (zonder een naam te noemen, een zaak die doorgaans zeer interessante prijzen geeft .... kwam daar wel op 999 euro

            Comment


            • #7
              Re: kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

              bestel hem bij de UK versie van die winkel

              Buy online Professional Photography Backdrops Uk at the lowest price. Get offer. Photo Backdrop is a premium muslin fabric cloth. Photographic backgrounds are made of 100% pure Cotton yarn fiber. Free Delivery in London, Manchester, Birmingham, Liverpool, Sheffield, Leeds, Bradford and Newcastle


              transport is dan een pak minder en je kan zelf BTW vrij laten leveren

              hope this helps...

              Comment


              • #8
                Re: kan iemand mij helpen zo'n light box te vinden ???

                "All products shipped out of UK will have an initial charge of 40 UK pounds sterling"

                totaal zou dan op 403 € moeten komen...

                Comment

                Working...
                X