Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron de populairste?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron de populairste?

    Heb vorige week 3 dagen doorgebracht met de kids in een pretpark...

    Wat is mij opgevallen?... heel veel mensen lopen rond met een camera en vaak ook met een DSLR

    Maar... een grove schatting/steekproef ter plaatse: ongeveer 50% met third party lenzen en dan nog het vaakst met een Tamron

    Ik wist niet dat Tamron zo populair was en dat zoveel DSLR eigenaars kiezen voor third party lenzen

    Waarom?
    dslr4dummies

  • #2
    Re: Tamron de populairste?

    da's niet echt een keuze. Geef mij 900 € extra en ik koop de Nikkor 17-55 f/2.8 ipv de Tamron. Wel tevreden over de Tamron.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Tamron de populairste?

      wie geld heeft koopt merkeigen, wie op zij budget let koopt meestal third-party
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: Tamron de populairste?

        Ja maar het enige verschil met de Tamron 17-50mm2.8f en de Nikon 17-55mm2.8F is de bouwkwaliteiten en de Af snelheid....qua scherpte zitten ze heel dicht bij elkaar...dus aan u de keuze of ge 1200 euro of 350 euro wil uitgeven natuurlijk....als geld geen enkele rol moest spelen kocht ik ook de Nikon...maar de Tamron is echt wel prijs/kwaliteit en toplensje te noemen....

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron de populairste?

          Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
          ..........

          Ik wist niet dat Tamron zo populair was en dat zoveel DSLR eigenaars kiezen voor third party lenzen

          Waarom?
          omdat die mensen ook wel eens een paar dagen met de kids naar een pretpark willen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tamron de populairste?

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Ja maar het enige verschil met de Tamron 17-50mm2.8f en de Nikon 17-55mm2.8F is de bouwkwaliteiten en de Af snelheid....qua scherpte zitten ze heel dicht bij elkaar...dus aan u de keuze of ge 1200 euro of 350 euro wil uitgeven natuurlijk....als geld geen enkele rol moest spelen kocht ik ook de Nikon...maar de Tamron is echt wel prijs/kwaliteit en toplensje te noemen....

            Grtz

            Templar
            Voor de 17-50 2.8 of de 28-75 2.8 kan ik die redenering wel volgen... maar de meerderheid was Tamron 18-270 (429 euro) ipv Nikon 18-200 (599 euro) of Canon 18-200 (449 euro)... is dit enkel prijs en/of 70 extra mm??
            Last edited by dslr4dummies; 15 maart 2011, 08:37.
            dslr4dummies

            Comment


            • #7
              Re: Tamron de populairste?

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              qua scherpte zitten ze heel dicht bij elkaar...dus aan u de keuze of ge 1200 euro of 350 euro wil uitgeven natuurlijk....
              ik gebruik die Tamron met heel veel plezier en als ik 1200 euro extra zou hebben kocht ik daarmee een nieuwe camera.

              ik heb mijn kitlenske, de 18-55 f3.5-5.6 mee verkocht met mijn D50 en daar altijd spijt van gehad. Die is in gewone fotografie zeker even scherp als de Tamron 17-50 en de Nikkor 17-55. Photozone.de heeft die op een paar procenten minder scherp getest, maar of dat ooit zichtbaar zal zijn op een 30x45 vraag ik mij af. Die lens kost minder dan 100€ en het lijkt alsof niemand die wil gebruiken.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Tamron de populairste?

                Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                Voor de 17-50 2.8 of de 28-75 2.8 kan ik die redenering wel volgen... maar de meerderheid was Tamron 18-270 (429 euro) ipv Nikon 18-200 (599 euro) of Canon 18-200 (449 euro)... is dit enkel prijs en/of 70 extra mm??
                Men denkt met 270mm veel verder te kunnen "inzoomen" .....voor minder geld.

                Dat zal het inderdaad zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron de populairste?

