Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

    In het kader van een opdracht bij de fotografiecursus die ik volg, ben ik op zoek
    naar een plek vanwaaruit er op 1 standpunt zicht is op 3 verschillende types landschap :
    natuurlandschap, stedelijk landschap én industrieel landschap (onze lerares houdt van uitdagingen )
    Bedoeling is eerst een filmpje maken, en dan aan de slag om mooie landschapsfotos te maken van wat te zien is op het filmpje.
    Wie kent zo n plekjes, in Oost of West Vlaanderen ? Alle tips zijn méér dan welkom !

    Laurence

  • #2
    Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

    AZ Sint-Jan in (Sint-Pieters) Brugge
    Zicht op Stad Brugge
    Zicht op Waggelwater industrie domein (meer kantoren)
    Zicht op Pathoeke industrie terrein (Zwaardere industrie)
    Zicht op landerijen
    (Bij mooi weer ook nog Zeebrugge achterhaven te zien)
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

      [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets te maken heeft met het tijdschrift Shoot.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

        Vanuit richting Bredene en de duinen of het strand over de haven heen richting stad Oostende
        Nikon D90 - Nikor 18-105 VR

        Comment


        • #5
          Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

          haven zeebrugge vanop het strand :
          haven = industrie
          zee = natuur
          kustlijn (dijk) = stedelijk

          Comment


          • #6
            Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
            AZ Sint-Jan in (Sint-Pieters) Brugge
            Zicht op Stad Brugge
            Zicht op Waggelwater industrie domein (meer kantoren)
            Zicht op Pathoeke industrie terrein (Zwaardere industrie)
            Zicht op landerijen
            (Bij mooi weer ook nog Zeebrugge achterhaven te zien)
            Jij kent ook alle mooie plekjes in ons geliefde Brugge.

            Comment


            • #7
              Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

              alvast hartelijk dank voor de reakties ! ik ga die paar plekjes alvast eens gaan bekijken, en dan wachten op het goede licht :-) ... en wanneer de foto's gemaakt zijn, komen ze hier op het forum terecht, onder landschapsfotografie ...
              alle nieuwe tips zijn nog altijd welkom !

              Comment


              • #8
                Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

                Wat een opdracht! Hoop dat ik zoiets niet moet doen.
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                Comment


                • #9
                  Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

                  Zeebrugge was ook al mijn eerste gedacht voor die oefening.
                  Is best dat je naar Heist/Duinbergen gaat dan en daar vanop het strand werkt
                  In Duinbergen kan je van op een "heuveltje" werken daar waar de surfers zitten.
                  In Heist kan je van op de voetgangersbrug werken om een mooi panorama te maken.


                  Aan het AZsintjan in brugge is ook mooi, maar daar zou je dan op de autostrade moeten staan om je panorama rond te krijgen en denk nie da da mooi zal zijn met die autostrade er op.

                  Maar ook de achterhaven van zeebrugge daar loopt een nieuwe baan richting dudzele.
                  En van de brug kan je je mss een stukje wagen in het "havengebied" richting brugge (waar geen controle is) daar kan je de achterkant van de energiecentrale zien + windmolens, de vaart, en aan de ander kant dudzeledorp en scheefweg heb je nog een mooi landschap met een oude boerderij op ook.

                  Naargja, denk dat vlaanderen wel vol staat van die combos zeker

                  Ook denk ik aan roeselare haven bv, is ook wel mooi daar. Richting station is daar een mooie voetgangersbrug ook die zeer mooi is bij nacht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

                    Uiteindelijk is het het jaagpad langs de Schelde in Escanaffles geworden, vlakbij huis en dus ben ik er meerdere keren heen kunnen gaan, wat alleszins een pluspunt was ... heb er een hele serie foto's gemaakt. Het resultaat van mijn noeste arbeid is te bewonderen op deze link




                    Met dank voor elke inbreng hier !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een opdracht met wat zoekwerk, wie kan helpen ?

                      heb je foto's bekeken.
                      op enkele zie je duidelijk tonvormige lensvertekening.
                      valt te corrigeren met PS.
                      Kon je niet kiezen tussen kleur of zwartwit?

                      bedankt voor de follow-up.

                      Comment

                      Working...
                      X