Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

    Hallo...
    Ik ben op zoek naar een goeie standaard zoomlens voor mijn canon eos 500d camera.
    Kan iemand mij helpen wat de beste lenzen zijn want ik weet hier niet veel over.
    Wat ik gevonden heb is een EF-S 18-200mm van 450 eur maar is dit wel voldoende om mooie scherpe foto's te nemen?
    En waar koop ik best een lens? Online, in een winkel?
    Ik ben nog maar een beginner, ben begonnen met zelfstudie fotografie met vele boeken...
    Alvast bedankt!
    Groetjes
    Vanessa

  • #2
    Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

    Hangt er een beetje vanaf welk zoombereik je wil en wat je budget is
    18-200is niet slecht maar een serieuze trap hoger is toch de 17-55 2.8, hoger kwa kwaliteit maar ook budget, zoombereik is wel beperkt.
    Winkel of online? Ik verkies enkele euros meer te geven en in een winkel te kopen, weet niet vanwaar je bent maar in het Gentse kan ik Art&Craft aanraden
    Alvast veel plezier met je toestel!
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

    Comment


    • #3
      Re: Help! Standaard zoomlens voor mijn Canon eos 500d.

      Hoi,

      ik heb sedert anderhalf jaar een canon eos 500d. En die was uitgerust met een (kit)lens 18-200 mm 3.5/5.6. Ben daar tevreden over (geweest). Ideaal als lens om mee te reizen, maar geen "echte" lens, als ik het zo mag stellen. Scherpte is een grote boosdoener. Een volgens mij ideaal objectief is een 15-85 mm als je binnen een beperkt budget iets degelijks wil aanschaffen, koop geen 18-200, aub.
      Ik ben gisteren overgestapt naar een lichtgevoelige 2.8 17-55mm, en da is al direct op te merken. Maar is wel prijzig,...
      Ga voor een goeie lens, maar goed "glas" heeft een prijs, en geloof er maar in.
      Grtn,
      Piet