Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar op de doos staan de serienummers van body Canon 5DII en lens 16-35 II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar op de doos staan de serienummers van body Canon 5DII en lens 16-35 II?

    Hallo iedereen,

    Ik ben afgelopen dinsdag beroofd van één van mijn Canon 5DII body's met gloednieuwe 16-35mm lens. Ik had deze nog niet geregistreerd (stupid, stupid, stupid!!), maar ik heb wel de dozen nog.

    Kan er iemand mij bevestigen welk nummer op de doos precies overeenkomt met het serienummer dat in de body en lens gegraveerd is?

    Voor de body:
    - Hij komt uit een doos van een kit met 24-105mm lens, maar is wel als aparte body verkocht.
    - Er is een sticker die als titel heeft: Body no./N° de série/... Vrij duidelijk dus dat die sticker over het serienummer gaat. Maar er staan wel 3 codes in totaal op die sticker.
    - De 1ste code bevat één letter en eindigt met (AA). Dit is het volgens mij niet.
    - De 2de code begint met (21) en heeft 10 cijfers daarachter.
    - De 3de code begint ook met (21) en heeft 8 cijfers.
    - Dan is er nog een 2de sticker met barcodes, maar die is het waarschijnlijk niet.
    - Misschien dat code 2 van de 1ste sticker de body is en code 3 die van het objectief dat er dus niet bij zat?

    Voor de lens:
    - Al wat moeilijker, want daar staat nergens Body No bij. Er is wel maar 1 sticker, de rest is gewoon gedrukt. Het zal dus om de sticker gaan.
    - Op de sticker staat boven de barcode een code zoals de 1ste code op de doos van de body: met een letter erin, eindigend op (AA).
    - Onder de barcode staat één lange code: eerst (91), dan 4 cijfers + B + 3 cijfers, dan (92), dan AA, dan (21) en dan 8 cijfers.
    - Kan het zijn dat die 8 laatste cijfers het serienummer vormen?

    Wie wil er aub zijn doos en camera en/of lens controleren om mij te bevestigen welk cijfer precies het serienummer is? Would be appreciated!! Te weten komen of het serienummer enkel uit cijfers bestaat of ook uit letters, helpt me ook al. En te weten komen uit hoeveel cijfers het serienummer bestaat, zou ook helpen.

    Zijn er mensen die mij raad kunnen geven ivm wat ik nog kan ondernemen?
    - Uiteraard ga ik de spullen alsnog registreren bij Canon Image Gateway.
    - Dan ga ik ook horen of de politie er iets mee kan.
    - Hier op BD is ook een gestolen materiaal topic, waarvoor ik dacht ik een moderator moet contacteren, dus dat zal ik ook doen.
    - Maar kan ik nog iets doen? Het is in Barcelona gebeurd, dus hier de tweedehandssites afstruinen zal niets opleveren...
    - Ik heb wel contact gehad met een Nederlandse fotograaf die in Barcelona woont, dus hem zal ik ook mailen om de serienummers door te geven en te horen of hij advies heeft.
    - Maar kan ik nog iets doen? Buiten mijn gebroken hart terug lijmen en mezelf voorhouden dat het "maar" geld is en dat ik die foto's terug opnieuw kan gaan maken...
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Waar op de doos staan de serienummers van body Canon 5DII en lens 16-35 II?

    Heb jij je apparatuur niet verzekerd dan?
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Waar op de doos staan de serienummers van body Canon 5DII en lens 16-35 II?

      Jammer genoeg niet verzekerd...

      Het serienummer van de body heb ik ondertussen. Scherpie wees me erop dat dat in de EXIF staat. Bedankt!

      Voor degenen die het interesseert: het is de 2de code op de 1ste sticker, en bestaat uit 10 cijfers.

      Nu de lens nog...
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: Waar op de doos staan de serienummers van body Canon 5DII en lens 16-35 II?

        Hoi Evi Photo,

        Brutte pech.Ik ben ook bestolen geweest in de trein t.h.v. het Centraal station in Brussel.
        Fotozak met Canon 350D,kitlens, 200mm lens,SD-kaarten,batterijen,flitser.......
        Verdere details ga ik u besparen.
        Ik heb nu een 5D Mark II / 24-405mm lens ik heb de serienummers van body en lens vergeleken met de verpakking.
        (21) en 10 cijfers = serienr. van de body
        (21) en 8 cijfers = serienr. van de lens

        Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik,van mijn 350D nooit nog wat van vernomen ondanks aangifte bij politie en bij Canon.

        Comment


        • #5
          Re: Waar op de doos staan de serienummers van body Canon 5DII en lens 16-35 II?

          Wat de lens betreft zal het dan inderdaad het nummer van 8 cijfers zijn dat zich na de (21) bevindt. Het lijkt erop dat het serienummer bij Canon voorafgegaan wordt door die (21).

          Bedankt voor de hulp!
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment


          • #6
            Re: Waar op de doos staan de serienummers van body Canon 5DII en lens 16-35 II?

            Hey Evi,

            Ongeveer een maand geleden hebben ze bij ons ingebroken en hebben ze mijn fototas gepikt met al met materiaal. Ongeveer 6000-7000 EUR kwijt... ouch
            Ik ben nog niet zeker dat ik gedekt ben door de verzekering omdat ik logeerde bij een vriend. En tis bij hem dat ze hebben ingebroken. Als het bij mij thuis was dan was ik zeker gedekt.
            Dit gezegd zijnde, indien je een reisverzekering hebt dan ben je normaal gedekt. Dus vraag zeker eens even na. Elke standaard reisverzekering heeft ook diefstal ingebegrepen. Reisverzekering is ook niet zo heel duur vergeleken met een all risk. Dus zeker de moeite om dit te bekijken. Als je een golden visa neemt zit het er standaard erbij.

            Serienummers e.d. zal spijtig genoeg niet veel helpen. Je moet het natuurlijk melden, maar ik vrees dat je je spullen nooit meer terug zal zien. Ik heb mij er ook bij neergelegd en ben mijn spullen rustig beetje per beetje terug aan't kopen.

            Maar gelukkig dat je nog een 2de body hebt, dus je kan wel effe verder.
            Ik heb mijn lesje geleerd en ben nu op zoek naar een goede internationale all risk verzekering. Er is hier een thread over op BD. Er is iemand die werkt bij DKV. Heb de mail nog, zal het je anders forwarden.

            gr,
            hung
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

            Comment

            Working...
            X