Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex locaties ergernis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex locaties ergernis

    Dit moet me toch even van het hart.
    Mensen vragen naar locaties van verlaten gebouwen/sites en ik stuur een pm met een lijstje én een vraag om evt een andere locatie te delen. Waarom ook niet ? Al die geheimzinnigheid rond locaties vind ik redelijk onzinnig.
    Dus, ik stuur een pm met een vraag en dan gebeurt er .....niets meer.
    Een week, 2 weken, 3 weken, ....niets. Terwijl TS's toch actief zijn op het forum.
    Is het teveel gevraagd om even een berichtje terug te sturen met een simpel "bedankt" of overdrijf ik ?
    Waar is de elementaire beleefdheid gebleven ?

    peter
    www.peterlaurent.be

  • #2
    Re: Urbex locaties ergernis

    Ik quote mijn eigen PM

    Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire
    Ik wil zéker niet beleefd zijn, maar ik zal het eens bekijken alvast bedankt!
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

    Comment


    • #3
      Re: Urbex locaties ergernis

      "Ik wil zeker niet beleefd zijn" is nu niet direct een positieve opener.
      Ik viseer niemand speciaal, er zijn meerdere BD leden die zich aangesproken mogen voelen.

      peter
      www.peterlaurent.be

      Comment


      • #4
        Re: Urbex locaties ergernis

        Waar is de elementaire beleefdheid gebleven ?
        Ik geef u groot gelijk Peter.

        Heb het zelf ook al meegemaakt.
        Iemand vroeg wat hij best als fotografie-opleiding zou volgen.
        In een pm heb ik hem een vergelijking gemaakt van de twee opleidingen die ik heb gevolgd, met pro's en contra's.
        denk je dat ik een kleine dank u kreeg?
        niks daarvan.
        topicstarter is nochtans tot op de dag van vandaag gewoon actief op het forum.
        spreekt vanzelf dat ik geen comments meer schrijf bij zijn foto's.
        een beetje parels voor de zwijnen gaan gooien zeker.

        Comment


        • #5
          Re: Urbex locaties ergernis

          Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
          Waar is de elementaire beleefdheid gebleven ?
          Dit zie ik al jaren beetje bij beetje verdwijnen, tesamen met respect.
          Eigenlijk mogen we eerbied ook al in dezelfde zin noemen.

          We leven meer en meer in een egocentrische maatschappij met een krijg-mentaliteit.
          Het is voor velen normaal geworden dat ze alles zomaar krijgen, een bedankje is al teveel, laat staan ooit eens een wederdienst (die ook niks kost)

          Het is een spijtige evolutie en ook ik ben al meermaals op die manier ontgoocheld. Bijna zou ik het laten om mensen nog advies te geven, hulp te bieden of wat dan ook,....maar dan denk ik telkens weer dat ik dan ook meehelp aan zo'n maatschappij waar niks meer kan als vriendendienst. Ik ben nu gewoon selectiever geworden, kritischer en probeer me minder ontgoocheld te voelen wanneer het dan toch weer gebeurt. (Op BD zet ik ze gewoon op de negeerlijst)

          De echte fotografenspirit in urbex, macro,...etc gaat ook meer en meer verloren. Zoals velen heb ik altijd de regel gerespecteer: 'laat enkel voetstappen achter, en neem enkel fotos'. Nu zie ik er meer aan de slag een lokatie verder te slopen of 'her in te richten' om toch maar een goeie foto te kunnen maken. (Die dan meestal volgens mijn eigen maatstaven en normen qua techniciteit en kunst helemaal niet geslaagd zijn, maar de locatie heeft weer eens extra schade opgelopen). Iedem in macro fotografie buiten; takken die afgebroken worden omdat ze in de BG storen, insecten die met koudespray bewerkt worden opdat ze niet zouden veroeren tijdens het nemen van de foto,....etc. Kan nog tientallen voorbeelden geven van wat ik de laatste jaren al allemaal gezien heb, wat vroeger niet of toch veel minder gebeurde.
          Als die mensen al geen respect hebben voor hun omgeving in het algemeen, dit ter streling van hun eigen ego, hoe kunnen ze dan respect hebben tegenover de medemens? dus wat zouden ze dan ook elementaire beleefdheid hanteren.
          De maatschappij verlouderd, maar Peter, laat je niet meeslepen, er zijn nog genoeg mensen die het wel goed menen.
          Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Urbex locaties ergernis

            als open source softwaregebruiker ben ik van mening dat kennis maar zin heeft als ze gedeeld wordt. Een heel kleine moeite om een lijstje met locaties terug te sturen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Urbex locaties ergernis

              ik merk het inderdaad ook steeds meer en meer. De IK maatschappij die z'n opmars blijft nemen. En dingen die je voor een ander doet worden als vanzelfsprekend gezien.

              Het zou natuurlijk kunnen dat de andere persoon nog geen locatie kent maar dan nog kan er toch een welgemeende dank u vanaf mag in aannemen.
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: Urbex locaties ergernis

                Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                ....... (Op BD zet ik ze gewoon op de negeerlijst)
                Me to.....maar niet meteen hoor!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex locaties ergernis

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Me to.....maar niet meteen hoor!
                  Ik ook niet hoor, maar de volhouders in het 'kwade' komen er uiteindelijk wel op.
                  Er zijn genoeg momenten waarop iets onbewust fout kan lopen, dus eerst wat krediet geven
                  Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex locaties ergernis

                    Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                    Dit zie ik al jaren beetje bij beetje verdwijnen, tesamen met respect.
                    Eigenlijk mogen we eerbied ook al in dezelfde zin noemen.

