Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

proficiat dmiddern

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • proficiat dmiddern

    Gefeliciteerd met Uw overwinning dmiddern. Vooral de kleuren maken hier de foto zo bijzonder.

    Ook mijn felicitaties voor dare2fly die in principe mijn grootste voorkeur droeg. Vooral de zuiverheid waarmee deze foto werd genomen maakt de foto voor mij wonderlijk mooi.

    Witje100 wist bracht een erg verzorgde en goed uitgewerkt origineel idee. Dus zeker een wel verdiende derde plaats.

    Al behaalde Superhendrik slechts de veertigste plaats toch wil ik deze deelnemer feliciteren met zijn foto. Oorspronkelijk twijfelde ik of ik deze kleurige patronen foto al dan niet zou moeten weigeren. Weigeren op basis van al dan niet bewerkt.

    Gelukkig schrijf ik altijd bij twijfel de deelnemer aan met het verzoek mij uit te leggen hoe de foto is tot stand gekomen. Superhendrik gaf een logische uitleg waardoor ik alleen maar bewondering en respect kon hebben voor het resultaat van deze foto. Hoe deze experimentele foto tot stand ik gekomen, is niet aan mij om hier de uitleg en het geheim prijs te geven. Wie weet, geeft superhendrik als men het hem raagt, in het forum meer uitleg hoe de foto werd gemaakt.

    Besluit, voor mij had deze foto wel hoger in de rangschikking mogen voorkomen.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: proficiat dmiddern

    proficiat ook van deze kant met je behaalde overwinning
    ook aan andere twee van de top drie dare2fly en witje100 en de rest van de top twaalf
    ook aan alle andere die meededen
    op naar de vlogende met een duik in ons keukenmateriaal
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: proficiat dmiddern

      ook van mij een dikke proficiat en aan allen die mij toch eentjes hebben gegeven. In totaal vijf
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #4
        Re: proficiat dmiddern

        Van Harte al was voor mij 1 2 en 2 1.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: proficiat dmiddern

          Van mij ook een vanharte proficiat aan dmiddern met een voorbeeld van hoe je van een saai voorwerp (electriciteitsmast) toch een mooie foto kan maken, Ook aan Dare2fly die willicht de mooiste WC's van Belgie vastlegde, (al kan een goeie fotograaf soms zaken mooier weergeven dan ze zijn) En aan witje 100 die toch zijn vingers niet verbrand heeft met het insturen van deze foto. Ook aan de top 12 want het was terug een sterke maand vond ik, en...terug veel deelnemers. Dus allemaal terug meedoen hé!.

          Mijn speciale vermelding gaat naar de foto van tantine en aan Jan DB die voor mij een goed voorbeeld brachten van wat een pantronenfoto eigenlijk is en dit voor mij ook mooi uitwerkten.

          Het wordt voor mij even afkicken om eens niet vooraan te zitten in de uitslag , maar ik had het eigenlijk ook niet verwacht. Ik had te weinig tijd om hetgeen ik in gedachten had uit te voeren, en zoals eerder al gezegd ga ik er dit jaar ook wat minder tijd insteken. Ben nu ook bezig met andere zaken in de fotografie (analoog).
          En toch merk ik iets merkwaardigs....voor de eerste keer sedert lange tijd heb ik geen ééntjes en tweetjes .

          Op naar de keuken...maar dit is niet zo ver.
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

          Comment


          • #6
            Re: proficiat dmiddern

            Proficiat dmiddern
            En ook aan den top 12, eigenlijk ook aan iedereen die meegedaan heeft aan deze challenge, want der zaten weer schoontjes tussen

            Tja en die eentjes, dat zijn maar flauwerikken hoor die zo'n scores geven
            Grts Maddy
            zero

            Comment


            • #7
              Re: proficiat dmiddern

              Al behaalde Superhendrik slechts de veertigste plaats toch wil ik deze deelnemer feliciteren met zijn foto. Oorspronkelijk twijfelde ik of ik deze kleurige patronen foto al dan niet zou moeten weigeren. Weigeren op basis van al dan niet bewerkt.
              Gelukkig schrijf ik altijd bij twijfel de deelnemer aan met het verzoek mij uit te leggen hoe de foto is tot stand gekomen. Superhendrik gaf een logische uitleg waardoor ik alleen maar bewondering en respect kon hebben voor het resultaat van deze foto. Hoe deze experimentele foto tot stand ik gekomen, is niet aan mij om hier de uitleg en het geheim prijs te geven. Wie weet, geeft superhendrik als men het hem raagt, in het forum meer uitleg hoe de foto werd gemaakt.
              Besluit, voor mij had deze foto wel hoger in de rangschikking mogen voorkomen.
              [IMG][/IMG]