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

                  ik heb mijn kitlenske, de 18-55 f3.5-5.6 mee verkocht met mijn D50 en daar altijd spijt van gehad. Die is in gewone fotografie zeker even scherp als de Tamron 17-50 en de Nikkor 17-55. Photozone.de heeft die op een paar procenten minder scherp getest, maar of dat ooit zichtbaar zal zijn op een 30x45 vraag ik mij af. Die lens kost minder dan 100€ en het lijkt alsof niemand die wil gebruiken.
                  Dat er veel op de kitlenzen wordt afgegeven , heeft minder met beeldkwaliteit te maken dan met de behoefte om zich verheven te voelen boven boven de gewone kitmassa en dus te "upgraden"...
                  In een NL forum bestond ik het eens om te debiteren : wie met een kitlens geen goede foto's kan maken kan er geen hout van.
                  (iemand beweerde dat kitlenzen gewoon niets waren en dat je om je fotografie op hoger plan te brengen absoluut wat beters moest kopen)
                  Daarmee ging ik keihard op veel tenen staan en aan het eind van de draad kon ik niet meer inloggen......

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron de populairste?

                    Volgens mij heeft het meer te maken met mensen die van een compact toestel komen en persé een dslr willen, maar niet minder zoom mogelijkheden willen hebben, en dan is de Tamron de lens die het verst reikt

                    Ik heb zelf geen enkele third party lens of battery grip of wat dan ook, koop altijd merk eigen producten (zelfs mijn batterijen) ... en neen, ik heb geen geld te veel, maar ik heb wel mijn principes :

                    als ik het niet kan betalen spaar ik verder tot ik het wel kan kopen in plaats van iets goedkoper te nemen om dan later toch te verkopen en uiteindelijk datgene te kopen wat ik in het begin al wou.

                    Ik ken mezelf, en ik zal me altijd blijven afvragen of die bepaalde lens van Canon zelf toch niet beter zou zijn dan de Sigma, Tamron ... versie

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron de populairste?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Ik heb zelf geen enkele third party lens of battery grip of wat dan ook, koop altijd merk eigen producten (zelfs mijn batterijen) ... en neen, ik heb geen geld te veel, maar ik heb wel mijn principes :
                      ken ik. Ik wou mij gaan aangeven voor landverraad toen ik de Tamron kocht.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron de populairste?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                        Ik heb zelf geen enkele third party lens of battery grip of wat dan ook, koop altijd merk eigen producten (zelfs mijn batterijen) ... en neen, ik heb geen geld te veel, maar ik heb wel mijn principes :

                        Mark
                        Ik noem dat gewoon dom.
                        Met de term "merkfetishisme"kan ik ook wel leven.....

                        Camera's en lenzen zijn gewoon doosjes met elektriek en/of glas en hebben geen enkele magische eigenschap, behalve dan die je er zelf inlegt.
                        Laat staan accessoires of batterijen, de laatste komen allemaal uit dezelfde (Chinese ) fabrieken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron de populairste?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Ik noem dat gewoon dom.
                          Met de term "merkfetishisme"kan ik ook wel leven.....

                          Camera's en lenzen zijn gewoon doosjes met elektriek en/of glas en hebben geen enkele magische eigenschap, behalve dan die je er zelf inlegt.
                          Laat staan accessoires of batterijen, de laatste komen allemaal uit dezelfde (Chinese ) fabrieken.
                          da's allemaal waar, maar ik heb recht op een totaal irrationeel fotomateriaalaankoopbeleid en budgetbeheer en op het geloof dat Nikkors met feeënstof bestrooid worden en de lenselementen een laatste keer gepolijst worden op de dijen van zorgvuldig uitgekozen wulpse jongedames.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron de populairste?

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            da's allemaal waar, maar ik heb recht op een totaal irrationeel fotomateriaalaankoopbeleid en budgetbeheer en op het geloof dat Nikkors met feeënstof bestrooid worden en de lenselementen een laatste keer gepolijst worden op de dijen van zorgvuldig uitgekozen wulpse jongedames.
                            jij hebt daar absoluut recht op hoor
                            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                            Our English website: www.kaichitravel.com
                            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron de populairste?

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              da's allemaal waar, maar ik heb recht op een totaal irrationeel fotomateriaalaankoopbeleid en budgetbeheer en op het geloof dat Nikkors met feeënstof bestrooid worden en de lenselementen een laatste keer gepolijst worden op de dijen van zorgvuldig uitgekozen wulpse jongedames.
                              Waar staat die "Like" knop hier ergens ?

                              Comment

                              Working...
                              X