Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CVO - SLAC - Syntra (Leuven)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CVO - SLAC - Syntra (Leuven)

    ik ben van plan om binnenkort (waarschijnlijk september) een cursus digitale fotografie te volgen. Er zijn in Leuven een aantal mogelijkheden. Om een gerichtere keuze te kunnen maken, had ik hier willen vragen of er mensen zijn die een van de cursussen al gevolgd hebben, wat je ervaringen zijn (positieve en negatieve).
    Is er verder nog een verschil in benadering (bv de ene meer praktisch gericht, de andere grondiger, ...).
    Het gaat dus om de cursus in de
    kunstacademie (SLAC): http://www.slac.be/academie/ateliers...ad/fotografie/
    CVO (centrum voor volwassenonderwijs): http://www.cvoleuven.be/site/category.php?id=1
    en Syntra - verschillende modules mogelijk: http://www.syntra-ab.be/opleiding/zoek.aspx?sectorID=8

    alvast bedankt
    Maarten

  • #2
    Re: CVO - SLAC - Syntra (Leuven)

    hey!
    ik ben in januari begonnen met de cursus digi1 in het cvo leuven en ben hier tot nu toe toch tevreden van . Je krijgt theorie en ook een avond dat we samen op pad gaan om foto's te maken en ook een avond dat we onze foto's bespreken.
    ik ben er tevreden van, maar ik ben ook wel echt een beginner :-)

    Comment


    • #3
      Re: CVO - SLAC - Syntra (Leuven)

      Mijn broer volgt les aan het SLAC (leuven), ik aan het GLTT (halle).
      Hij vindt het tempo van het SLAC bijzonder traag en wat te artistiek van insteek.
      Als ik zijn ervaringen naast de mijne leg dan ben ik blij dat ik aan het GLTT les volg.

      Uiteindelijk hangt alles af van de leerkracht. Deel 1 van mijn cursus was ook erg traag (alle 'beginners' zitten samen) en de leerkracht bekeek liever foto's met ons van bekende fotografen dan wel dat ze ons actief op weg (kon) zette(n). Deel 2 met een nieuwe lesgever is veel technischer gecombineerd met een praktische aanpak en zeer boeiend.

      Vaak is nog niet bekend welke lesgever les zal geven en dan kan je enkel hopen op een bekwame leerkracht.

      Succes ermee.

      Comment


      • #4
        Re: CVO - SLAC - Syntra (Leuven)

        Ik volg net zoals magietje les in het CVO te Leuven de lessen Digi1. Zowel theorie lessen als praktijk lessen volgen mekaar af. Bijv vanavond moeten we 3 foto's ivm ritme opleveren en volgt er een bespreking met de groep.
        Ik ben zeer tevreden over de lessen en leraar.

        Groeten,

        Geert
        Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
        http://www.500px.com/Forex7d

        Comment


        • #5
          Re: CVO - SLAC - Syntra (Leuven)

          Hey,

          Ik volg digitale fotografie en beeldverwerking (dus fotografie en photoshop in één cursus, verspreid over 2 jaar in avondschool) in het CVO, weliswaar in Lokeren.
          Ik ben beginneling, maar op dit half jaar heb ik al ontzettend veel bijgeleerd.Ik heb al jaren een digitaal fototoestel, maar als ik nu terugkijk naar de foto's die ik toen genomen heb... oeioeioei! Er zijn ook telkens opdrachten die dan worden besproken in de klas. En de combinatie met photoshop is heel leuk. Zo is het niet altijd theorie, maar heb je ook de ideale combinatie met praktijk. En tegenwoordig ben je zonder Photoshop bijna nergens meer.
          Onze leerkracht is ook super. Daar hangt ook heel veel van af denk ik!

          Succes!

          Comment


          • #6
            Re: CVO - SLAC - Syntra (Leuven)

            Er zitten hier bij BD wel meer studenten die aan het CVO Leuven een cursus digitale fotografie volgen. Ik ben er alvast héél tevreden over. Heb module I, II en III achter de kiezen en ben nu aan een extra 2 jaar portretfotografie begonnen. De lesgevers die ik er ken zijn gedreven vakmensen en het lesmateriaal is top. Wel opletten, inschrijven is geen sinecure wegens veel aanvragen. Je moet er dus zéér snel bij zijn. Tip : CVO Landen is een satelliet van Leuven waar je meer kans hebt om ingeschreven te geraken. De leraars en materiaal zijn hetzelfde. Om een idee te hebben wat ze van jou verwachten : kijk hieronder eens bij Foto-album en klik door naar CVO. Op de fotoblog vind je mijn eerste poging om een opgelegd werk portretfotografie te verwezenlijken.

            Veel succes met je keuze.

            Tjerri

            Comment

            Working...
            X