Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

€70,00 studio setup door Bert Stephani

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • €70,00 studio setup door Bert Stephani

    "Tight on a budget" but looking for some cool studio shots - what about a €70,00 deal?

    Fotograaf Bert Stephani overtreft alle bestaande "cheap-ass" studio onderdelen met een nog goedkoper systeem namelijk een duo-bouwlamp en een douche-scherm om mooie portretten te maken in zijn nieuwe "Confessions Of a Photographer - Ep 11".

    ENJOY

    Blogpost met extra uitleg binnenkort op Bert zijn blog ...
    www.fotofolio.be

  • #2
    Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

    wow cool Tom, leuk da je hem hier post!
    Met toestemming van Bert.
    had hem natuurlijk al gezien op twitter. en ervoor de foto's

    't toont aan dat het heel simpel kan!
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

      Interessant!

      L.
      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

        Amai !

        Comment


        • #5
          Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

          dit is voor een beginner zoals mij mss een goedkope oplossing om eens uit te proberen :-)
          of is dit toch te moelijk voor een beginner? :-)

          de douchegordijnen aan wat hang je dit op?
          en ik vermoed dat je je lampen ook wel ergens hebt aan vastgemaakt?

          Comment


          • #6
            Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

            Foto's zien er goed uit, kreeg wel een beetje de kriebels toen die (loeihete!) bouwlampen zo gammel schuin werden gezet

            Comment


            • #7
              Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Foto's zien er goed uit, kreeg wel een beetje de kriebels toen die (loeihete!) bouwlampen zo gammel schuin werden gezet
              Inderdaad, hier ook. En toch wel niet zonder risico voor oogschade als je ze frontaal op het model zet.

              Voor een paar honderd euro vind je per slot van rekening toch wel tweedehands studioflitsers die een pak veiliger en comfortabeler werken in elk opzicht

              Wat ik er wel grappig aan vond: hij toont je hoe je low-budget een studiosetup kunt maken, maar werkt dan wel met een FF en een i-Pad... Lijkt me wat op kaviaar eten met een glas Cola erbij...

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Inderdaad, hier ook. En toch wel niet zonder risico voor oogschade als je ze frontaal op het model zet.

                Voor een paar honderd euro vind je per slot van rekening toch wel tweedehands studioflitsers die een pak veiliger en comfortabeler werken in elk opzicht

                Wat ik er wel grappig aan vond: hij toont je hoe je low-budget een studiosetup kunt maken, maar werkt dan wel met een FF en een i-Pad... Lijkt me wat op kaviaar eten met een glas Cola erbij...

                Mvg,
                Frederic
                Dat was de bedoeling eh. Het is zoals de mannen op fstoppers die een mode shoot doen met een iphone camera. Is vrij indrukwekkend, maar ze gebruiken wel high end belichtiging en de beste MUA's.

                Leuke videos in ieder geval die confessions of a photographer. Tof dat hij er tijd in steekt om uitleg te geven.
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Inderdaad, hier ook. En toch wel niet zonder risico voor oogschade als je ze frontaal op het model zet.

                  Voor een paar honderd euro vind je per slot van rekening toch wel tweedehands studioflitsers die een pak veiliger en comfortabeler werken in elk opzicht

                  Wat ik er wel grappig aan vond: hij toont je hoe je low-budget een studiosetup kunt maken, maar werkt dan wel met een FF en een i-Pad... Lijkt me wat op kaviaar eten met een glas Cola erbij...

                  Mvg,
                  Frederic
                  Inderdaad ... Stoute Bert, jullie zo voor de gek houden

                  @Frederic ... wat was jouw persoonlijke inbreng weer de laatste tijd t.o.v. low budget fotografen? Ik wil maar zeggen, je reactie is 100% negatief t.o.v. de video en het concept ...

                  (ps. je hebt er vergeten bij te vermelden dat de video gemaakt is met een + €800,00 videocamera )
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Inderdaad ... Stoute Bert, jullie zo voor de gek houden

                    @Frederic ... wat was jouw persoonlijke inbreng weer de laatste tijd t.o.v. low budget fotografen? Ik wil maar zeggen, je reactie is 100% negatief t.o.v. de video en het concept ...

                    (ps. je hebt er vergeten bij te vermelden dat de video gemaakt is met een + €800,00 videocamera )
                    Entertainment value is top, ik vind zijn video's super. Maar tis nu ook weer niet zo dat zijn laatste video heel leerrijk is. Het is niet echt een 70 EUR setup maar denk nu ook niet dat het de bedoeling is. Ik denk niet dat mensen nu massaal naar de brico gaan om zo'n lampen te kopen. De boodschap is duidelijk, ge moet geen duizenden euros uitgeven aan professioneel licht. Het kan ook voor minder. Maar ge moet nog steeds de kennis hebben.

