Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 nikon of lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 nikon of lenzen

    hallo iedereen,

    ik zit al enkele weken met een hersenbreker. body vervangen van een D3000 naar een D7000 of wat objectieven bijkoop voor de kostprijs van een D7000? ik beschik reeds over een 50mm f1.8, 18-55mm, en een 55-200mm objectief. ik zou graag naar 300mm gaan maar men heeft mij al gezegd dat dit ten opzichte van een 200mm niet zo'n enorm verschil geeft.

    ik zou graag van jullie eens weten of jullie zouden gaan voor de body upgrade of de lenzen optie (budget +/- €1200)

    had ook al gedacht aan de volgende optie:

    alleen spijtig dat het bereik van de lens binnen mijn huidige lenzen valt

    maar ik ga aan jullie het woord geven, alvast bedankt

    PS: er is geen haast bij ik heb nog veel tijd voor mijn aankoop zal gebeuren
    https://www.facebook.com/SimplyMyPhotography
    nikon D7100&D90 / 18-105mm nikkor / 50mm f1.8 nikkor /
    70-200mm f2.8 sigma / 40mm nikkor macro / flits etc....

  • #2
    Re: D7000 nikon of lenzen

    Wel jammer dat je geen reacties gekregen hebt, ik zit met een soortgelijk dilema en kwam dit draadje tegen toen ik de zoekfunctie gebruikte.
    Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

    Comment


    • #3
      Re: D7000 nikon of lenzen

      Het hangt er maar van af wat je zelf wil. Wil je meer megapixels, hogere ISO en autofocus op AF-D lenzen koop de D7000. Wil je enkel meer bereik of meer lichtsterke lenzen (en minder DoF), koop een nieuwe lens. Wil je fotograferen, hou gewoon je huidige camera en lenzen, neem verlof en trek erop uit.

      Verschil tussen 200 en 300mm is een factor 1.5. Dit wil dus zeggen dat je een 2/3 crop moet maken uit een beeld op 200mm om dezelfde beeldhoek te krijgen: van je 10 MP hou je dan 4.5 MP over (genoeg voor een A4'tje). Als je 4 MP als ondergrens neemt, wil dat zeggen dat je met een D7000 kunt croppen tot het equivalent van 400mm.

      Volgende simulator geeft visueel weer wat het verschil van brandpunt geeft.


      Mij lijkt het dus kost-efficienter om gewoon de nikon 70-300 te halen voor bereik

      Comment


      • #4
        Re: D7000 nikon of lenzen

        Ik zou voor betere lenzen gaan, denk dat die een groter verschil gaan maken in kwaliteit van je fotos dan een upgrade van de body.
        Tenzij je je aan bepaalde dingen in je huidige body ergert (ruis/iso, ontbrekende functies zoals bracketing, ..) die je echt mist ? Maar blijkbaar niet want anders zou je het vermelden?

        Ik heb de Nikkor 70-300vr en dat is een aanrader. Hele scherpe lens.
        200 - 300mm is niet zo'n enorm verschil, tenzij je het nodig hebt natuurlijk. Wil je vogels oid gaan fotograferen dan komt die extra 100mm wel van pas.

        Heb daarnaast een 18-105vr en dat is mijn wandellens. Ook een hele goede, maar niet iets dat ik je zou aanraden om je huidige zoomlenzen voor te vervangen.
        Tenzij jij nu vaak tegenkomt dat je 55mm nog niet tele genoeg is - 18-105 is echt wel een leuk bereik om te hebben zonder lenzen te hoeven wisselen.
        Alleen jij weet wat je fotografeert en welk bereik je het meeste nodig hebt.

        Heb onlangs de Tamron 17-50 2.8 bij gekocht omdat ik een scherpe lichtsterke lens wilde. Heb geen primes zoals jij. Met die Tamron ben ik wel blij
        De 18-105 blijft als wandellens dienen (uitstapjes met de familie want die heeft VR, en 50mm is niet altijd voldoende tele), de Tamron gebruik ik voor productfotografie, waar VR niet belangrijk is (gebruik meestal statief) maar wel de mindere dof en scherpte..
        Last edited by flipperkast; 28 april 2011, 09:33.
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: D7000 nikon of lenzen

          persoonlijk vind ik dat je meer plezier hebt aan een nieuwe body dan aan een nieuwe lens...
          Een nieuwe (betere) lens zal je natuurlijk ook nieuwe mogelijkheden bieden, doch de overstap van D3000 naar D7000 is volgens mij interessanter... Vooral op ISO gebied en gebruiksgemak. Verkoop dan je D3000 samen met de 55-200 en ga op zoek naar een tweedehandse 70-300mm VR...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: D7000 nikon of lenzen

            moest het van D90 naar D7000 gaan, dan zou ik lenzen zeggen. In dit geval denk ik dat je aan die D7000 veel meer plezier zal hebben.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: D7000 nikon of lenzen

              gezien je budget zou ik kiezen voor de D7000 incl de Tamron 17-50 2.8 non VC.
              Die zoomlens kan je later nog altijd vervangen.
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #8
                Re: D7000 nikon of lenzen

                even een vraagje: waarom zonder VC?

                tenzij je constant op statief fotografeert, is VC toch handig?
                Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 nikon of lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                  even een vraagje: waarom zonder VC?

                  tenzij je constant op statief fotografeert, is VC toch handig?
                  De non-vc schijnt scherper te zijn.
                  Ik kan het je volgende week vertellen, dan ben ik terug in Nederland alwaar een leuk pakketje staat te wachten
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment

                  Working...
                  X