Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

    Beste allemaal,

    Weet iemand misschien een goede plek voor wissellijsten met een verhouding van 1:1.5? En dan met een minimum grootte van 30x45.
    Eigenlijk zoek ik iets in de prijs-range van Ikea, want ik blijf een arme student, maar daar en in de meeste andere winkels waar ik ben geweest hebben ze niets met die verhouding. Heeft iemand enig idee hoe dat komt? Heeft dat iets met een oud formaat van foto's te maken? De foto's uit mijn Nikon hebben in ieder geval bovenstaande verhouding. Tenminste, voor zover ik weet.

    Tot nu toe ben ik DIT tegengekomen. Dat is natuurlijk erg goedkoop. Maar eerlijk gezegd ben ik ook ruimschoots tevreden met een simpele kartonnen/plastic lijst zoals DIT.

    Ik ben benieuwd of iemand van jullie toevallig een juiste plek voor mij weet!

    Hartstikke bedankt alvast!
    Groetjes,
    Pepijn
    Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

  • #2
    Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

    op naar de ikea zou ik dan zeggen...

    wel goed kijken, de uitsnede is 70*50 ook geen 2/3 formaat dus. maar met een karton (of een echte PP) en een breekmes is dat snel gemaakt.
    het oude formaat is idd 2/3 (analoge kleinbeeld standaard formaat)
    digitaal gaan we vaak naar 3/4
    hoe het bij nikon is weet ik ook niet.
    maar waarom kijk je naar het formaat van je beeld? ga je heel de kader vullen? persoonlijk vind ik het mooier als je een kartonnen rand hebt "a la Passe partout" waarbij je oplet dat de onderste rand net iets breder is dan de bovenste en je randen links en rechts gelijk zijn.
    dan pas je gewoon je PP aan aan het formaat van het beeld dat je erin wil.

    Maar da's mijn idee.

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

      Nee de link naar de lijst van ikea is ook geen 2/3 formaat, ik gaf het soort lijst dan ook als voorbeeld, maar die lijst gaat hem dus niet echt worden. Toch vreemd dat er uit mijn nikon dan een 2/3 formaat komt...

      Ik was wel van plan een heel kader te vullen. De passe-partout die ik op internet heb gevonden waren aardig prijzig en daarnaast heb ik niet heel veel ruimte. Zo'n lijst van de ikea met passe-partout valt idd wel te overwegen. Ik ben het namelijk wel met je eens dat het met PP vaak mooier is. Maar als ik een lijst kan vinden van het goede formaat heeft dat de voorkeur...

      Bedankt voor je reactie in ieder geval! Ik zal er nog is over na gaan denken!
      Last edited by Pepijn; 22 februari 2011, 16:59.
      Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

      Comment


      • #4
        Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

        Google eens naar "Lucas Creativ" want die hebben dat zeker, zoniet maken ze het op maat
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

          Stuur eens een mailtje naar deze mannen Prima prijzen alsook prima service

          Comment


          • #6
            Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

            Het ziet er erg goed uit allebei! Ik had misschien wel even moeten vermelden dat ik in NL woon en niet heel dicht bij de grens met België.
            Sowieso zal ik vanavond is twee mailtjes doen en vragen of versturen mogelijk is en wat dat kost.

            Bedankt voor de reacties!
            Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

            Comment


            • #7
              Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

              Hi,

              Goedkoper dan IKEA ga je niet gesteld raken.
              Het meest populaire formaat van lijst is 40 x 50 (fotoclubs, wedstrijden, tentoonstellingen enz...) De pp wordt dan uitgesneden op maat van de foto. Die kan 2/3, 3/4, 1/1 enz...zijn.
              PP. verkopen ze voorsneden bij bvb. Grobet in Antwerpen. Tussen de 5 en 10 euro schat ik.
              Maar als je goed oplet zit er in die kaders van Ikea soms reeds een pp. OK, niet uit Canson karton, maar in dikker papier, het kan dienen.

              Dpaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #8
                Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

                Hee!

                Goedkoper dan de ikea was ook niet het directe doel. Alleen niet heel veel duurder

                40x50 he. Misschien moet ik dan maar naar dat formaat toe dan!
                Kent iemand een winkel in Utrecht of Groningen (of op internet) die passe-partouts niet al te duur kan leveren in het gewenste formaat? Dus met een binnenmaat met 2:3 verhouding? (En een buitenmaat 40x50).

                Ik zal eerst even de antwoorden afwachten van de reeds genoemde bedrijven, maar gezien die in België zitten hebben andere winkels de voorkeur (niet tegen België).

                Bedankt voor de reactie!
                Pepijn
                Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

                Comment


                • #9
                  Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

                  Op de Nederlandse markt is dit een goed adres voor goedkope wissellijsten. Je kan ook gewoon naar de winkel bellen, het is een kunstatelier, en kunnen dus goed adviseren voor het inlijsten van foto- en kunstwerk. Vraag even naar dik of dirk (ben het even kwijt).

                  Voor zover ik weet leveren ze in heel europa.

                  Succes!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goedkope, simpele wissellijsten 1:1.5 gezocht

                    Hema, lijken mij allemaal 2x3 formaat.
                    http://www.hema.nl/winkel/wonen/fotolijsten
                    Ann
                    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                    Comment

                    Working...
                    X