Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

    Afgelopen zaterdag ben ik in een vrij absurde situatie terecht gekomen. Ik liep met mijn vriendin rond in een grote multimediawinkel, wanneer ik langs de foto-afdeling passeer zie ik tot mijn grote verbazing één van mijn eigen foto's in een slideshow. Dit ter promotie van één of ander image-tank apparaatje:





    Dit terwijl de creative commons licentie op mijn flickr site duidelijk stelt dat mijn foto's enkel voor niet-commerciële toepassingen en onder voorwaarde van naamsvermelding mogen gebruikt worden.

    Dus, hou jullie ogen open als je nog eens in een grote multimediawinkel rondwandelt. Misschien vind je je eigen werk wel terug
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

  • #2
    Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

    heb je ze er al mee geconfronteerd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

      Neen, nog niet. Ik twijfel nog hoe ik het ga aanpakken. Op zich til ik er niet zwaar aan, maar een winkelketen die zich als "cultuurminnend" profileert zou toch beter moeten weten dan zomaar links en rechts foto's van het net te plukken. Het zou me niet verbazen als de andere foto's in de slideshow ook zomaar van het net geplukt zijn.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

        Ik zie commercieel werk als drukwerk/flyers/website/etc. Presentatie van foto's.. nja (oké mss mocht er sowieso een naamvermelding bij maar persoonlijk zou ik er niet zwaar aan tillen. Tenzij ik hun toch wel even met hun neus op de feiten wil drukken)
        Andy Lemaire

        andylemaire.be

        Comment


        • #5
          Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

          Ze zullen zonder mijn foto's niet minder verdienen, dat is waar
          Maar zoals gezegd, het is toch niet volgens de regels van het spel.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

            Gewoon een cadeautje uit de winkel halen ter waarde van wat je denkt dat de foto waard is.

            Als je aan de kassa komt gewoon doorlopen, dan ga je normaliter de kans krijgen om het aan de directie uit te leggen
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

              Bezorg hen dezelfde foto maar met vermelding van je website op, vraag aan de kerel van de multimediaafdeling om de foto te vervangen, hij zal dit wel willen doen en je hebt gratis reclame
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                Ja, ik was in die richting aan het denken
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                  Presentatie van foto's.. nja (oké mss mocht er sowieso een naamvermelding bij maar persoonlijk zou ik er niet zwaar aan tillen.
                  Dat is nog altijd schending op het auteursrecht.
                  Alle vormen van kopie vallen onder het reproductierecht: definitieve of tijdelijke kopieën, volledige of gedeeltelijke kopieën (behalve bij toepassing van een uitzondering zoals bijv. het citaatrecht of de reprografie), kopieën gemaakt om te verkopen of uit te delen, kopieën gemaakt voor een derde of voor zichzelf (behalve bij toepassing van de uitzondering van de privékopie).
                  De toestemming van de houders van het auteursrecht is noodzakelijk om een identieke reproductie te mogen maken, wat ook het medium is waarop deze reproductie wordt gemaakt.
                  Als iedereen zomaar van iedereen iets steelt zijn we er goed aan toe, jaja dit is diefstal.
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                    t kot in de fik steken (spreekwoordelijk he)
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Ja, ik was in die richting aan het denken
                      of vraag zo,n ding, waar ze reclame mee maken.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                        gewoon factuurtje sturen met de bedragen volgens sofam.
                        Weigeren kunnen ze in principe niet want je hebt een foto van hun schending en als ze betaald hebben gaan ze hem ni meer weg halen want het heeft hen geld gekost.
                        enkel dan nog naamsvermelding en tis oke.
                        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Ze zullen zonder mijn foto's niet minder verdienen, dat is waar
                          Maar zoals gezegd, het is toch niet volgens de regels van het spel.
                          misschien eens goed lezen wat er op Flikr staat alvorens daar een foto te posten.


                          daar staat dat je al je rechten weggeeft aan iedere gebruiker van Flickr, Dus als ik daar lid wordt mag ik gewoonweg de foto's van anderen eraf halen, bewerken, verkopen, of ze op mijn eigen profiel zetten.......
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                            Wil je zoiets niet voorhebben, blijf dan weg met je foto's van site's zoals Flikr, Facebook, Picasa, ook hier en noem maar op, post alleen wat geen schade aan je privé kan teweegbrengen.

                            Je zou eigenlijk fier moeten zijn dat ze je werk willen gebruiken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een eigen foto tegenkomen tijdens het winkelen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                              ... daar staat dat je al je rechten weggeeft aan iedere gebruiker van Flickr, Dus als ik daar lid wordt mag ik gewoonweg de foto's van anderen eraf halen, bewerken, verkopen, of ze op mijn eigen profiel zetten.
                              Verbeter me gerust als ik fout ben, maar ik vind op de F.A.Q. van flickr het volgende wat m.i. het tegendeel bewijst:

                              In most parts of the world, including the U.S., Canada, EU countries, and Japan, you are automatically granted copyrights to your photos.

                              [...]

                              If you see your work in someone else's photostream, please submit a Notice of Infringement to the Yahoo! Copyright Team.
                              Daarnaast geeft flickr de mogelijkheid om uitdrukkelijk te vermelden dat je de "Creative Commons-licentie" gebruikt indien je dat wenst, wat ik dus doe. Naast elke foto staat deze licentie, die per foto individueel aan te passen is.
                              Maar ik gebruik de volgende: Attribution, Noncommercial, No Derivative Works. Daar staat uitdrukkelijk vermeld dat commercieel gebruik niet toegestaan is, en dat er moet verwezen worden naar de auteur.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Je zou eigenlijk fier moeten zijn dat ze je werk willen gebruiken.
                              Natuurlijk is zoiets wel strelend voor het ego
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X