Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang blijven gelinkte foto's staan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe lang blijven gelinkte foto's staan ?

    Ik ben bijna aan de limiet van mijn beschikbare webruimte, en moet dus beginnen denken aan een opruimbeurt
    Een vraagje : hoe lang wordt er verwacht dat de foto's gelinkt in bvb Showcase of Fotobewerking blijven staan ?
    Is het redelijk om alle foto's ouder dan een maand te verwijderen, of is dit te kort ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Hallo Dama,

    Tja, als de webspace vol is, dan is ze vol en moet je opruimen ... .
    Ik denk dat 1 maand een goede indicatie is.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Een maand is gewenst, maar langer... Nee hoor, niet nodig als het geen actief topic meer is.
      Dus vul je plek maar snel met nieuwe foto´s

      Comment


      • #4
        Ik houd daar ook geen rekening mee .. eenmaal de foto besproken, dan kijk ik daar niet meer naar om .. heb al gemerkt dat sommige mensen dat belangrijk vinden hun links in de posts bij te werken, dan zie je plots 20 foto's van de persoon bovenaan staan .. is ook best verwarrend en dus te vermijden ..
        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

        Comment


        • #5
          Hoe langer ze blijven staan, des te beter.

          Doe maar eens een search over een bepaalde manier van fotobewerking, dan kan je je meteen ergeren dat de voorbeeldfoto's en eventuele screencaptures over de te volgen werkwijze verdwenen zijn.


          Idem Dito als je in Showcase één bepaald onderwerp wil opzoeken.

          Ik laat in ieder geval mijn gelinkte foto's zo lang mogelijk staan, gewoon uit respect voor de andere BD-er die er toevallig iets kan uit leren.
          Maar ja, vol is vol hé, dus zal er wel iets moeten gebeuren.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Heeft er iemand een idee, hoe ik bij Telenet kan zijn hoeveel mijn opgenomen webruimte bedraagt
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dama
              Heeft er iemand een idee, hoe ik bij Telenet kan zijn hoeveel mijn opgenomen webruimte bedraagt
              Inloggen op http://mijn.telenet.be/ vervolgens ga je naar extra webruimte. En daar zal je de mogelijkheid hebben om extra webspace bij te kopen, maar zal je ook vermeld zien staan hoeveel je er op het huidige ogenblik reeds verbruikt.
              Ik vermoed niet dat het actueel zal wezen, maar de waarde eenmaal per dag zal opgevraagd worden.

              Verder gaan met de bestelling voor extra webspace doe je dan natuurlijk niet.

              mvg,
              peter

              Comment


              • #8
                Bedankt.
                Nog 5 van de 50 vrij
                Ik weet dus wat gedaan...
                Originally posted by peter
                Originally posted by Dama
                Heeft er iemand een idee, hoe ik bij Telenet kan zijn hoeveel mijn opgenomen webruimte bedraagt
                Inloggen op http://mijn.telenet.be/ vervolgens ga je naar extra webruimte. En daar zal je de mogelijkheid hebben om extra webspace bij te kopen, maar zal je ook vermeld zien staan hoeveel je er op het huidige ogenblik reeds verbruikt.
                Ik vermoed niet dat het actueel zal wezen, maar de waarde eenmaal per dag zal opgevraagd worden.

                Verder gaan met de bestelling voor extra webspace doe je dan natuurlijk niet.

                mvg,
                peter
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  showcase, chitchat, algemeen e.d. zwier ik eraf zodra er geen reactie meer op komt (1 week?).
                  Als het nuttige reacties zijn ivm bewerking 1 maand.
                  Lijn
                  lijn
                  canon eos 350d

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by katelijn
                    showcase, chitchat, algemeen e.d. zwier ik eraf zodra er geen reactie meer op komt (1 week?).
                    Als het nuttige reacties zijn ivm bewerking 1 maand.
                    Lijn
                    En waarom komt er geen reactie meer na één week? Omdat jou foto weg is, tiens.

                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Ik denk dat de goede termijn ook wat afhangt van het onderwerp. Er zijn nu eenmaal onderwerpen die zelfs binnen een jaar nog actueel kunnen zijn. Daarom heb ik ook zopas de melding gemaakt dat mijn oude topics niet meer bereikbaar zijn omdat ik vanaf dit jaar met een eigen website gestart ben. Mijn meeste topics gingen juist over highspeed en experimenteel en bevatten altijd veel opnamegegevens. Vandaar dat ik al die gegevens overgenomen heb op mijn site zodat ze bereikbaar blijven. Nu ik opnieuw gestart ben hou ik ook meer rekening met de optimale compressie zodat geen nutteloze space verkwist wordt.

                      Groetjes
                      Frans

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hombre
                        Originally posted by katelijn
                        showcase, chitchat, algemeen e.d. zwier ik eraf zodra er geen reactie meer op komt (1 week?).
                        Als het nuttige reacties zijn ivm bewerking 1 maand.
                        Lijn
                        En waarom komt er geen reactie meer na één week? Omdat jou foto weg is, tiens.
                        Hombre,
                        Topics met 'inhoud' zijn toch dikwijls zonder foto, dat is toch mijn ervaring.
                        Ik heb al verschillende keren nuttige tips gezocht en gekregen ivm printers, kleurinstelling, Z/W,.... en die vind je meestal terug in software, accessoires en fotobewerking. Meestal komen thema's ook verschillende keren aan bod en vind ik toch het gezochte, ook zonder foto (dus met kruisje).
                        Als je het verloop in showcase en beoordeel ziet, na 1 week staat je topic al 3 of 4 pagina's verder. Zelf kan ik na 2 dagen niet online geweest te zijn, niet alle postings meer lezen. Ik log dan meestal in op de active topics om toch maar een beetje bij te blijven....
                        Lijn
                        lijn
                        canon eos 350d

                        Comment


                        • #13
                          En dan ben je nog heel voorzichtig, katelijn.
                          Je moet eens kijken in SC : de posts van 1 week terug (14 jan.) staan op p.9
                          Het gaat hier wel vliegensvlug...
                          Originally posted by katelijn
                          ...Als je het verloop in showcase en beoordeel ziet, na 1 week staat je topic al 3 of 4 pagina's verder...
                          Lijn

                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment

                          Working...
                          X