Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel 10-jarige

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel 10-jarige

    M'n dochter wordt heel binnenkort 10 jaar en wou graag een fototoestel voor haar verjaardag. In de wereld van de compacttoestellen ben ik niet echt thuis, vandaar m'n vraag.

    Welk toestel zouden jullie aanraden voor kinderen van die leeftijd? Het zou een toestel moeten zijn dat zeer gebruiksvriendelijk is en eventueel tegen een duwtje kan. Iets waar een kind met plezier z'n eerste kiekjes mee kan maken dus.

    Graag jullie aanraders.

    Bedankt!

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: Fototoestel 10-jarige

    Nikon s3000: compact, makkelijk in gebruik en niet duur.

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel 10-jarige

      Oorspronkelijk geplaatst door Tomazz Bekijk bericht
      Nikon s3000: compact, makkelijk in gebruik en niet duur.
      Bedankt! Ziet er alvast een goede suggestie uit, die Nikon Coolpix s3000
      En een Nikon heeft alvast een streepje voor bij mij.

      Nog suggesties?

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel 10-jarige

        Mijn schoonzoon heeft er eentje van zijn werk gekregen die oersterk ik.
        Panasonic dacht ik, kan onder water en al. Je mag em laten vallen van 2m hoog.
        Prijs was wel rond de 300 euro dacht ik

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel 10-jarige

          Oorspronkelijk geplaatst door Tomazz Bekijk bericht
          Nikon s3000: compact, makkelijk in gebruik en niet duur.
          Nogmaals bedankt voor de tip, Tomazz. Zo kreeg ik meer weet over de Coolpix reeks waartoe de s3000 behoort.

          Het is ondertussen de Nikon Coolpix s4000 geworden, een heerlijk toestel voor zo'n kind waarmee ze al dolenthousiast geëxperimenteerd heeft

          Eenvoudige bediening, touchscreen, mogelijkheid van speelse bewerkingen op het toestel zelf waarbij automatisch een kopie van het origineel gemaakt wordt, leuk kleurtje (ook belangrijk op die leeftijd ) en nog tal van toch wel verbluffende mogelijkheden waarmee een kind op een eenvoudige en speelse manier leuke foto's kan maken!
          Kortom, een aanrader!

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel 10-jarige

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            touchscreen
            dit zou voor mij juist een reden zijn om die niet te kopen voor een kind van 10. Ze zijn een beetje enthousiast, het toestel valt een beetje hard. Touchscreen kapot!
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel 10-jarige

              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
              dit zou voor mij juist een reden zijn om die niet te kopen voor een kind van 10. Ze zijn een beetje enthousiast, het toestel valt een beetje hard. Touchscreen kapot!
              Als zo'n toestel valt maakt het niet echt uit als het nu een touchscreen is of niet. Die zonder touchscreen moet je ook al geluk mee hebben dat ze 't overleven na een val.

              Wat ik haar wel geleerd heb: fotograferen is altijd en alleen met het polsbandje aan!
              En geloof me, ze is heel voorzichtig met haar eerste eigen fototoestel. Op die leeftijd mag je ze best wat eigen verantwoordelijkheid laten nemen over hun (al dan niet dure) spullen.

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: Fototoestel 10-jarige

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                M'n dochter wordt heel binnenkort 10 jaar en wou graag een fototoestel voor haar verjaardag. In de wereld van de compacttoestellen ben ik niet echt thuis, vandaar m'n vraag.

                Welk toestel zouden jullie aanraden voor kinderen van die leeftijd? Het zou een toestel moeten zijn dat zeer gebruiksvriendelijk is en eventueel tegen een duwtje kan. Iets waar een kind met plezier z'n eerste kiekjes mee kan maken dus.

                Graag jullie aanraders.

                Bedankt!

                Mvg,
                Frederic
                Waarom een compact?

                Comment


                • #9
                  Re: Fototoestel 10-jarige

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Waarom een compact?
                  - Gebruiksvriendelijkheid voor een 10-jarige
                  - Budget
                  - Moet makkelijk mee te nemen zijn zonder veel plaats in te nemen.

                  Of dacht je dat ik een FF zou kopen mss?

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment

                  Working...
                  X