Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY: macro ring"flits"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DIY: macro ring"flits"

    Het idee voor dit project kwam toen ik onderstaand filmpje zag.

    Here is my own Do It Yourself ringflash.I've build this one out of 65 white 5mm LEDS. The movie shows you 2 batteries attached, but later I attached a 3rd.It...


    Nu zijn de ideeën aan het bruisen en hier sta ik nu.
    Ik zal uit een cd doos de ring maken met de ledjes. Hier zal ik 2 cirkels met LED's maken die ik elk op een aparte schakelaar en voeding(2AA's) zal steken. 2 statiefjes (hama 9.99euro) met elke 6 ledjes, 2 AA batterijen en een schakelaar zullen ook tot de constructie behoren.

    Dit wordt een project voor in de zomervakantie en zal een alternatief zijn voor een macro flits totdat ik genoeg geld heb om 1 te kopen.

    mvg
    Canonfreak1000D
    (ik denk eraan om tijdens het bouwen een vorm van tutorial te maken.)
    Last edited by Jeroen Demaeght; 16 maart 2011, 21:04.
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

  • #2
    Re: DIY: macro ring"flits"

    Niet om je te ontmoedigen, maar verwacht vooral niet te veel van de resultaten...
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: DIY: macro ring"flits"

      heb je dit al gezien ? En hier hebben ze er iets gebrouwen met die ringen.
      Cheers, Ben

      Comment


      • #4
        Re: DIY: macro ring"flits"

        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
        Niet om je te ontmoedigen, maar verwacht vooral niet te veel van de resultaten...
        weet ik het is maar voorlopig tot ik geld genoeg heb om een echte te kopen.

        Oorspronkelijk geplaatst door ben.vanloock
        heb je dit al gezien ? En hier hebben ze er iets gebrouwen met die ringen.
        ja maar ik ben graag met mijn handen bezig en heb toch nog enig bezighouding nodig in de vakantie. en in feite doen ze juist hetzelfde als hetgeen ik ga doen.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #5
          Re: DIY: macro ring"flits"

          Heb vorige week ook zo'n angel eyes besteld bij DX, verwacht ze een van de dagen.
          Verwacht geen super-ringflash resultaten maar ben wel benieuwd wat 't geeft bij macro fotografie.

          Leuk dat je je wil bezighouden tijdens de vakantie, maar tenzij je echt graag soldeert, denk ik dat 't productiever is om zo'n angel eye ring te kopen en in de uitgespaarde tijd fotos te gaan nemen, dan voor evenveel geld (of meer) aan losse leds te kopen en die allemaal ineen te solderen..
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment

          Working...
          X