                    HIer is trouwens de video waar ik over sprak van fstoppers:
                    A few weeks ago I did a full fashion photo shoot with my iPhone 3gs. I posted a few of the images and asked people to critique them (never exposing that they were shot on my cell phone). I couldn't help but laugh when a few of our readers claimed that these were "the best images I had ever taken." Nobody ever claimed that they were too grainy, too soft, or lacked detail. View this full post to read the full story and see the high res shots from this photoshoot.

                    Volgende stap is: Bert zijn lampen en een iphone camera Geen ervaren model en geen MUA.

                    Een idee voor een volgende film is werken met een entry level camera en een kitlens met daglicht. Back to basics. Ik denk dat hij hiermee veel mensen een plezier zal doen.

                    Een beetje zoals hij met de 450D en een 50mm werkte in één van zijn videos. Ik weet niet als dat in zijn concept pas.
                    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                    website: http://www.hung.be
                    facebook - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                      Dit heb ik vroeger reeds al gedaan; Mijn opstelling

                      heb er prijzen bij gezet maar in principe had ik al die zaken al in huis om te gebruiken dus mijn kost herleid naar 0
                      Last edited by foto4fun; 19 maart 2011, 08:37.
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                      Comment


                      • #12
                        Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

                        @Frederic ... wat was jouw persoonlijke inbreng weer de laatste tijd t.o.v. low budget fotografen? Ik wil maar zeggen, je reactie is 100% negatief t.o.v. de video en het concept ...
                        Persoonlijke inbreng t.o.v. lowbudget fotograferen...? Die had ik eigenlijk niet echt.
                        Ik bekijk het zo. Als je graag aan studiofotografie doet, dan moet je je equiperen met de nodige spullen. Als je moet prutsen met bouwlampen, dan begin je er beter niet aan. Ze zijn er totaal niet voor geschikt en redelijk onveilig op de koop toe.

                        Als je graag aan wielertoerisme doet, dan koop je jezelf toch ook een rennersfiets (nieuw of tweedehands) en ga je toch ook niet zitten klooien door die zelf in elkaar proberen te knutselen van allerhande materialen die daartoe niet bestemd zijn? Waarom zou men dan bij studiofotografie wel moeten klooien...? Kan je geen studioflitsers permitteren, dan trek je toch naar buiten en werk je met reflectiemateriaal en zonlicht? Mogelijkheden genoeg! Zelfs binnenshuis kan je met daglicht werken als je de juiste ruimtes weet te benutten. Dat weet jij best zelf ook wel, Tom

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        (ps. je hebt er vergeten bij te vermelden dat de video gemaakt is met een + €800,00 videocamera )
                        Die camera was niet nodig om de foto's te kunnen maken

                        Trouwens, doordat ik z'n blog niet gelezen had, had ik niet meteen door waartoe die video diende, maar zo'n video's gaan in ieder geval heel wat newbies wèl inspireren om met bouwlampen en douchegordijnen te gaan klooien in plaats van hen te leren werken en experimenteren met natuurlijk licht...

                        My 2 cents...

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                          @ frederic, er zijn ook mensen die voor hun plezier zelf een auto/ oude moto ineen steken. Dat kan soms plezanter zijn dan een chique porche kopen.


                          Jezelf uitdagen, eens afstappen van je gewoontes kan soms verfrissende resultaten hebben.

                          Comment


                          • #14
                            Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fenne_ Bekijk bericht
                            @ frederic, er zijn ook mensen die voor hun plezier zelf een auto/ oude moto ineen steken. Dat kan soms plezanter zijn dan een chique porche kopen.
                            Uiteraard, maar dat ineen steken is dan het doel op zich
                            Eigenlijk is dat dan het restaureren of herstellen van een voertuig dat ooit door een professionele constructeur gemaakt is, begrijp je? Qua vergelijking gaat dat eigenlijk niet op.

                            Ik heb bv
                            - nog nooit iemand geweten die gaat tennissen met een houten plank als racket
                            - nog nooit op een golfbaan iemand zien golfen met een bezemsteel
                            - nog nooit iemand zien deltavliegen met een constructie van douchegordijn en wat buizen uit de gamma

                            Jij waarschijnlijk wel...?

                            Waarom in de studiofotografie dan allemaal dat klooien..? Voor 235 euro heb je bv deze set. Je hebt uiteraard veel duurdere sets, maar als zo'n bedrag er echt niet van af kan, dan laat je de studiofotografie beter voor wat het is

                            Mvg,
                            Frederic

                            Comment


                            • #15
                              Re: €70,00 studio setup door Bert Stephani

                              Bij Tennissen, golf of deltavliegen gaat het vooral om de techniek. Fotografie is veel meer dan techniek imo. Wat Bert Stephani doet is out-of-the-box denken, buiten de comfort-zone stappen en eens iets anders proberen. respect daarvoor.

                              Wat ie toont is natuurlijk niets nieuws, maar het is eens iets anders. Natuurlijk voor de prijs van een ipad + wireless grip heb je natuurlijk al een aardig studio setje, maar daar gaat het niet om.

                              Jos
                              [ nick gewijzigd - was vroeger joxyD ] Canon stuff.

                              Comment

                              Working...
                              X