                    We leven meer en meer in een egocentrische maatschappij met een krijg-mentaliteit.
                    Het is voor velen normaal geworden dat ze alles zomaar krijgen, een bedankje is al teveel, laat staan ooit eens een wederdienst (die ook niks kost)

                    Het is een spijtige evolutie en ook ik ben al meermaals op die manier ontgoocheld. Bijna zou ik het laten om mensen nog advies te geven, hulp te bieden of wat dan ook,....maar dan denk ik telkens weer dat ik dan ook meehelp aan zo'n maatschappij waar niks meer kan als vriendendienst. Ik ben nu gewoon selectiever geworden, kritischer en probeer me minder ontgoocheld te voelen wanneer het dan toch weer gebeurt. (Op BD zet ik ze gewoon op de negeerlijst)

                    De echte fotografenspirit in urbex, macro,...etc gaat ook meer en meer verloren. Zoals velen heb ik altijd de regel gerespecteer: 'laat enkel voetstappen achter, en neem enkel fotos'. Nu zie ik er meer aan de slag een lokatie verder te slopen of 'her in te richten' om toch maar een goeie foto te kunnen maken. (Die dan meestal volgens mijn eigen maatstaven en normen qua techniciteit en kunst helemaal niet geslaagd zijn, maar de locatie heeft weer eens extra schade opgelopen). Iedem in macro fotografie buiten; takken die afgebroken worden omdat ze in de BG storen, insecten die met koudespray bewerkt worden opdat ze niet zouden veroeren tijdens het nemen van de foto,....etc. Kan nog tientallen voorbeelden geven van wat ik de laatste jaren al allemaal gezien heb, wat vroeger niet of toch veel minder gebeurde.
                    Als die mensen al geen respect hebben voor hun omgeving in het algemeen, dit ter streling van hun eigen ego, hoe kunnen ze dan respect hebben tegenover de medemens? dus wat zouden ze dan ook elementaire beleefdheid hanteren.
                    De maatschappij verlouderd, maar Peter, laat je niet meeslepen, er zijn nog genoeg mensen die het wel goed menen.
                    Beleefdheid is idd een belangrijk gegeven tussen mensen, maar sommigen lijken zich dat idd niet aan te trekken spijtig genoeg!

                    wat betreft "urbex locaties" delen, wel dit gebeurt ook steeds minder voor de redenen die je zelf al aan haalt.
                    toen ik 17 jaar geleden startte met dit soort fotografie waren we met slechts een paar mensen in België die dit soort fotografie bedreven.
                    Toen vertrok je 's morgens met twee locaties in je zak en je fotografeerde de hele dag.
                    tegenwoordig moet je bijna met 20 back-up locaties vertrekken om er twee of drie te kunnen shooten.
                    dit is vooral te wijten aan de grote massa die nu ook dit soort fotografie bedrijven, ondertussen is het geen hobby meer maar eerder een HYPE.
                    dit met alle gevolgen vandien, het raakt meer bekend, gevolg bewaking van zulke locaties wordt opgevoerd, locaties worden beter afgesloten en met recht uiteraard.
                    Zaken op de locaties verdwijnen zelfs, en nee het zijn niet alleen dieven maar ook "fotografen souvenir jagers" die dingen mee naar huis sleuren.

                    dat is dan ook één van de redenen dat oude rotten niet meer zo spontaan locaties delen.
                    wat uiteraard niet wil zeggen dat elementaire beleefdheid uit de wereld moet zijn.

                    vriendelijke groeten,
                    Jos
                    Visit: http://forum.belgiumdigital.com/f10/...ge-470563.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex locaties ergernis

                      ik denk dat er ook een aantal met een klein pietje tussen zitten (excusez les mots) die bang zijn dat iemand op 'hun' locatie een betere foto gaat maken dan zij deden.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex locaties ergernis

                        Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
                        "Ik wil zeker niet beleefd zijn" is nu niet direct een positieve opener.
                        Ik viseer niemand speciaal, er zijn meerdere BD leden die zich aangesproken mogen voelen.

                        peter
                        Dat was dan een typo..
                        Andy Lemaire

                        andylemaire.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex locaties ergernis

                          Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
                          Waar is de elementaire beleefdheid gebleven ?

                          peter
                          Peter, lig jij daar nu nog van wakker
                          "elementaire beleefdheid"...menigeen kent het niet (meer)...
                          en dit geldt niet alleen op dit forum...

                          Zelf gaf ik al veel tips en lokaties door via PM...reakties hiervan moet ik nog altijd krijgen...
                          "ne merci kan er niet meer vanaf"

                          Anderzijds zijn er hier op dit forum toch nog eerljke en vriendelijke mensen...
                          én uiterst beleefd !

                          Zo zie je maar...

                          Roland

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex locaties ergernis

                            Aan de reacties te zien ben ik kennelijk niet de enige die zich aan dergelijk gedrag ergert.
                            Afin, ik moest dit even kwijt, ik ga er verder mijn slaap niet voor laten hoor.
                            Iedereen bedankt voor de posts.

                            peter
                            www.peterlaurent.be

                            Comment

                            Working...
                            X