Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe koffer belichten?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe koffer belichten?!

    ik zou graag een foto maken van een oude koffer die openstaat in de donker en waar er ligt uit komt. Maar welk licht kan je hier voor gebruiken om in de koffer te leggen en wat heb je nog nodig?
    graag hulp voor een beginner. Ik heb dus niets van studiomateriaal ofzo, dus het moet met alternatieven :-)

  • #2
    Re: hoe koffer belichten?!

    proberen met verschillende lichtbronnen. Neem bv een looplamp, looplampled, halogeenlampje, zaklampen, ze zijn er in alle vormen en maten. Experimenteren dus, daar leer je meest van. Je eerste foto zal misschien niet dat zijn maar je kan er honderden maken tot het resultaat dat is wat je in je hoofd had.
    Je kan de lichtsterkte van de lamp dan nog aanpssen met eventuele difusers bv: plastic plaatje, zak, folie.....
    Het eindigt maar waar je verbeelding eindigt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: hoe koffer belichten?!

      Heb je al is geprobeerd na te denken, ik weet dat het soms pijn kan doen
      maar ik zou toch even doorbijten, en je grijze cellen aan het werk te zetten.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: hoe koffer belichten?!

        dat heb ik zeker gedaan :-) maar krijg het licht niet juist gebundeld

        Comment


        • #5
          Re: hoe koffer belichten?!

          Is het de bedoeling dat er een geconcentreerde lichtbundel vanuit de koffer vertrekt, of juist omgekeerd dat er een bundel in de koffer gaat?
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: hoe koffer belichten?!

            het is de bedoeling dat de lichtbundel vanuit de koffer vertrekt, iets mysterieus precies snap je?
            zo precies het heilige :-)
            kwil dat ook doen met een teddybeer daar ook lichtbron achter dat die contouren zo belicht worden maar met licht da ik allemaal heb geprobeerd krijg ik teveel licht er rond

            Comment


            • #7
              Re: hoe koffer belichten?!

              Zet er een taart in met verjaardagskaarsjes. Zolang je maar geen verschillende lichtbronnen gebruikt. Ze zijn best allemaal van dezelfde kleurtemperatuur.

              Comment


              • #8
                Re: hoe koffer belichten?!

                Ik zou werken met kleine zaklampjes met een led, en die door een geimproviseerde constructie, bijvoorbeeld ijzerdraad op zijn plaats houden, als effect voor de straal zichtbaar te maken kan het gebruik van wat rook mogelijk een hulp zijn. Rook kan je maken met droogijs, vast koolzuur dus in combinatie met water, geeft een zware nevel zwaarder dan de lucht, dus nevel blijft beneden hangen.

                Dan zal het er ook op aan komen van een balans te zoeken in je omgevingslicht, en je accentlicht uit de koffer.

                Bij gebruik van de zaklamp zoals ik beschrijf met je voor het omgevingslicht ook een continue lichtbron benutten, en geen flits.

                MVG, Jeff c.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: hoe koffer belichten?!

                  droogijs? :-s dat ken ik echt niet :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe koffer belichten?!

                    ben eens even gaan googlen maar dat heb ik niet hoor droogijs en zou niet weten waar ik dat in de buurt kan vinden :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe koffer belichten?!

                      Plaats een flitser met remote bediening in de koffer ?

                      Nerdi
                      en zet de camera op slow-sync
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe koffer belichten?!

                        heb ik niet :-)
                        ik ben een beginner e :-) en die heeft nog niet alles, is dure grap allemaal e :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe koffer belichten?!

                          Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                          ben eens even gaan googlen maar dat heb ik niet hoor droogijs en zou niet weten waar ik dat in de buurt kan vinden :-)
                          Droogijs koop je bij een winkel voor feestartikelen, of bij de ijsboer, sommige roomijstaartjes worden vervoerd in een piepschuim doos, omringt door droogijs.
                          Droogijs daar moet je voorzichtig mee omgaan, heeft een temperatuur van -72 graden, dus nooit met de vingers vastpakken, maar wel met een tang.

                          MVG, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe koffer belichten?!

                            Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                            heb ik niet :-)
                            ik ben een beginner e :-) en die heeft nog niet alles, is dure grap allemaal e :-)
                            flits vanaf 32€

                            en je kan er zoveel mee doen!
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe koffer belichten?!

                              Probeer inderdaad wat met lichtbronnen die je thuis hebt.

                              Gebruik bijvoorbeeld een donkere kamer, zet een leeslamp op de koffer (buiten het beeld), zodat je bijvoorbeeld een spot krijgt om de koffer. Varieer met de lichtsterkte voor het juiste effect.
                              Vervolgens binnenin een lichtbron leggen (iets dat je hebt liggen dat er in past). Diffuser in elkaar knutselen om een uitstralende bundel te krijgen, of een rechte bundel naar buiten (afhankelijk wat je wil).

                              Laat je creativiteit dus werken met de spullen die je om je heen hebt liggen. Wij zien niet wat je daar hebt liggen en wat je exact voor ogen hebt.
                              WillemClassensDesign: Mijn website
                              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                              Flitsers:HVL-F42AM;

                              Comment

                              Working...
                              X