              Vooreerst een dikke proficiat aan alle inzenders. Stuk voor stuk mooie foto's. Niet altijd mijn smaak, maar dat is een persoonlijke kwestie nietwaar. Alleen al de moeite doen om een foto in te zenden vind ik super.
              Merci Spooky, voor de felicitatie. Zelf vond ik niet zo bijzonder omdat de scherpte niet helemaal goed zat. Maar goed, heb toch maar ingezonden.
              Hoe de foto tot stand is gekomen? Simpel : via Google (zoekterm fractals maken)
              Een forum over experimentjes gaf de idee. Het gaat als volgt. Stop een DVD of CD voor 5 seconden in de magnetron op volle kracht. Niet bang zijn, hij gaat daarvan niet kapot. Oftewel doe je dit experimentje bij de buren... Enkel het geurtje dat eruit komt, is niet zo bijzonder... Trouwens, het spektakel dat vanachter het magnetron-glas te zien is, is ook niet mis.
              Door het kapotbranden gaan er fractals ontstaan. De "ge-accidenteerde CD" heb ik gewoon voor het raam gezet en met macro gefotografeerd. Voilà, simpel.


              Trouwens, door al dat opzoekwerk over fractals, ben ik gefascineerd geraakt. Ik wil die zelf ook wel eens maken. Kan je dat met Photoshop? Er bestaan sites, zoals Ultra Fractal, waar je een programma kunt downloaden maar het is nogal ingewikkeld vind ik.
              En vermits ik geen wiskundige ben...
              Beste groeten
              Hendrik
              Last edited by superhendrik; 1 maart 2011, 15:47.

              Comment


              • #8
                Re: proficiat dmiddern

                Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                ...........
                Op naar de keuken...maar dit is niet zo ver.
                jij was toch een nieuwe keuken aan het plaatsen dacht ik vorig jaar

                dus zullen er best wel veel nieuwe spullen tussen zitten die je creatieviteit kunnen aanspreken
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: proficiat dmiddern

                  Oorspronkelijk geplaatst door superhendrik Bekijk bericht
                  [IMG][/IMG]

                  Vooreerst een dikke proficiat aan alle inzenders. Stuk voor stuk mooie foto's. Niet altijd mijn smaak, maar dat is een persoonlijke kwestie nietwaar. Alleen al de moeite doen om een foto in te zenden vind ik super.
                  Merci Spooky, voor de felicitatie. Zelf vond ik niet zo bijzonder omdat de scherpte niet helemaal goed zat. Maar goed, heb toch maar ingezonden.
                  Hoe de foto tot stand is gekomen? Simpel : via Google (zoekterm fractals maken)
                  Een forum over experimentjes gaf de idee. Het gaat als volgt. Stop een DVD of CD voor 5 seconden in de magnetron op volle kracht. Niet bang zijn, hij gaat daarvan niet kapot. Oftewel doe je dit experimentje bij de buren... Enkel het geurtje dat eruit komt, is niet zo bijzonder... Trouwens, het spektakel dat vanachter het magnetron-glas te zien is, is ook niet mis.
                  Door het kapotbranden gaan er fractals ontstaan. De "ge-accidenteerde CD" heb ik gewoon voor het raam gezet en met macro gefotografeerd. Voilà, simpel.


                  Trouwens, door al dat opzoekwerk over fractals, ben ik gefascineerd geraakt. Ik wil die zelf ook wel eens maken. Kan je dat met Photoshop? Er bestaan sites, zoals Ultra Fractal, waar je een programma kunt downloaden maar het is nogal ingewikkeld vind ik.
                  En vermits ik geen wiskundige ben...
                  Beste groeten
                  Hendrik
                  't is Super , superhendrik

                  ( amaai uwe microgolf )

                  Grts Maddy
                  zero

                  Comment


                  • #10
                    Re: proficiat dmiddern

                    Gefeliciteerd dmiddern met je winnende ('echte' ) patronen

                    @erven : ik heb verschillende malen de namen op de eerste blz herlezen maar je naam bleek effectief te ontbreken... en toen ik je foto zag dacht ik : oei, dat is idd niet het gebruikelijke Erven-niveau...

                    @superhendrik : misschien ben je iets met dit :


                    maar het zijn geen echte...

                    Ben zelf best tevreden met mijn zesde plaats, en zeker met het gemiddelde 7.11, dat is evenveel als de winnaar van vorige maand...
                    Maar ik had de foto misschien beter pas deze maand gemaakt...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: proficiat dmiddern

                      proficiat dmiddern, je hebt hier echt een toppper van een foto neergezet , ook witje100 had een foto waarvan je al van in het begin kon zeggen dat hij hoog ging scoren.
                      Zelf ben ik heel tevreden met mijn behaalde 2de plaats, dit had ik zelf niet verwacht vermits er weer echte pareltjes tussen zaten.
                      Om mijn eigen foto niet te benadelen heb ik deze Challenge bewust niet gereageerd op een aantal vragen/opmerkingen.

