Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K-5 samenaankoopactie!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax K-5 samenaankoopactie!

    Tipje!!

    Op www.pentaxian.nl is een groepsaankoopactie voor de Pentax K-5 body gestart!
    De bedoeling is minimaal een 10-tal Pentaxian's te vinden die hun K-5-aankoopplannen willen bundelen in één koop (en uiteraard een fikse korting te verwerven).

    Meer info vind je hier (registratie en jezelf even voorstellen in de introductiedraad, is wel even nodig).

    Doe er jouw voordeel me! Ik doe alvast mee.
    Last edited by frederik9111; 21 februari 2011, 20:19.
    Pentaxian in hart en nieren...

  • #2
    Re: Pentax K-5 groepsaankoopactie!

    Goed initiatief! Jammer dat ik er al eentje heb... Allez, officieel heb ik er momenteel enkel een papiertje van, want hij is omwille van een vlekje op de sensor binnen en ik heb nog steeds geen nieuwe gekregen... Intussen al anderhalve maand (!!) terug met m'n K-7 aan 't fotograferen, en nog steeds is er geen K-5 in zicht voor mij blijkbaar... De Beukelaer is bij mij zwaar krediet aan het verliezen (in de UK werden vervangingen binnen de week afgehandeld)...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Pentax K-5 samenaankoopactie!

      Om één of andere reden hanteert De Beukelaer een last in first out principe bij de behandeling van ingestuurde K-5's. Enkele leden van Pentaxian.nl stuurden amper 2 weken geleden hun body in en kregen vrijwel meteen een spiksplinternieuw exemplaar. Enkelen kregen zelfs een nieuwe body toegestuurd, waarna ze het geïnfecteerde exemplaar mochten terugsturen.Mogelijk worden de toestellen van de early bird buyers effectief gereinigd en hersteld (en vandaar dus de lange wachttijden), terwijl recente probleemgevallen gewoon door een nieuw exemplaar worden vervangen. Indien dat effectief zo is (ga jij aan de hand van jouw serienummer kunnen bevestigen) dan wil dat zeggen dat Pentax (niet de Beuk) het probleem in de beginfase wellicht flink heeft onderschat.

      Los daarvan kan ik bevestigen dat bij de huidig geleverde serienummers tot nog toe geen enkel probleemgeval is opgedoken. De K-5 wordt, ondanks de kinderziekte, door vele Pentaxians alvast gezien als de beste DSLR uit het gamma! Ik overweeg zelfs om er meteen 2 aan te schaffen

      Op dit moment staat de teller voorlopig op 4 bodies. Kandidaten kunnen zich dus nog steeds melden. Bij een vorige samenaankoopactie kon de K-5 worden aangekocht bij een fotozaak in Purmerend aan een tarief dat zo'n €150 onder de 'normale' winkelprijs za!
      Pentaxian in hart en nieren...

      Comment


      • #4
        Re: Pentax K-5 samenaankoopactie!

        Ik heb misschien wel interesse, maar ook grote twijfel En wat is een redelijke tweedehandsprijs voor de K7 vraag ik mij af?
        "Why fake it, when you can create it"

        Comment


        • #5
          Re: Pentax K-5 samenaankoopactie!

          Op dit moment is € 500 zowat de norm, ervaar ik.
          Pentaxian in hart en nieren...

          Comment


          • #6
            Re: Pentax K-5 samenaankoopactie!

            'k Ga toch eens m'n ongenoegen laten blijken bij DB... Anderhalve maand vind ik erover...

            Oorspronkelijk geplaatst door frederik9111 Bekijk bericht
            Op dit moment staat de teller voorlopig op 4 bodies. Kandidaten kunnen zich dus nog steeds melden. Bij een vorige samenaankoopactie kon de K-5 worden aangekocht bij een fotozaak in Purmerend aan een tarief dat zo'n €150 onder de 'normale' winkelprijs za!
            Da's dus gelijkaardig aan wat ik betaalde. Er gold immers een gelijkaardige cash back eind 2010. Of is die cash back er ook al af van wat je 'normale' winkelprijs noemt?

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Pentax K-5 samenaankoopactie!

              Voor en na de cashback was de finale prijs € 1069 (nu nog steeds).
              Maar de verkoper deed niet moeilijk over de cashback.

              Een 25-tal forumleden hebben dus maar €949 (incl. btw) betaald voor hun toestel.
              De deelnemers aan de 1ste ronde van 10 stuks hebben echter zo goed als allemaal hun toestel, omwille van het zelfde probleem als jou, moeten terugsturen. Een aantal ervan zitten, ook identiek aan jou, nog steeds op hun nieuw toestel te wachten.

              De Beukelaer laat inderdaad de laatste tijd Pentax-gebruikers flink in de kou staan...
              Schut ze maar es flink hun jas uit!!

              (toch nog even ten faveure van het merk: de K-5 blijft, ondanks de huidige steekjes in de service van de verdeler, zowat dé beste camera binnen haar segment en zélf ook daarbuiten!).
              Pentaxian in hart en nieren...

              Comment

              Working...
              X