Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wettelijke bepalingen modelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wettelijke bepalingen modelfotografie

    Ik wil mij in de toekomst wat meer richten op portret en model fotografie en ben bezig met het inrichten van een kleine studio.
    Mijn vraag is of er wettelijke bepalingen zijn voor een amateur fotograaf bij het fotograferen van modellen.
    Ik wil er zeker geen bezoldigd beroep van maken, alle foto's zullen TFCD zijn.
    Zijn er naast het feit dat er best een contract vooraf wordt opgemaakt nog andere eisen voor de fotograaf, tav studies, getuigschriften, aansluitingen bij een fotoclub, ed?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Wettelijke bepalingen modelfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Ik wil mij in de toekomst wat meer richten op portret en model fotografie en ben bezig met het inrichten van een kleine studio.
    Mijn vraag is of er wettelijke bepalingen zijn voor een amateur fotograaf bij het fotograferen van modellen.
    Ik wil er zeker geen bezoldigd beroep van maken, alle foto's zullen TFCD zijn.
    Zijn er naast het feit dat er best een contract vooraf wordt opgemaakt nog andere eisen voor de fotograaf, tav studies, getuigschriften, aansluitingen bij een fotoclub, ed?
    Ik dacht het niet, fotograaf is een vrij beroep, en wat hebben je modellen eraan dat je bij een fotoclub bent? of fotografie gestudeerd hebt? of bijles photoshop gevolgd hebt?
    als je maar eerlijk bent, geen bijbedoelingen, open, vlot in omgang, modellen goed kan aansturen en vooral, als de resultaten zijn wat het model ervan verwacht had!! dan zal je snel veel modellen vinden ook denk ik...
    in kort, duidelijk contract en duidelijke afspraken, dan blijft iedereen goeie vrienden
    hoeveel goeie fotografen zijn niet "self taught"?
    succes ermee, en idd, als je er centjes mee verdient, vergeet dan de staat ook niet...
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment

    Working...
    X