Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wafels - wat meer uitleg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wafels - wat meer uitleg

    Hierbij gewoon wat uitleg over deze foto: bij de Challenge van Feb.


    Softbox heb ik van mijn statief gedaan en gezocht om deze waterpas op de grond te zetten. als flitser gebruik ik een SB-900 die ik manueel instel op de laagste kracht (de achtergroind moet gewoon egaal wit zijn , op de flitser zet ik ook mijn defusor kap om een zo egaal mogelijk licht te krijgen .
    Dan..
    flitser instellen op draadloos.
    op de softbox een plexi-plaat leggen en daarop de glazen met de wafels op.
    Ik belicht ook bovenaf met een flitser (Metz) door een paraplu , anders worden de wafels te donker hé.
    Ik had 1 probeem:
    Naast het probleem dat ik op de millimeter juist de uitsnede moest maken omdat anders de glazen in beeld kwamen was het ook noodzakelijk een diafragma te nemen die voldoende groot (lees klein getal) was om de juiste blur en dus diepte-effect te krijgen.

    Maar een groot diafragma betekend ook korte sluitertijd en met flitsen loopt dat niet altijd goed, dus dan maar een polarisatiefilter op de lens om zo ongeveer 2 stops donkerder te kunnen gaan (nee ik heb geen ND filters )
    Ik gebruikte een prime lens van nikon 50 mm-1.4

  • #2
    Re: wafels - wat meer uitleg

    Ik dacht aan verschillende glasplaten maar willicht had dit de kwaliteit van de onderste wafels niet ten goede gekomen. Straf bedachte constructie. Bedankt om dit met ons te delen. Maar ook de belichting was goed uitgevoerd, vaak wordt dit vergeten.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: wafels - wat meer uitleg

      Hier is inderdaad over nagedacht
      Lekkere belichting (lees vree goede belichting) en vree goeie wafeltjes
      Proficiat
      Grts Maddy
      zero

      Comment


      • #4
        Re: wafels - wat meer uitleg

        Ik had me ook al afgevraagd hoe je die diepte had gecreëerd, ik had aan visdraad gedacht maar dat kon niet want ze waren allemaal in dezelfde richting, dus glasplaten was ook mijn 2e gedacht maar je hebt het nog anders gedaan... Goed gevonden (en goed uitgevoerd)
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: wafels - wat meer uitleg

          Super!!!
          Had hier ook eerst aan glazen platen gedacht...super creatief!

          Comment

          Working...
          X