Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

    Ik overweeg de aanschaf van de Canon zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM, graag lees ik jullie commentaar over, ervaring met, ... deze lens. Ik wil deze lens voornamelijk als 'all-rounder' gebruiken tijdens uitstappen (voornamelijk stadswandelingen), maar ook als portretlens. Alvast bedankt.
    website: http://johanluyten.500px.com
    "I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good"

  • #2
    Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

    gebruik eens de zoekfunctie van het forum, elke week komt er wel iemand met dezelfde vraag langs.

    Comment


    • #3
      Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

      Deze als aanvuling op je 17-55/2.8 IS USM, belooft absolute topprestaties, maar vermits je over die lens niets meer zegt veronderstel ik dat je ze niet meer hebt. Sta me dus toe op te merken dat je een gebouw moeilijk volledig in een 70 milimeter kunt persen als je het camerastandpunt in een stad niet naar achter kan verplaatsen.
      Dat is dus geen all-round.

      Comment


      • #4
        Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

        dit is mijn ervaring met de Canon 70-200/2.8 L IS MK2:

        De beste vastbrandpuntobjectieven van 2021Ben je op zoek naar een nieuw objectief? Wij hebben de beste objectieven die dit jaar zijn verschenen op een
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

          Ik heb de lens nu enkele weken in mijn bezit en uitgebreid getest, en de conclusie is ... WAW !!
          Vlijmscherp over de hele lengte, zelfs wijd open op f/2,8 !!!

          zelfs de resultaten met de 2x III extender zijn absoluut waanzinnig! (heb mijn 100-400 dan ook ondertussen van de hand gedaan.
          Even scherp, even snel, maar met betere beeldstabilisatie !

          Absolute aanrader !

          Comment


          • #6
            Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

            Heel London Fashionweek mee gefotografeerd in September 2010. en ik zonder overdrijven. Het is de beste telezoom die ik ooit vast heb gehad. Haarscherp
            - Frederik Herregods Photography -
            Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

            Comment


            • #7
              Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

              Oorspronkelijk geplaatst door TOSCANO Bekijk bericht
              Ik wil deze lens voornamelijk als 'all-rounder' gebruiken tijdens uitstappen (voornamelijk stadswandelingen), maar ook als portretlens. Alvast bedankt.
              Een telezoom kan natuurlijk nooit een een allrounder worden....

              Comment


              • #8
                Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Knopfler Bekijk bericht
                Ik heb de lens nu enkele weken in mijn bezit en uitgebreid getest, en de conclusie is ... WAW !!
                Vlijmscherp over de hele lengte, zelfs wijd open op f/2,8 !!!

                zelfs de resultaten met de 2x III extender zijn absoluut waanzinnig! (heb mijn 100-400 dan ook ondertussen van de hand gedaan.
                Even scherp, even snel, maar met betere beeldstabilisatie !

                Absolute aanrader !
                Is de AF in combinatie met de extender dan ook nog even snel als de 100-400L? Dat zou voor mij namelijk wel een vereiste zijn om mijn 100-400L te verruilen voor de 70-200 + 2x extender combi.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                  De slechtste lens ooit gemaakt, want die past niet op mijn camera......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Is de AF in combinatie met de extender dan ook nog even snel als de 100-400L? Dat zou voor mij namelijk wel een vereiste zijn om mijn 100-400L te verruilen voor de 70-200 + 2x extender combi.
                    Als de AF zonder extender even snel was, is ie met extender waarschijnlijk niet beter. Er komt namelijk minder licht binnen dan voordien.
                    Ik veronderstel dus dat ie zonder extender sneller is, waar 100-400L-eigenaren vooral willen upgraden naar een de nieuwe vaste teles waar de extender III pas echt tot zijn recht komt. 400 X 2 is 800, bijvoorbeeld. Daarmee kun je het onderwerp ook echt zien door de zoeker, misschien zelfs met de hulppunten op het onderwerp, zonder zelf nog altijd in de weg te moeten lopen.
                    Ik zou er toch zeker gen goedkope extender opzetten: http://www.luminous-landscape.com/re.../400v400.shtml
                    Last edited by Poza; 29 juni 2011, 12:26.

                    Comment


                    • #11
                      Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                      Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik kocht inmiddels het objectief en laat jullie binnen korte tijd (genieten van??) de resultaten zien.
                      Groeten,
                      Toscano
                      website: http://johanluyten.500px.com
                      "I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good"

                      Comment


                      • #12
                        Re: CANON zoom EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        De slechtste lens ooit gemaakt, want die past niet op mijn camera......
                        foute camera.

                        Ch.
                        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                        Comment

                        Working...
                        X