Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afmetingen eigen studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afmetingen eigen studio

    Ik zou thuis mijn eigen studio willen maken, maar wat zijn de minimum afmetingen hiervoor?

    Ik zou een deel van mijn tuinhuis daarvoor willen gebruiken. De afmetingen van mijn tuinhuis zijn 4,5 m op 6 meter. Liefst zou ik het niet volledig willen gerbuiken daarvoor...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Afmetingen eigen studio

    ik heb mensen schitterende dingen zien doen in studio's van 20x30 cm

    hoe definitief schat je dat je indeling zal zijn. Met een beejte creativiteit kan je het misschien wat kasten en rekken (ik zeg maar wat) op wieltjes zetten zodat je je ruimte kan aanpassen naar behoefte. Soms is het handig als je wat meer afstand kan nemen, soms heb je breedte nodig.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Afmetingen eigen studio

      Stel dat ik mijn tuinhuis in 2 deel, heb ik een ruimte van 4x3meter...

      Comment


      • #4
        Re: Afmetingen eigen studio

        [Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Algemeen.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Afmetingen eigen studio

          Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
          Stel dat ik mijn tuinhuis in 2 deel, heb ik een ruimte van 4x3meter...
          Dan kan je perfect een baby fotograferen

          4m breed is haalbaar (achtergrondrol = 2.75m) + ruimte voor je statieven.

          6m lang is krap maar kan lukken - ideaal is tussen 8 & 10m lengte.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Afmetingen eigen studio

            Mijn plannen waren een studio van 4 op 8 meter met het plafond op 3m hoog, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat 4m eigeniljk net niet genoeg is, dus wachten we nu op de goedkeuring voor 5x10m, dan hebben we gelijk een kleine ruimte voor make up en omkleden.

            Wij (mijn schoonbroer en ik ) hebben gekozen voor een houten opbouw volledig geïsoleerd met een houten vloer, dat voelt warmer aan dan een betonvloer, en is handiger om op te bouwen ... kunnen we met enkele vrienden gewoon zelf doen

            Ik heb op deze manier mijn huidig tuinhuisje ook gemaakt (3mx8m) met een binnenhok en ren voor onze hond, is wat werk, maar je kan perfect wat je wil opbouwen, en werken met hout vind ik best wel tof eerlijk gezegd, een muurtje metselen zie ik mezelf nog niet doen ... en met de bouwvoorschrifiten bij ons is een houten constructie vlotter goedgekeurd te krijgen, zeker op die grootte.
            Gewoon om de 60cm een paal van 9x9 zetten, buitenplanken van 44mm dik opbouwen, isolatie tussen steken en aan de binnenkant gewone schroten, wel zorgen dat er niets de grond raakt, want dat gaat rotten, dus hebben we één snelbouwsteen op een betonplaat laten zetten (want dat kan ik niet zelf dus) en dan gewoon de rest zelf gedaan, in het tuinhuis een houten vloer gelegd, in de overdekte ren van de hond gewoon de betonvloer bloot gelaten ... is makkelijker af te spuiten met de Karcher

            Nu voor een studio zou ik echt een houten vloer aanraden, kraakt misschien af en toe, maar voelt toch veel beter aan hoor, je zou zelfs een infinity kunnen maken, maar dat gaan we niet doen, achtergrond doek zal ook wel werken.

            Mark
            Last edited by LamboCars; 16 maart 2011, 12:12.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Afmetingen eigen studio

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Nu voor een studio zou ik echt een houten vloer aanraden, kraakt misschien af en toe, maar voelt toch veel beter aan hoor, je zou zelfs een infinity kunnen maken, maar dat gaan we niet doen, achtergrond doek zal ook wel werken.

              Mark
              Toch opletten bij een houten vloer, je hebt sneller trillingen overgebracht naar het fototoestel op statief. Vooral als het er wat actiever aan toe gaat.

              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Afmetingen eigen studio

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Dan kan je perfect een baby fotograferen

                4m breed is haalbaar (achtergrondrol = 2.75m) + ruimte voor je statieven.

                6m lang is krap maar kan lukken - ideaal is tussen 8 & 10m lengte.
                Mee eens....

                Mijn (zolder)studiootje is 4,10 meter breed. Da's wel te doen. De lengte van mijn studiootje is 6 meter lang (maar dan sta ik al wel in het trapgat) en dat houdt soms niet over. Bij meer studio-lengte kun je een langere brandpuntsafstand gebruiken waardoor het makkelijker wordt om je onderwerp binnen je achtergronddoek of papier te laten vallen....
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Afmetingen eigen studio

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Toch opletten bij een houten vloer, je hebt sneller trillingen overgebracht naar het fototoestel op statief. Vooral als het er wat actiever aan toe gaat.

                  Willy
                  Hier heb je een punt, had ik niet aan gedacht
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afmetingen eigen studio

                    Je vraag is zo niet te beantwoorden. Voor het fotograferen van kleine producten heb je genoeg aan een kleine cube op een tafel waar je omheen kan lopen. Dat is dus ongeveer 1 vierkante meter groot. Voor hele groepen met mensen of auto's o.i.d., zul je een studio nodig hebben met genoeg ruimte in de breedte om de groep of auto o.i.d. neer te zetten, het liefst een limbowand en vooral genoeg ruimte om afstand te kunnen nemen om iedereen en/of alles er op te krijgen. Voor andere optie is alles tussen die twee uiterste in mogelijk.
                    www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                    Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                    Comment

                    Working...
                    X