Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haast je met Nikon te kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haast je met Nikon te kopen...

    aangezien een van hun belangrijkste fabrieken in Sendai ligt...
    Waarschijnlijk zullen er wel vertragingen met levering en fabricatie zijn binnenkort.

  • #2
    Re: Haast je met Nikon te kopen...

    Persoonlijk maak ik me wat meer druk over de kerncentrales die in dat gebied liggen
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: Haast je met Nikon te kopen...

      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
      Persoonlijk maak ik me wat meer druk over de kerncentrales die in dat gebied liggen
      Yep, en over de mensen die daar in die buurt leven
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Haast je met Nikon te kopen...

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Yep, en over de mensen die daar in die buurt leven
        +1

        Da's ter plaatse miserie waar wij met ons verstand amper bij kunnen

        Comment


        • #5
          Re: Haast je met Nikon te kopen...

          het voordeel van canon. canonrumors meldt geen oponthoud.
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

          Comment


          • #6
            Re: Haast je met Nikon te kopen...

            Officiële mededeling van Nikon Japan:
            http://nikon.com/about/news/2011/0314_01.htm
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Haast je met Nikon te kopen...

              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
              het voordeel van canon. canonrumors meldt geen oponthoud.
              Wel goe lezen hé
              http://www.canonrumors.com/2011/03/c...turing-status/

              Officiële mededeling Canon:
              http://translate.google.com/translat...011mar13j.html

              Conclusie: hernemen van productie is de getroffen plants is "undecided"
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Haast je met Nikon te kopen...

                Bedankt voor de input Zunoel. Ik volg het hier nu reeds 2 dagen (zit in Thailand voor nog enkele uren) temeer omdat ik zelf reeds een keer of 4 naar Japan geweest ben en het land afgedweild heb.
                De lokale verdeler heeft me gemaild dat hij en zijn familie ongedeerd zijn maar een klant de nodige schade heeft dus gaat hij deze week op pad om eea te herstellen.

                Dit is inderdaad niet te bevatten wat die nu meemaken. Tweemaal getroffen door een A-bom in WW II en nu zelf een mogelijk nuclair drama. Dit wenst men zelf je ergste vijand niet toe.
                Ik snap wel dat de TS dit draadje maakt hoor, er zit zeker geen slechte wil in maar misschien niet echt tactisch geschreven.
                Hetzelfde mag ik hopen van de reactie van Canonfreak met "het voordeel van Canon ...". OOk heel ongelukkig geschreven maar zal er vermoedelijk niet de tweestrijd tss deze 2 topmerken willen aanwakkeren.
                Ik ga nog een beetje verder schieten met het huidige topmateriaal van Nikon.

                EDIT: bedankt voor de Canon links Zunoel, zo zie je maar, niemand komt hier ongeschonden uit.
                Last edited by Sultana; 14 maart 2011, 09:50. Reden: Zie EDIT (toegevoegd na de 2de post van Zunoel)

                Comment


                • #9
                  Re: Haast je met Nikon te kopen...

                  toch wel het laatste van mijn zorgen, als je ziet wat er daar gebeurd is.

                  Japan en de Japanse cultuur ligt mij als hobbyfotograaf en een heel leven van Japanse krijgskunsten nauw aan het hart. Ik heb gelukkig al vernomen dat de paar Japanners die ik ken en hun familie de aardschok en tsunami overleefd hebben.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haast je met Nikon te kopen...

                    Als je tussen de lijnen van de mededelingen leest zie je ook dat de fabrikanten wel begaan zijn met de situatie van hun personeel en ook met die hun familie.

                    Nikon schrijft letterlijk:
                    We are currently continuing to gather safety information of our personnel and its family members.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Haast je met Nikon te kopen...

                      Berichten als deze zorgen ervoor dat je je als fotograaf dichter betrokken voelt met wat er in Japan gebeurd is. De anders (voor ons) anonieme slachtoffers krijgen hier ook een identiteit.

                      Dit willen sturen in de richting van een merkendiscussie - zoals canonfreak1000D doet - vind ik hoogst ongepast.

                      G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Haast je met Nikon te kopen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                        Dit willen sturen in de richting van een merkendiscussie - zoals canonfreak1000D doet - vind ik hoogst ongepast.
                        Meer zelfs: toen ik de titel van het topic las en daarna zag wat de reden is van die hint, werd ik letterlijk onwel!
                        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                        Oók wandelen met GPS?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Haast je met Nikon te kopen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          Meer zelfs: toen ik de titel van het topic las en daarna zag wat de reden is van die hint, werd ik letterlijk onwel!
                          Ik ga ervan uit (ben ik naief?) dat deze beste Canonfreak het ongelukkig geformuleerd heeft. Je waarheid halen bij een site als Nikon of Canonrumours is echter wel héél ongelukkig.
                          Zunoel heeft het dan heel correct gedaan door te verwijzen naar de persmededelingen van de besbetreffende bedrijven.

                          Hier nog enkele artikelen:

                          Without a doubt, one of the saddest, most terrifying news today is that related to the devastating earthquake that hit Japan earlier, followed by a couple of tsunami waves that literally destroyed everything in their path.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Haast je met Nikon te kopen...

                            Sultana,
                            Je quote me maar ik doelde niet op wat anderen er verder van maakten maar op de topic opening "Haast je met Nikon te kopen..."
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Haast je met Nikon te kopen...

                              Het is te triestig voor woorden. Allemaal. Alles.

                              Comment

                              Working...
                              X