Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor

    Hey,

    Ik heb een aantal monitors gezien waarvan ik één zou willen kiezen om te kopen om aan mijn toekomstige macbook te hangen voor fotobewerking.

    Welke zouden jullie kiezen en waarom?

    Samsung BX2440.


    Acer s273.


    Acer s243


    Als ik de plaats heb op mijn bureau, is een grotere monitor dan altijd beter en handiger om te kopen of niet?
    Zijn deze drie goed voor een goede prijs/kwaliteit. Mijn budget is max. 400euro...

    Bedankt!

    [Mod-LesC]Verplaatst van Accessoires naar Algemeen. Overbodig geworden posts ivm foute plaatsing zijn verwijderd.[/Mod]
    Last edited by LesC; 15 maart 2011, 11:40.

  • #2
    Re: Monitor

    Ik heb het al zo dikwijls gezegd ... een Dell U2410 !

    Een IPS beeldscherm en perfect voor fotobewerking te profileren ... heb je al eens gezien hoe dikwijls Dell schermen professioneel gebruikt worden ?

    Voor 400 Euro zal je geen Eizo kunnen kopen, en ik ben helemaal niet zeker dat een Eizo echt veel beter is dan deze Dell hoor ... en ja, ik heb al met Eizo schermen gewerkt, dus ik kan uit ervaring spreken

    Enig minpuntje ... deze kost 473 Euro ... maar je kan voor zijn iets kleiner broertje keizen, de UltraSharp 2209WA, 22" e-IPS en kost maar 350 Euro

    Ik gebruik zelf twee van deze 2209WA schermen (de onderste twee), en beide geven zo goed als perfect weer wat er uit mijn printer bolt ... wel alles ingemeten met een EyeOne Pro

    Ik had jammer genoeg niet voldoende centjes, anders had ik vier U2410 schermen gekocht om op mijn twee PC's te gebruiken ... maar ik denk dat ik dan ook in de zetel had mogen slapen ...
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Monitor

      Helemaal eens met LamboCars, ik twijfelde ook erg en ben ook voor de U2410 van Dell gegaan en ben er erg tevreden over.

      Gebruik echter je verstand en koop er onmiddelijk een spider bij, je bent dan zeker dat je scherm gecalibreerd blijft en dat alle aanpassingen die je maakt ook zo afgedrukt zullen worden. De U2410 is gecalibreerd als je hem koopt, maar ik hercalibreerde hem en had toch een betere kleurweergave en die is effectief identiek aan die van de afdukcentrale.

      Groetjes,

      Riho.
      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

      Comment


      • #4
        Re: Monitor

        ik heb hem sinds gisteren ook die dell 2410
        nu heb ik ook die spider 3 Elite.
        Tips voor hoe nu de dell 2410 te vervolmaken via calibratie met spider ?
        mercikes.
        estamos llegando
        http://users.telenet.be/studiocamosci

        Comment


        • #5
          Re: Monitor

          En waar kopen jullie die DELL dan? Online?

          En wat als jullie zouden kiezen uit de drie die ik voorstelde? Want dat was uiteindelijk wel de vraag...

          Comment


          • #6
            Re: Monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
            En waar kopen jullie die DELL dan? Online?

            En wat als jullie zouden kiezen uit de drie die ik voorstelde? Want dat was uiteindelijk wel de vraag...
            Spijtig genoeg is deze bij Dell zelf nogal duur, daarom heb ik laatst mijn twee 2209AW's met een klein hartje bij Redcoon gekocht (je weet maar nooit hé) ... maar is prima verlopen, drie dagen later stonden ze aan de deur, met een Belgische factuur (want Redcoon is eigenlijk uit NL, en dan had ik problemen om de BTW terug te vorderen)

            Dus gewoon bij Redcoon.be bestellen, ze zijn op voorraad.

            Uit de schermen die jij aangeeft zou ik eerlijk gezegd niet weten wat kiezen, maar mijn buikgevoel zou voor Samsung gaan ... heb al veel slechte dingen van Acer gehoord ... ook van Samsung, maar veel minder, bvb de echt goedkope Samsungs moet je links laten liggen, als die drie jaar meegaan (elke dag gebruiken hé) mag je héél gelukkig zijn
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Monitor

              Oorspronkelijk geplaatst door iodario Bekijk bericht
              ik heb hem sinds gisteren ook die dell 2410
              nu heb ik ook die spider 3 Elite.
              Tips voor hoe nu de dell 2410 te vervolmaken via calibratie met spider ?
              mercikes.
              Iodario,

              Gewoon programma installeren en doen wat het ding je vraagt en klaar is kees.
              Zeer eenvoudig dus en het verschil is in het laatste scherm van het programma duidelijk te zien want je kunt switchen tussen een gecalibreerd en een niet gecalibreerd beeld.

              Indien je problemen hebt, laat dan van je horen.

              Groetjes,

              Riho
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

              Comment


              • #8
                Re: Monitor

                ik weet het ook niet goed.
                ik weet dat ik mij baseer op materiaal dat andere al hebben gekocht , dan ga ik vaak nog eens via reviews op zoek naar bevestiging.
                zo kwam ik bij de dell terecht.
                ik hoor dat 'acers' nogal eens vaak bij bepaalde keten terug komen voor herstelling. van samsung niets negatiefs gehoord. mijn vorige was een samsung maar een crt en die heeft acht jaar dienst gedaan.
                estamos llegando
                http://users.telenet.be/studiocamosci

                Comment

                Working...
                X