Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

    Hallo...
    Ik ben op zoek naar een goeie standaard zoomlens voor mijn canon eos 500d camera.
    Kan iemand mij helpen wat de beste lenzen zijn want ik weet hier niet veel over.
    Wat ik gevonden heb is een EF-S 18-200mm van 450 eur maar is dit wel voldoende om mooie scherpe foto's te nemen?
    En waar koop ik best een lens? Online, in een winkel?
    Ik ben nog maar een beginner, ben begonnen met zelfstudie fotografie met vele boeken...
    Alvast bedankt!
    Groetjes
    Vanessa

  • #2
    Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

    Hangt er een beetje vanaf welk zoombereik je wil en wat je budget is
    18-200is niet slecht maar een serieuze trap hoger is toch de 17-55 2.8, hoger kwa kwaliteit maar ook budget, zoombereik is wel beperkt.
    Winkel of online? Ik verkies enkele euros meer te geven en in een winkel te kopen, weet niet vanwaar je bent maar in het Gentse kan ik Art&Craft aanraden
    Alvast veel plezier met je toestel!
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

    Comment


    • #3
      Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

      Hoi,

      ik heb sedert anderhalf jaar een canon eos 500d. En die was uitgerust met een (kit)lens 18-200 mm 3.5/5.6. Ben daar tevreden over (geweest). Ideaal als lens om mee te reizen, maar geen "echte" lens, als ik het zo mag stellen. Scherpte is een grote boosdoener. Een volgens mij ideaal objectief is een 15-85 mm als je binnen een beperkt budget iets degelijks wil aanschaffen, koop geen 18-200, aub.
      Ik ben gisteren overgestapt naar een lichtgevoelige 2.8 17-55mm, en da is al direct op te merken. Maar is wel prijzig,...
      Ga voor een goeie lens, maar goed "glas" heeft een prijs, en geloof er maar in.
      Grtn,
      Piet
      Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

      Comment


      • #4
        Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

        Oepsie,
        was vergeten zeggen: de canon 15-85 mm !! mooi bereik, en ideaal onder normale lichtomstandigheden, maar stukken beter dan de 18-200 mm...
        Wie geeft mij gelijk... (of niet) ??
        Piet
        Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

        Comment


        • #5
          Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

          Al heel erg bedankt voor de goeie tips.

          In mijn kit bij aankoop zat er een canon 18-55 IS en een sigma 70-300.
          Ik zoek iets tussenin en t mag max 800eur kosten.
          De 18-55 heeft te weinig zoom en die 70-300 is meer tele wat lastig is om gewoon
          foto's te nemen want je moet ver van een onderwerp staan.

          k Weet ik moet nog veel leren en ben echt een leek maar fotografie is zoooo interesant en leuk... k ben er momenteel wat bezeten van...

          Greetz
          Vanessa

          Comment


          • #6
            Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

            Oorspronkelijk geplaatst door Nessieke Bekijk bericht
            k Weet ik moet nog veel leren en ben echt een leek maar fotografie is zoooo interesant en leuk... k ben er momenteel wat bezeten van...
            Fijn voor u, Vanessa. En welkom in de club. Het is echter niet zo dat je meer leert met
            meer zoom. Soms kan het ook leerzaam zijn om uw voetjes te gebruiken en eerst eens
            op en af te wandelen, alvorens te klikken.
            De beste lens die u daarvoor kunt kopen is de 17-55 2.8. Daarmee heb u een lichtsterke
            klasbak in de koffer. Heel prettig om mee te werken bij wat minder licht, of gewoon om
            te spelen met de scherpte. En dus creativiteit.
            Maar wat u ook koopt, veel plezier ermee. Natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

              Ik heb de Canon 17-55 2.8 IS USM gehad op mijn EOS 350D en kan me echt geen meer geschikte lens bedenken op een cropcamera. Deze heeft weliswaar een behoorlijk prijskaartje. Een mogelijkheid is om die tweedehands op de kop te tikken (zie onderaan forum: 'aangeboden'.
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

                Je kan ook de 24/105 nemen , je hebt dan wel wat minder breedhoek . Je kan zien of je het mist door je zoom op deze afstand i te stellen .

                Comment


                • #9
                  Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

                  Correct,
                  heb me ook de 17-55 2.8 aangeschaft, en dit is een zeer goede lens. Niet goedkoop, maar zeer degelijk.
                  PietT
                  Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

                    Kijk gerust ook eens naar de tamron 17-50, al dan niet met VC...zeer goed alternatief en maar een factie van de prijs van de canon 17-55.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

                      Als ik je goed begrijp zoek je iets tussen de 18-55 en 70-300 en niet zozeer een vervanger voor de 18-55 toch?

                      In dat geval zou ik de optie van François01 aanraden, de 24-105 L.
                      Is nieuw ongeveer € 825,-
                      zie hier
                      Tenzij je een lichtsterke lens wil, dan zou ik deze niet aanraden.

                      Heb je geen lichtsterke lens nodig dan lijkt dit me een goede keuze die tussen de 18-55 en 70-300 valt.
                      Over de kwaliteit van de 24-105L bestaat weinig verschil van mening, de lens is heel goed.

                      Zelf gebruik ik de 24-105 heel vaak, ik vind het een handig bereik.
                      De 18-55 IS vind ik een verrassend goed lensje en deze pak ik dan voor de gevallen dat 24mm te veel is.
                      Dat komt een enkele keer eens voor.

                      Ik gebruik dit, net als jij, op een cropcamera.
                      Mijn lensen-setje is:
                      voor allround de 24-105,
                      voor tele gebruik ik de 100-400 en
                      voor de enkele groothoekfoto die ik maak gebruik ik de 18-55 IS.
                      Dit is geen lichtsterk materiaal (heb ik niet nodig)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

                        Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                        Kijk gerust ook eens naar de tamron 17-50, al dan niet met VC...zeer goed alternatief en maar een factie van de prijs van de canon 17-55.
                        Klopt, ik wil in geen geval beweren dat deze beter is dan de Canon 17-55 maar prijs kwaliteit is deze toch wel heel sterk hoor. Ik heb de 17-50/2.8 ook en ben er enorm tevreden over. Ik heb de niet gestabiliseerde versie, volgens testen ("schijnt") hij optisch ietsje beter te zijn, maar hij is toch ook goekoper, en stabilisatie op brandpuntafstanden beneden de 50mm lijkt me niet absoluut noodzakelijk.
                        Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                          Klopt, ik wil in geen geval beweren dat deze beter is dan de Canon 17-55 maar prijs kwaliteit is deze toch wel heel sterk hoor. Ik heb de 17-50/2.8 ook en ben er enorm tevreden over. Ik heb de niet gestabiliseerde versie, volgens testen ("schijnt") hij optisch ietsje beter te zijn, maar hij is toch ook goekoper, en stabilisatie op brandpuntafstanden beneden de 50mm lijkt me niet absoluut noodzakelijk.
                          Noodzakelijk niet. Natuurlijk niet. Niets is noodzakelijk. Maar het is toch wel mooi mee-
                          genomen. Op 1/15 de scherp uit de hand trekken. Misschien anderen wel, maar ik kan
                          dat niet. En nu lekker wel.
                          Een luxe en mooi meegenomen in kerken, musea en andere grotten.

                          Ik heb ook nog de Tamron 17-50 gehad. De Canon is op ieder vlak iets beter. Voor mij
                          het prijsverschil meer dan waard. Maar dat is iets dat iedereen voor zichzelf moet uit-
                          maken. Het prijsverschil ben je vlug vergeten, de kwaliteit van die lens nooit.

                          Comment

                          Working...
                          X