                      @ Chicane: de locatie is C-Mine in Genk

                      @Rvanrijm & Erven: jullie hadden beiden gelijk ! de foto was nog beter tot zijn recht gekomen als ik het bovenste gedeelte van de foto had weggelaten, maar omdat ik weet dat er zijn die dat herposters slechte punten geven, heb ik dit niet gedaan

                      @Laura111: Een lager standpunt zou hier niet goed tot zijn recht gekomen zijn vermits je dan nog meer lensvervorming krijgt! ik heb hier voor bewust voor een camerastandpunt gekozen dat het minst vervorming gaf ( en nog zie je het inderdaad een beetje aan de tegels onderaan) en die vloer....tja die is daar gewoon zo zuiver....ik zou zeggen we spreken eens af en ik laat het je zien of geef me je e-male adres en ik stuur je het origineel

                      @Dirkfotografie: als ik voor een portretstand zou gekozen hebben dan had ik een keuze moeten maken tussen de deuren en de toiletten waardoor de foto in kracht zou verliezen
                      Mijn Fanpagina
                      Mijn website
                      Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

                      Comment


                      • #12
                        Re: proficiat dmiddern

                        dank u wel iedereen... ik ben er eigenlijk wel fier op dat ik eens heb kunnen winnen :-)
                        Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan om mijn granaatappel foto weg te gooien en de elektriciteitsmast erop te zetten. Ik vind het ook tof dat er zoveel mensen meegedaan hebben want er zitten inderdaad veel mooie dingen tussen. In mijn eigen rankschikking had ik rooman en dirkfotografie helemaal bovenaan gezet samen met de anderen van de top 12. Dus ook van harte proficiat aan hen !!!

                        Als ik mijn eigen parcours hier bekijk moet ik wel toegeven dat je bijleert op BD. Niet altijd rechtstreeks door de commentaren, maar door het behaalde resultaat en de foto's van anderen die wél goede punten kregen. Ook al blijf ik het moeilijk vinden om het onderwerp al heel goed te kiezen.

                        Voor degene die de opmerking gaven dat mijn foto niet 100% symmetrisch was [hetgeen ik zelf ook had opgemerkt]. Bedankt voor de tips om hem links te croppen, maar het lost niets op eigenlijk. Hij komt nog meer uit de haak te zitten. De punt van de mast zou midden in de foto moeten zitten en dat is voor 99% het geval. Het grote probleem van foute symmetrie is te zien in hoe de top zich verhoudt tov het middenste vierkant. Dat zit links onderaan (als ik overdrijf), dus ik mocht doen wat ik wou, symmetrie was onmogelijk geworden. Vandaar dat ik er afgebleven ben en hoopte dat de mensen het me zouden vergeven, en behalve drie deelnemers is dat ook het geval geweest.

                        Voor volgende maand heb ik wel enkele goede ideeen, nu nog de vraag of ik de tijd/middelen/moed vind om het in elkaar te boksen en de capaciteit heb om het mooi vast te leggen.

                        Alvast bedankt aan iedereen en op naar de keuken (een herhaling van André Kertesz zijn vork zal nu wel minder punten oogsten dan in 1928 waarschijnlijk, maar we gaan toch ons best doen :-)
                        groetjes
                        Derry

                        ps; en dit komt pas héél amateuristisch over, maar ik dacht dat je de foto afgeprint kreeg als je wint; moet ik hiervoor nog iets doen?
                        Last edited by dmiddern; 1 maart 2011, 20:00.
                        http://www.pixel7.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: proficiat dmiddern

                          Oorspronkelijk geplaatst door dmiddern Bekijk bericht
                          ps; en dit komt pas héél amateuristisch over, maar ik dacht dat je de foto afgeprint kreeg als je wint; moet ik hiervoor nog iets doen?
                          Gewoon even contact opnemen met spooky.
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: proficiat dmiddern

                            Ja hoor dmiddern als winnaar heb je inderdaad recht op een mooie uitprint.

                            Mijn mail bericht en Pm - bericht zijn reeds naar U verstuurt met meet uitleg.

                            Bedankt Superhendrik voor de relaas welke je geeft op je voor mij toch wel spectaculaire foto.

                            De vervelende eentjes gevers zijn gekend (de namen zijn genoteerd). Ik hoop dat zij voor de volgende Challenge meer op een waardige manier punten toekennen aan de inzendingen.

                            Indien dezelfde deelnemers dit gedrag blijven aanhouden neem ik volgende maand passende maar harde maatregelen.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: proficiat dmiddern

                              @filippo : bedankt, ga ze toch maar eens proberen en daarna ... wiskunde studeren
                              @Maddy : microgolf leeft nog

                              Comment

                              Working...
                              X