Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF-card legen op Corsica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF-card legen op Corsica

    Hoi,

    Heeft iemand ervaring met het op cd zetten van memory cards op Corsica in een fotozaak o.i.d.? Ik ga deze zomer 3 weekjes doorbrengen aldaar (rondreis, geen gr20) en verwacht niet rond te komen met 512 mb. Mocht er nu gelegenheid zijn in één van de plaatsjes mijn kaart op cd te kunnen zetten, scheelt mij dat de aanschaf van een X-drive o.i.d.....

    Dank voor de info,

    Michael
    www.lowspark.nl

  • #2
    vraag gewoon een 'vriend' om tijdens die vakantie zijn kaartje(s) te lenen.
    eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
    --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

    Comment


    • #3
      Hallo, ik weet niet hoe het op Corsica gaat, maar ik heb dat laten doen in Portugal. Ik doe dat dus nooit meer.
      Ik was halverwege mijn vakantie bang dat ik ook te weinig opslag bij me had, ging een zaak binnen en vroeg om drie kaarten van 128 MB op een CD te zetten.
      Was geen probleem, na een uurtje kon ik ze afhalen.
      Na een uurtje was ik hiervoor wel 45 euro kwijt.
      Ik had natuurlijk vooraf ff de prijs moeten vragen (doen Hollanders normaal altijd)
      Dat het niet voor niks kan begrijp ik wel, maar ik koop me toch voor de volgende vakantie wat CF-kaarten erbij.

      Groetjes, JantjeB.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Het beste advies wat Jantjeb al zegt is er een kaart bijkopen, want 512 mb is voor Corsica erg weinig en een tweede kaart uit reserve oogpunt is ook niet weg.

        Het zal je toch maar gebeuren dat je kaart kuren krijgt.


        Groeten Omega.

        www.digiwaart.nl

        Comment


        • #5
          Waarom niet toch een x-drive oid kopen? Dat is toch nog veel makkelijker?
          Meer kaartjes zou in mijn geval zeker geen oplossing zijn, want op vakantie maak ik toch heeeeel veeeeel foto's (net als de meeste andere bd-ers denk ik )
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #6
            Voor beide suggesties (X-Drive/512 MB extra) geldt dat ik het op dit moment zonde vind om een dergelijk bedrag (>200euro voor X-drive, ca.125 euro voor 512 CF) uit te geven voor iets dat 1x per jaar gebruik en als ik eventueel alternatieven kan vinden.

            Uiteraard ga ik wel deze stap zetten als er geen alternatieven zijn, maar wilde dit wel eerst inventariseren. Het op cd zetten bij een fotowinkel is mij vorig jaar in Noorwegen goed bevallen, vandaar dat ik die optie als voorkeur opgaf...

            @Omega: jouw motivering spreekt juist voor de X-drive, want als mijn kaart kuren zou krijgen terwijl er foto's op staan, dan heb ik ze liever op een x-drive staan dan op mijn cf-card. En ik denk dat ik daar sneller een nieuwe card heb dan dat ik mijn foto's vanaf de kapotte card kan recupereren. Toch?
            www.lowspark.nl

            Comment


            • #7
              @Omega: jouw motivering spreekt juist voor de X-drive, want als mijn kaart kuren zou krijgen terwijl er foto's op staan, dan heb ik ze liever op een x-drive staan dan op mijn cf-card. En ik denk dat ik daar sneller een nieuwe card heb dan dat ik mijn foto's vanaf de kapotte card kan recupereren. Toch?
              Volgens mij is de kans op 'kuren' bij een X-drive wel groter dan bij een CF-kaart. X-drive is mechanisch, dus kan kapot gaan. Bij een goede CF-kaart kan er in principe weinig gebeuren.
              Wat is de betrouwbaarheid van zo'n x-drive eigenlijk?
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment


              • #8
                Originally posted by mikekiwi
                Voor beide suggesties (X-Drive/512 MB extra) geldt dat ik het op dit moment zonde vind om een dergelijk bedrag (>200euro voor X-drive, ca.125 euro voor 512 CF) uit te geven voor iets dat 1x per jaar gebruik en als ik eventueel alternatieven kan vinden.
                Nou, stel dan hier gewoon de vraag of er misschien mede BD-ers zijn die jou misschien een kaart willen lenen voor die paar weken.
                Wat ik niet goed begrijp, je hebt een goede camera en neemt die mee op vakantie.
                Waarom dan zo zuinig willen zijn met je geheugen, volgend jaar heb je wellicht hetzelfde probleem.

                Succes ermee en groetjes, JantjeB.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  tot nu toe weinig problemen gehad met X-driveII

                  1 keer ging 't copiëren van een volle 256MB CF niet

                  1 keer laten vallen: cf-unit was stuk, HD was ok
                  unit zonder HD werd gratis vervangen (PIN)

                  gaat elke keer mee op reis

                  en thuis dient ie als extra HD
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    @jantjeb: ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb de D30 met een budgetlens net aangeschaft en wil ook nog een flitser en telelens toevoegen die ik iets vaker dan 1x per jaar gebruik. Dus probeer ik de aanschaf van een X-drive nog even uit te stellen (zal er ongetwijfeld nog wel eens gaan komen).

                    @dirtyharry: kan je de x-drive echt gewoon continu als extra schijf gebruiken? Dat biedt dan weer perspectieven als backup-faciliteit of extra schijfruimte

                    Thanks,
                    Michael
                    www.lowspark.nl

                    Comment

                    Working...
                    X